2021. február 20., szombat

Zniw ráadás

Kis folytatást megejtenék Zniw kalandjához. Beszéltem, illetve üzenet váltásom volt a fejlesztővel. Elolvasta a blogon megjelent írást, Google Fordítóval az tény, ám válaszából lejött, hogy igen megértette és örömmel olvasta. Pár információt megosztott, illetve pár dologra felhívta a figyelmem. (Bár a Google Fordító van amit szerintem nem épp jól fordított.)

Illetve voltam olyan „ügyes”, hogy a Steam oldalt nem linkeltem az eredeti cikkben. Most pótlom akkor, illetve pár helyesírási hiba javítva lett.

 


A játékban azért van még Troodon, mert hat éve kezdődött a fejlesztés és akkor még érvényes genus volt. Ez az infó a játék enciklopédiájában is szerepel. Számos dolgot nem tudtak utólagosan javítani, így például a kacsacsőrűeknek csak az enciklopédiában van „patájuk”, a játékon belül nincs. Ezt kifejezetten sajnálják, hogy így alakult.

Játék korai szakaszában szélesebb időszakot ölelt fel, ebből maradt vissza a Triceratops is például. Említette, hogy a Dinosaur Park Formációban találtak therizinosauria nyomokat. Én erről speciel nem tudtam, meg még nem találtam ennek nyomát, de a Paraxenisaurus alapján nem kizártak ilyen meglepetések. Nothronychus pedig abból az okból került be, hogy valami konkrét állat legyen bent azért. Viszont az állatoknál az enciklopédiában rendes időintervallum van megjelölve mikor életek. Illetve a játék nagyon korai változatában még tervben volt egy diplodocidae karakter is, ám ez hamar el lett vetve.

Tollakra van rendes magyarázat, borotválják, vagy ha olyan akkor kihúzzák. Tra esetén ez elég jól látszódik, de ugye Caenagnathus esetén is ellőhető. Illetve igen, a játékban van karakter ki esetén látható, hogy plusz tollakat hord magán. 

 


Ezen túl még a rajzstílusról is értekezett. Azért ennyire egyszerű, mert ezzel könnyen lehetett dolgozni, meg ugye megadja a játéknak a hangulatát. Számos emberi reakció, pedig, a könnyebb megérthetőség miatt van. Ám játékban nem véletlen van a faliszőnyeg és még egy kép reális ábrázolási móddal. (Ezt még mindig nem találtam meg, egyik karakterről van portré, csak éppen teljesen reális formában.) A játékban lévő karakterek megjelenítése tehát le van egyszerűsítve. Fejben nyugodtan oda tehetjük a valós megfelelőket.

Illetve némi szó volt a „főgonoszról”. Spoiler miatt nem bontom ki jobban őt, van indítéka és oka, tehát nem azért gonosz, mert random gonoszkodó gonosz. Szerintem ez a rész volt félre értve, révén ismerősöm nézte a játékot és ő jegyezte meg, hogy elég sablonos.

Játék első változata még csak a jelenlegi játék elejét tartalmazta, tehát az erdőből kellett hazajutni. Ekkor még ingyenes kis játéknak volt szánva, ellenben a pozitív visszajelzések miatt úgy döntöttek, hogy megéri jócskán kibővíteni.


E mellett a játékhoz jönnek frissítések, melyek új tartalmat igaz nem adnak, de bugokat javítanak. Igaz, hogy játék mechanikára kitérő módosítások lehetnek. Fáklya és kovakövek egy „item” lettek, így kettő helyett csak egy helyet foglalnak. A házak (csiga/kagyló) mik a fizetőeszközök pedig immáron nem foglalnak helyet a hátizsákban. Valamint néhány már nem kellő tárgy automatikusan kikerül a hátizsákból, hogy a játékos ne tartogassa feleslegesen őket. 

Az, hogy lesz-e folytatás, arra csak egy Half-Life utalást kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése