2025. február 22., szombat

PK vs. JWE… kell egy harmadik fél

Beszéljünk kicsit arról, hogy a konkurencia megléte rontja a minőséget. Cikk megírásának három fő oka van, ebből egyik én vagyok, mint állatorvosi ló. Már jól kezdődik. Lényegében mind a három dolog bent van a 2025-ös devlogban. Vagy devblog, vagy dev diary… hol, hogyan hívják, mikor fejlesztők beszámolnak arról, hogyan haladnak, vagy állítják, hogy haladnak. E cikkhez, a PK félidős beszámoló cikkem elkél, nem fogom a szükséges dolgokat újra kifejteni. Korábbi JWE cikkek is elkélnek, de szorítkozok a második részére. Továbbá a Prehistoric Preserve pulzusát sikerült kitapintanom. Lehet van harmadik fél?

 


PK kritika

Kezdjük velem. A félidősben külön sorokat szántam annak, hogy ez a talicskázós dolog oké kisebb állatoknál, de három képet is hoztam, hogy irtó röhejesen néz ki nagyobbak esetén. Játék Discord szerverére több képet is feltöltöttem. Amik benne vannak cikkben azokat nagyrészt oda is feltettem. Erre mi tetszett meg nekik? Mikor talicskát tolja a nő és a Tarbosaurus 20 méterről leüvölti a fejét. Kimondottan annak szántam, hogy nonszensz. Híd alatt összenéző lambeo és spino szerintem sokkal jobb. Sőt annál is jobb képeket tettem fel. Erre ez a talicskás. Ez szerintem rámutat arra, hogy vannak arra fele gondok a fejekben. Másik két dolog konkrétan ez lesz.

Kezdjük a Patreon-nal. Nem szándékozom támogatni őket itt. Amit a félidős cikkben kifejtettem azt technikailag ő maguk bizonyították be, hogy jók voltak a meglátásaim. Ám ugyan itt írtam, ha a JWE játékokkal összevetjük, akkor eléggé van joguk még több pénzt elkérni. Én az ötlet csokor PDF-emben konkrétan leírtam nekik hogy pl. minden dinoszaurusznak tollas skin DLC, vagy tollatlan skin még a biztosan tollasaknak is DLC. Legyen opció ajkas és ajkatlan T. rex-re… egy csomó lehetőség lenne. Erre Patreon. Ki sem jött még a játék, de már DLC-k vannak elég komoly fikázást váltana ki sokakból. Ahogy a Patreon ki is váltott földhöz vergődést egy JWE discordon. (JWE pénzéhsége és, hogy alig adnak valamit érte az bezzeg oké?) Nagyon jó, hogy Karácsonyra kitettem a cikkem és nem ültem rajta, mert egy hónappal később bebizonyosodott a Prehistoric Kingdom kapcsán érzett negatív dolgok valóban úgy is vannak.  

 

 


A harmadik pont a terráriumi állatok. Mik ezek? Archeopteryx, Microraptor, Yi, Tiktaalik, feltehetően Diictodon a devlog egy sziluettje alapján és Compsognathus. (+ amiket még nem fedtek fel.) 2024 nyarán még az volt, hogy normál állatként fognak funkcionál, csak annyi, hogy nem lesznek fiatalok, nem támadják meg őket a nagyobbak stb.. Erre most be lett nyögve, hogy terráriumon kívül nem lehet őket tartani. Tehát a jelenleg játékban lévő Microraptor és Archeopteryx nem változik sokat. Két hatalmas nagy baj van ezzel. Compy vagy Tiktaalik egyértelműen nagyobbak, mint a Velociraptor vagy Leaellynasaura fiókái. Megértem, nem képesek megcsinálni a mászást és siklást a három szárnyasnál, oké… de a Compsognathus nem lehet kint? Csak terráriumban? Szintén megértem, hogy túl kicsi lenne a fiókája. De akkor is. Itt ez a méretarány. Szóval van egy rossz hírem. Ez egy kövér jó pont a JWE-nek. Pedig úgy megörültem a Tiktaalik-nak, hogy végre a park vizeiben fog valami úszkálni és nem lesznek üresek. Hát nem. Az se vigasztal, hogy a terrárium falait láthatatlanra be lehet majd állítani. 


Twitter beszélgetés eredetije itt.


Még egy extra pont, vagyis az agyhalott rajongók. Ezt már említettem a félidősben. Ám az a kritika nélküli nyáladzás ami övözte, inkább övezi a terráriumi állatokat az kétszínű. Emlékszem mikor a JWE1-be a Pteranodon bekerült és volt felháborodás, hogy ez így gagyi, hisz kötött pályán mozognak. Bőven lehet a JWE2-t kritizálni, hogy nemhogy úszás, víz alá bukási animációjuk, de járási animációjuk sincs a pteroszauruszoknak. Ezt leszámítva rendesen funkcionál. Noha csak 28 ember szavazott és nem a fejlesztők írták ki, az a hat ember mégis mi a rákot gondolt, hogy a nagy pteroszauruszok is terráriumként funkcionáljanak? Konkrétan előjött az a dolog, hogy PK-nak el van nézve az, ami miatt a JWE meg szét van fikázva. Ne legyen elnézve.

Arról ne is beszéljünk, hogy a javaslat fórum hogyan van szétcseszve minden irreleváns dologgal. Pl. hogy az Argentinosaurus-t újra kellene csinálni, mert… az illető betett néhány paleoartot indoklásnak. Majd én betettem egy képet, hogy milyen kevés van meg az állatból. Magyarán semmiféle újramodellezés nem kell. Addig nem is tudta az illető, hogy alig van valami az állatból. Félidősben lévőket nem idézném újra. Ám ami ide tartozik az a terráriumra való nyáladzás. Nem azt írják a javaslatba, hogy legalább a compyt lehessen szabadon tartani. Nem. Még több ötlet hogy mi legyen terráriumban. Nem csak én, más is csinált méretarány képet, hogy ez a terrárium dolog nem stimmel. Én képembe is kaptam észlény rajongótól (Egyik JWE discordon PKtard megnevezést használják amúgy.), hogy a compykat majdhogynem nem lehet megcsinálni, hogy szabadban lehessen tartani. Technikailag egy kisebb Coelophysis csak egyedfejlődés nélkül, ráadásul több szabadtartású állat fiókája kisebb, mint egy compy. Művészet ilyen retardáltnak lenni. Mintha azért tüntetnének tömegek, hogy adóemelést akarnak és új adó fajtákat, mint pl. oxigén használati adó.

 

 


Félidősből kimaradt egy fontos dolog, amikor elpocsékolt erőforrásokról írtam. Első az ArchoTek Project. Állatkertes játéknak indult, majd ökológia szimulátor lett, végül túlélőjátékmóddal jelent meg. Most kivételesen örülök ennek a lajhárnak, hiszen ez az egyetlen dolog mit találtam, hogy eredetileg állatkertes játéknak készült. Fejlesztői streamekben még több dolog volt, de interneten sem marad meg minden örökké. Plusz jól emlékeztem, hogy PK-s fejlesztők is voltak mögötte. De beszélhetünk a Podlands-ről is. Ugyanaz a PK-s fejlesztő itt is. Természetesen egy játékfejlesztő egyszerre több projekten is dolgozhat, de itt kimondottan látszódik mind háromnál, hogy valami nem stimmel. Podlands elvileg elkaszálva. ArchoTek talán folytatva lesz valamikor. PK-t pedig már kitárgyaltam. Eléggé úgy tűnik, hogy egy valamire kellett volna inkább koncentrálni.

Illetve javítanom kell magam a mérföldkövekkel kapcsolatban. A játék sandbox módban nem foglalkozik az achievementekkel. Mivel alapvető mechanikák jó része nincs a játékban ezért sokan csak sandboxban játszanak. Tehát téves, hogy a Steam játékosok alig 29%-a játszott legalább annyit a játékkal, hogy egy állatot leklónozzon. Tehát nem igaz, hogy csak ennyin játszottak volna a játékkal, viszont tényleges adat nem ismert.


JWE3

Kezdjük ezzel. Mivel nem ismerem a Planet Coaster játékokat és a két rész közt mi a különbség így nem tudom mit jelent az, hogy a JWE2 és JWE3 közt kisebb lesz a fejlődés, mint a PC1 és 2 között. Így nem akarok előre ítélkezni. Ha minden bekerül a JWE3-ba, moduláris építkezés, szaporodás, valós kinézet a Jurassic dizájnok mellé, úszás animációk, jobban alakítható környezet stb.-stb., akkor is az a baj, hogy 2018-ban megjelent JWE1-ben kellett volna ez már mind, illetve annak a játéknak mai napig és jövőben is tartó frissítéseiben.

Elvileg a JWE2 sikeresebb volt, mint az első. Legalábbis láttam már ilyet. Steames adatok nem éppen ezt mutatják. Sőt a cég saját jelentése sem ezt mutatja. 2025-ig nem folyt be több pénz, holott árat emeltek az első részhez képest és egy DLC-be való tartalmat kettévágtak és majdnem az alap játék árát kérték el érte… nos ez alaposan árnyalja a dolgokat. Nem csak simán kevesebb pénzt kerestek, mert kevesebben vették, de azt magasabb árakkal érték el. Nem csoda, hisz JWE1 és JWE2 közti különbséget egy méretes patch keretében kellett volna megejteni. JWE2 és JWE3 közt akkor mennyi fejlődés lesz? Elvileg tisztában vannak vele, hogy villantani kellene valamit, de nem éppen erről okoskodnak.

Azért megemlíteném, hogy a JWE1-nek több aktív játékosa van, mint a PK-nak. Bár a PK nem igazán van reklámozva a gémer sajtóban.

 


Korrupt remény

Szerintem a Jurassic Park Operation Genesis-hez készült legjobb mod egyben a legbugosabb is, játszhatatlanul. A The Legacy Dream villantot valamit, ami noha elég bugos, mégis azt hittük, hogy nem kivitelezhető. Elég nagy túlzással, “rendesen” működő pteroszauruszok. Ám nem ez volt az első mod mi megcsinálta a lehetetlent.

A fő gond viszont az, hogy eredetileg számos állat csak a kampány missziók keretében voltak elérhetőek. Igen, rendes játékmódban és sandboxban nem volt Pachyrhinosaurus többek közt. Nekem nem volt akadály bűvészkedni a fájlok közt, hogy elérhetők legyenek. De ez én vagyok. Kapott is kritikát érte, mikre normálisan reagált.

Kampány exkluzív állatok. Mért csak ott lehetnek? Mi ez a logika? Mért? Alapvetően a modderekre úgy tekintünk, hogy jobbá teszik a játékokat. Mégis itt kő keményen azt a hülye logikát követte, amit a nagy fejlesztők. Valamilyen szépen csengő szöveg mögé rejteni a játékosok szétszivatását. Mod célja nem ez volt, csak követte a trendeket. Ám sikerrel azt csinálta modjában, aminek “kijavítására” a modolás van.

Itt egy videó a működő pterokról. Ezt betettem a JPOG modding Discord szerverre és kibuktak problémák. Én nem kötnék bele, hogy JWE2-es modelleket használ a mod. Viszont nem a Legacy Dream kreálta meg ilyenre a pterokat, hanem más és ő reagált elsőnek, hogy nem is tudta, hogy az ő munkáját használták fel. Itt pedig kezdődnek a gondok. Szóval a Legacy Dream, marad csak álom.

 


Kell egy harmadik őslényes parképítős játék!

A helyzet az az, hogy a PK és JWE felosztották a piacot egymás közt. Sőt két hasonló játék azt éri el, hogy egymás minőségét rontják. Ha egy nagy csapat egyértelműen lustaságból, de nem csinál meg sok, akár alap dolgot (és a játékosokat nem érdekli, hogy silány az amit kapnak sok pénzért), akkor majd pont kis csapattól várjuk el? Hiába mászkálnak szabadon a compyk a JWE-ben, elnézik a PK-nak, hogy csak terráriumban lehetnek. De miért is? JWE-ben nincsenek fiatal állatok, de a PK-ban lesznek, tehát már jobb, mint a JWE, tehát elnézzük… elnézik (én nem), hogy olyan állat aminek szabadon kéne rohangálni, az nem fog, mert… mert. Technikailag a két játék kölcsönösen kisegíti egymást mikor fel lehetne róni az egyik hibáit/hiányosságait, hisz bezzeg a másik. Nagyon magyar példa: “Mert Gyurcsány jobb volt?!”

Itt jön képbe, hogy egy harmadik őslényes állatkertes játékra szükség lenne. Hosszas fejtegetésen gondolkodtam ám irreleváns, legalábbis részlegesen hiszen, mi van akkor, ha a három játék osztaná fel egymás közt a teret és használná ki, hogy a másik rosszabb, szóval nézd el az ő hibáit. Ez jogos ellenérv, ám mégis mindegyik félnek muszáj lenne emelnie a minőségi szintet. (Elvben két riválisnál is így kellene lennie, de nem így van.) 

 


Meg kell nézni ezt a táblázatot amit összedobtam. A Big Al Game fejtörés volt, végül felvettem a listára, noha alapvetően egy netes szöveges játék, mégis a cél a túlélés benne, mint a későbbi online játékoknál. (Remake itt.) Kyoryu javaslat volt, hogy felkerüljön, de ez inkább akció-RPG-nek tűnik, ezért nincs fent. Dinosaurs Dominion-t feltettem eredetileg, de levettem, mert szintén inkább akció játék, mint túlélő. Ugyan ettől a fejlesztőtől egyedül a Dinosaurs Prehistoric Survivors maradt fent, mert van túlélő módja. Jurassic Park III: Park Builder-t eredetileg nem akartam feltenni, mivel elég minimalista. Ám mivel a Parkasaurus-t feltettem és a JP3PB idejében nem sok hasonló park építős volt, így mégis betettem. Így a Dino Island is lehagyhatatlan. Jurassic World The Game nem ez a kategória eleve és nem is rendes parképítős, ahogy a Primeval Zoo sem kerül a listára. (Mely utóbbival mai napig játszok amúgy.) Mobil és Flash játékok nem kerültek fel. A JP3PB technikailag kevesebb mint egy mai mobil vagy Flash játék, de a maga idejében nézve már más a helyzet. Itt jön a poén, hogy mint rendes játékként is értékelhető őslényes túlélős Roblox játékok vannak. Állatkertes kategóriáról ez nem elmondható. Hiába van mod, hogy emberen túl más fajjal is lehessen játszani, az ARK nem passzol ide.

Egyszóval próbáltam objektív lenni. Ám bőven lehetnek kifogások, hogy ez mért, amaz meg mért nem. Azt is figyelembe kell venni, hogy az adott játék korában mi volt lehetséges, illetve milyen más ilyen játékok voltak. Ha lenne egy rendes állatkertes mobil játék, felkerülne a listára, ám nincs. Zoo Tycoon 2: Mobile ami igazából az első rész pár állata… szóval ezen gondolkodtam, mert úgy emlékeztem, hogy Tyrannosaurus van benne, de ahogy utána tudtam nézni, nincs. Továbbá ez. Ahogy néztem ezt a játékot ez egy butított túlélős játék. Szóval ha a mobil játékokkal is foglalkoznék, akkor még rosszabb lenne az arány az állatkertes játékoknak. (PoT van mobilokra is.)

Táblázat egy elég érdekes dolgot mutat. Noha az őslényes túlélőjátékok közül három nem Robloxos nevezhető stabilnak (The Isle, Beast of Bermuda és Path of Titans), volt számos próbálkozás és készülnek is újabbak. Ez az állatkertes játékokról messze nem mondható el. A JWE játékokat egybe kell vonni, nem kezelhetőek különálló részeknek. Parkasaurus nem egy nagy durranás. “Online kölcsönzési eljárás keretében” cikk miatt megnéztem ezt a játékot. Rendes állatkertes játék, ám közben több játékelem mobiljátékszerű, sőt régi Flash játékok is felvillantak a fejemben. Valami nagyon félre sikerült hibrid, ám láthatóan elég szerény, de stabil játékos bázisa van. Nekem szimplán “viszketően kényelmetlen” a játékmenete. Nem a játékos szám miatt és nem is a grafika miatt, hanem a játék felépítése miatt nem említhető egy szinten a JWE és a PK mellett. Holott a JWE2 esetén gyakran mondom a sok felesleges kattintás, szántszándékos kényelmetlenségeket a játékban. Parkasaurus még rosszabb. Mesozoica nem fog már feltámadni, hála a fejlesztő fejesnek, ki lelépett a pénzzel, így esélye sem volt megjelenés után szépíteni. ArchoTek csak indult állatkertesnek, de mindkét kategóriába értelmeztem, mert elvben az ökológia szimulátor mód nem lett kidobva. Ettől függetlenül a Tyto Ecology kakuktojás, de érdemes megemlíteni. A Wildlife Park 3 egy vérgáz játék szerintem. Második rész még szódával elmegy. Ténylegesen értékelhető őslényes állatkertes játékok ZT2 óta van kettő. A JWE és a PK. 18 éves időkeret két darab “felső kategóriás”, értékelhető játékot tudott kitermelni. Ha szebb arányt akarok mondani, akkor Wildlife Park 2: Dino World óta, vagyis akkor nem 18, hanem 13 éve.

Big Al Game után 14 évig semmi. Majd a The Isle után majdnem minden évre jut őslényes túlélőjáték. Nagy részük meghalt ez tény. Lehet Dondit kárhoztatni, de a játékáért küzd, több ezren játszanak vele naponta még mindig és ha ő nincs, akkor a többi játék sem született volna meg. Beast of Bermuda nekem ismeretlen terep, de pár dolgot azért tudok róla. A játék sokat fejlődött, noha a baltával faragott érzése még megvan nekem. Ám ami fontosabb, hogy Palaeophis funkcionál. Vannak hibák komplikáltabb tárgyakon való tekergőzéskor, de a BoB szinvonalán tökéletesen jól működik. The Isle-be sokáig próbálkoztak Titanoboa-t rakni, ám végül kukában landolt. E mellett erősen irreális színűek is lehetnek az állatok modok nélkül, mit eléggé megfűszerez a fejlődési rendszer. Sokakat képes eltántorítani még engem is. Játék lassan fejlődik, mint a The Isle.

Ez utóbbi a realisztikusságot akarja megfogni, pl. részletes animációkkal. Azért nem hagyom ki, hogy az Evrima első játszható változatában már bent volt a hányás. Nekem még akkor is elhányta magát az állat mikor még fért volna belé, de játék inkább meghánytatta. Most már kiírja a játék időben, hogy ha tovább eszel, akkor kijön. Több év alatt sem voltak képesek megoldani, hogy a pályán kiegyensúlyozottan helyezkedjenek el az élelemforrások. Sőt már úgy kezded a játékot nagyon fiatalként, hogy alig van valami a hasadban. Tehát úgy kezded, hogy jó eséllyel éhen fogsz halni ha húsevő vagy. Plusz e mellé berakták a migrációs rendszert, ami túlzással is, de ha nem követed a játékot, hogy hova kell menned, akkor fordulj fel. Rengeteg jó dolog van a játékban, de telerakták olyanokkal amik nem realizmushoz adnak, hanem nettó szivatás. A játék nagyon AAA akar lenni, de az ilyen fejlesztők/kiadók retardált, játékosokat szivató, de ezt jó dolognak beállító baromságait tökéletesen átvették miközben a játék érdemben, mint csiga a jégen. Ja és a hányást már mondtam?

Szeretném szeretni a The Isle-t, inkább játszanék azzal, mint a Path of Titans-szal, de a helyzet, hogy a The Isle megtesz mindent, hogy ne élvezhesd. A PoT ezzel szemben egy felturbózott Legacy The Isle. A fejlesztők ráadásul saját játékukon belül csináltak önmaguknak konkurenciát. PoT ugyanis beépített modtámogatással bír. Játék főmenüjében külön menüpont van a modoknak, szerverre belépéskor a játék magától tölti le őket és ha kell frissíti. Vannak olyan modok amiket nem értem hogy engednek fel bármely szerverre is. Ellenben számos modder csapat olyan ötletekkel rendelkezik, sőt meg is tudják valósítani, melyek a játék fejlesztőinek felhívás keringőre. Tulajdonképpen a modok jelenléte az alapjátékot nem csak kiegészítik, de alapjáték elemeit fel kell zárkóztatni a fejlesztőknek a modokhoz. Persze eredményez olyan dolgokat, mint pl. a Kentrosaurus képes szándékosan másba beletörni a tüskéjét, majd újra növeszteni…. Ez egy akkora nagy kreténség… bruh. Játékban már vannak fizetős skinek. Ám ezzel párhuzamosan vannak plusz skinek modok révén. Szóval annyira nem gáz a jelenlegi helyzet. “Jelenlegi”. Én teljesen lemaradtam róla, de a Tyrannotitan eredetileg fizetős volt, pluszban meg kellett volna venni. Elég komoly népfelkelés volt miatta és egy nap elteltével alapértelmezett állat lett. Ez persze jó, hogy nem védték a védhetetlent, ahogy a nagy fejlesztők/kiadók. Egyuttal rossz is, mert a probléma ott van a fejlesztőkben. Remélhetően nem csírázik ki újra.

Nem tértem ki pl. arra ami miatt a BoB egyedibb lehetett, a környezeti katasztrófák. Ár és apály The Isle-be is meg lett ígérve. Hiszem ha látom, Doni kényszerből nyöghette be, hogy lesz, nehogy már a “gagyi” BoB valamiben jobb legyen. PoT esetén nem tudom lesz-e ilyen, de a tenger ill. vele egy szinten lévő folyók aljzat textúrái alapján lehetséges, hogy készülnek rá. Emellett PoT-hoz van olyan mod mely évszakokat szimulál vagy épp meteor becsapódást. Konkrét becsapódás nincs, de az utóhatása érezhető. Vagy simán erdő/bozóttűz, ha kigyulladsz, az fáj.

Fontos dolog, hogy a játékoknak fel kell vonultatniuk az ikonikus állatokat, ám ha mindegyik megteszik akkor miben másabbak a többinél? Rengeteg más típusú őslényes játék is a szokásos állatokat használja fel, miket kritizáltam már nem egyszer és nem egyszer retardáltnak is lettem titulálva miatta. (Holott paleo-videójátékokról szóló publikációban is kitérnek erre.) Legjobb példa a Pteranodon túlhasználata, mint emberevő. Valójában a Sea Monsters-ben lévő dolog, hogy Nigel Marven eteti ami a valósághoz áll legközelebb. Kell egy emberevő ptero? Thalassodromeus vagy szárazföldi vadász volt, vagy durofág (vagy inkább mindkettő?), harapása elég egy ember lefejezéséhez. Tessék Thalassodromeus-t használni emberevő pteronak. Ja hogy ehhez utána kellene nézni a dolgoknak? Őslényes játék készítésénél minimum munkát se végzi el a legtöbb fejlesztő. Érdekes mód a túlélőjátékokra ez nem igaz annyira. Noha a PoT elrontotta a Thalassodromeus-t, mivel víz alatt hal után úszó (ami erősen valószínűtlen) vagy szárazföldi vadász opciók vannak, a durofágia meg nincs… meg a kentro farok tüskés baromsága… ígyis tudományos hitelességben élén van úgy a paleo-videójátékok többségéhez mérten. Ilyen hibákkal is. Sajnos.

Ellenben a felhasznált állatok a téma. PoT Triceratops helyett Eotriceratops-ot adott, Ankylosaurus helyett Anodontosaurus-t. Nagy Carcharodontosauridae-nak pedig Tyrannotitan-t. Noha nem a nagyobbak közül való az Echoes of Extinction az Eocarcharia mellett döntött. Érdekes látni, hogy az “indie” játékok az ismert állatokat részben (talán muszájból) vonultatják fel, így mellette kevésbé ismerteket is adnak. Ezzel persze részben csökkentik egymással való konfrontációt, vagyis ki kitől lopja hogy azaz állat legyen a játékban. A The Isle az ismertebbeket nagyrészt már “lefoglalta”. Ám érdekes volt az a hiszti, mikor The Isle megosztott egy koncepciós képet a Deinocheirus-ról, majd nem sokra rá a PoT-ba bekerült. Persze a PoT lop, meg stb.. A gond, hogy a PoT pénzgyűjtő kampányakor már le volt szögezve, hogy lesz Deinocheirus.

A játékok közt vannak drámák, a próbálkozások nagy része elbukik, ellenben a megmaradóknak nem csak egymással szemben, de az újabb próbálkozókkal szemben is talpon kell maradniuk. Steames adatok lekérhetőek, de a PoT nincs Steamen. Ha nem is éri el a The Isle játékos számát, akkor is nagyon megközelíti. Messze nem jósoltak a PoT-nak ilyen sikert. Precedenst állított, hogy új versenyzőnek van mit keresnie itt, képes lehet akár nagy szeletet is kihasítania magának.


Prehistoric Preserve

Hat éve volt az utolsó életjel, hogy a játék nem lett kuka. Novatyrannus emlékezett még a játékra és én fejemben is rémlett a lila Spinosaurus. Két ember csinálja a játékot, egyik Mr_Tea_Rexx, ki a PK-t még az elején otthagyta. Novatyrannus régi cikkében pedig bent is van az ok. Maxwood lopásait ő leplezte le, de még hónapok kellettek, hogy a PK megszabaduljon tőle. Előbb használtam a jelen időt és így le is lőttem poént, hogy a játék készül. Ugyanis rájuk írtam, az üzenetváltásból nem tudom mi a publikus. Nem mutattak semmit a játékból, elvileg 2025 elején terveznek Discord szervert indítani és arra akarnak koncentrálni, mellőzve más platformokat. Harmadik személyű nézet fontos lesz a játékban, továbbra is park menedzsment játékról van szó, JPOG és Dino Crisis keveréknek írták le. Ami fura volt az a lángszóróval a túlnőtt indák leégetése a kerítésekről. Vagyis a növényzet nem statikus, mint a legtöbb állatkertes játékban. Legtöbb, mivel a JPOG-ban az állatok meg tudják enni akár a fákat is, ellenben voltam már szemtanúja, hogy egy pálmafa csak úgy lespawnolt.

Noha két emberről van szó, ha a játékot egyszer sem kezdték újra a több, mint 10 év alatt, ahogy a PK minimum egyszer megtette (de szerintem az van minimum kétszer is), akkor valami már lehet mostanra, noha annyira nem is modern grafikájú az a valami. Nincs információm, hogy kész épületek lesznek-e, vagy moduláris építkezés. Dino Crisis-re rákérdeztem, de nem jött rendes válasz, hogy ez most azt jelenti-e, hogy az állatok nagyon agresszívak lesznek-e, vagy csak azt a hangulatot akarják megragadni. Ez a dolog, hogy a túlnövő növényzetre figyelni kell nekem kifejezetten tetszik. Ha egy JWE szintű menedzsment és épületrendszert kapunk, de a növényzetet le tudják legelni, vagy épp túlnőhet az nekem nagyon tetszetős játékelem. Nem fogja a PK-t rávenni, hogy implementálja ezt a mechanikát, mivel a PK esetén a milliméter pontosan lerakható páfrány a lényeg. Ám, ha a JWE3 tényleg nem akarja a PK vagy a saját PZ precizitását elérni, akkor viszont más téren kell domborítani, pl. a lelegelhető illetve újra illetve túlnövő növényzet. Frontier úgy is élvezi a játékosokat mindenféle módon szivatni, tessék az a kerítésekre ránövő kúszónövények, vagy kerítés mellet lévő fáról kiugró raptor dolgot beépíteni a játékba. Teljesen reális. Sőt Jurassic Park könyvben említik is ezt a problémát kisebb növényevőknél, hogy a fákról ki-ki ugrálnak.

Mivel nem sokat árultak el, így maradjunk annyiban, hogy kicsi az esély nem hogy a páros kihívására, de “megijesztésre” is. Hiszem majd ha látom, bár reménykedek, hogy valami komoly fő abban az elfeledett konyhában.


Mi az egész lényege?

A JWE és PK túl jól kiegészítik egymást, e miatt egyik játéknak sem kell igazán iparkodnia. Nagyon sok éve az őslényes állatkertes játékok csak ezt a két játékot jelentik. Az őslényes túlélőjátékok jól megmutatják, hogy sok szereplős felhozatal képes valóban minőséget produkálni. Kell egy harmadik fél a cikk címe, ám így a végén én azt mondanám, hogy inkább négy oldalas harcnak kellene lennie, vagy bizonyos szintet elérő új kihívóknak kellene feltűnniük újra és újra.

Reménykedek abban, hogy belátható időn belül előkerül egy harmadik őslényes parképítős játék, ami megváltás nem is lesz, de legalább a jelengi két szereplőt rákényszerítené jobb minőség produkálására. Sajnos hiábavaló reménykedésnek tűnik. A fény a sötétségben pedig lehet illúzió, vagy éppen egy vonat.

Cikk folyamán egy mondatban említettem a videójáték médiának a felelősségét. Játékfejlesztő ismerősömnél rákérdeztem, hogy valóban igaz-e, hogy az RTS műfaj az úgy tényleg halott-e, vagy az igény rá annyira kicsi. Megerősítette, majd az Age of Empires 2 steames adatait megmutattam neki és meglepődött. 1999-es játék, melyhez valóban újra, évente vannak frissítések milyen népszerű. Valóban nincs igény RTS játékokra, vagy más a probléma? Nem találják el az igényeket a fejlesztők, vagy akár szándékosan nem készülnek megfelelő játékok? Esetleg a gémer sajtó tehet róla a vélemény irányítás miatt? Vagyis mivel nincs őslényes túlélőjátékok közt nagy kiadós, "AAA" szereplő, így sajtó által körbe rajongott és szét cikkezett játék, ezért mondható, hogy kiegyenlített a helyzet a jelenlegi szereplők közt és van minőség javító verseny. Ez viszont az állatkertes játékokra már nem igaz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése