2021. június 14., hétfő

The Archotek Project: A szünet

Eredetileg mikor megvettem, akkor úgy voltam vele, hogy pár frissítést kivárok ahhoz, hogy cikket írjak belőle. Várhatok akkor még jó pár, talán évet is. Révén a játék fejlesztése szünetel. Nem kell semmi rosszra gondolni, szimplán csak a fő fejlesztő egy másik projekttel foglalkozik éppen. Lessük meg jelenleg milyen a játék és milyen lehet.

 


Előtte viszont nézzük meg, hogy született meg. Amit tudok, hogy „Levia Draconia” Ex The Isle fejlesztő. Számos állat skin az ő munkája, még a „jelenlegi” (ha a legacy The Isle-t nézzük) egyéni szín beállítások előttről. Illetve a mutáns húsevő növények is tőle származtak és mivel már nem The Isle fejlesztő csapat tagja, így ezek kikerültek a játék koncepciói közül. Amiben nagyon nem vagyok biztos, az az, hogy tagja volt-e a Prehistoric Kingdom csapatának. Amennyiben igen, akkor viszont ez esetben jó kapcsolatban váltak el, révén Levia két játékánál is találkozhatunk a PK-tól ismert arcokkal.

Kezdetben az Archotek egy egyszerűbb parképítős játéknak indult. Személy szerint sajnálom, hogy nem az lett. Ami kimondottan tetszett, hogy minden ősállathoz lett volna opció, hogy biolumineszcenciás legyen. (Ennek realitásáról itt egy cikkünk.) Mivel nem követtem komolyabban a játék fejlődését évekkel ezelőtt, így nem tudom, hogy a The Isle -féle túlélőjáték vagy az ökológia szimulátor koncepció volt-e előbb. Ez talán mindegy is. Mivel még a Prehistoric Kingdom se vállalkozik arra, hogy ökológia szimulátor legyen így ez jelenleg az Archotek fenségterülete lenne, ha ez a játékmód elérhető lenne. Addig is ott a Tyto Ecology egy DLC-je a Cretaceous Mongolia

Játékban tehát jelenleg egy elég kezdetleges talán még alfának se mondható túlélő mód van. Ahhoz, hogy játszunk szervert kell indítani, mivel nincsenek szerverek. Esetleg, ha valaki más indított egyet, ahhoz tudunk csatlakozni.



Jelenleg túl sok mindent nem lehet kezdeni a játékban. Enni, inni, barangolni és persze egymást gyepálni. Meg kaksizni. Igen lehet üríteni. Néhány állatnak van fiatal modellje, de nincs növekedés. Számos élelemforrás van a pályákon, tetem, növények, termeszvár, kagyló, gumó stb.. Ami vicces, mert jelenleg minden tud enni mindent, tehát lehetünk vegetáriánus Tyrannosaurus és húsevő Parasaurolophus. Játék kis csillámlással jelzi mi ehető. Bár az utolsó patch-ben jött pár vízi állat nekik az életben maradás élelem hiányában eléggé nehéz. Nincsenek nem játékos karakterek. Pontosabban van egy pálya ahol van néhány, melyek csak állnak és néznek. A grafika egyszerű, szerintem ettől stílusos és szép, a tájak is tetszetősek. Ennek hála gyengébb gépeken is elfut, így jó választás lenne gyengébb géppel rendelkezőknek, ha lenne benne tartalom. Még az iránygombokat se szabhatjuk testre, sőt meg se tudjuk nézni mely gomb mi, tehát zongorázhatunk a billentyűzeten.

Szóval ez így jelenleg egy alfának se mondanám állapot. Annak idején Steamen 20 dollár (najó 19,99) volt az ára. Mondanom se kell, elég negatív véleményem alakult ki. Ezt levitték pár dollárra, végül jelenleg a teljes verzió 0,79 euró. Á igen, hiszen a játék ingyen kipróbálható Camarasaurus, Parasaurolophus, Deinonychus és Psittacosaurus-szal.

Túlélő mód egy The Isle-hez hasonló játékkal kecsegtet. Roadmap-jét megszemlélve láthatjuk, hogy rengeteg állatot terveznek. Ezt pedig könnyen ki is tudhatják vitelezni révén egyszerű modellek, színek és animációkkal operál a játék, így lehet mennyiségre menni. Ökológia módról még ennyit se tudok elmondani sajnos. Lényegében semmit.



Miért áll a fejlesztés?

Azért, mert Levia Draconia jelenleg a sárkányos túlélőjátékára a Draconia-ra koncentrál. Tény, számos más fantazi lényt vonultat fel a játék és bár tudtommal emberek nem lesznek, kassai lakosság képviselteti magát. Na jó… humanoid hüllőkről van szó, melyek neve Ka'Sai. Ezt a játékot ne keverjük össze a Day of Dragons-szal, két külön játék. Elméletileg miután befejeződik a Draconia alap, sok munkát igénylő rendszereinek fejlesztése, azután újra lesz erőforrás az Archotek-re. Munkájuk pedig lesz, például a Stegosaurus is átmodellezésre szorul.

Végezetül pedig, mivel ingyen kipróbálható a játék, így ha valaki unatkozik, esetleg felfedezné a képeken látható tájakat, a játszható négy állattal félórás-órás felfedező kalandok elé nézhet. Remélem a játékot fogják a jövőben fejleszteni, számomra bejövős.

 

Források, megnézendő oldalak:
https://store.steampowered.com/app/608990/The_Archotek_Project/
https://store.steampowered.com/app/1295900/Draconia/
https://www.artstation.com/leviadraconia

 

Kicsit nagy az a T. prorsus koponya...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése