2021. február 11., csütörtök

Jurassic World Evolution modok telepítése

Bár ha minden igaz a Prehistorik Kingdom alfája már a látható horizonton van számomra, azért megtanultam, hogy ez könnyen lehet délibáb. A Zoo Tycoon és Jurassic Park Operation Genesis pedig unalomig játszva. Jurassic World Evolution-höz viszont készülnek finom kis modok. Sőt! Tulajdonképpen modokkal egészen, ha jónak nem is mondanám számomra, de nagyon kompromisszumos a játék, jó értelemben. Mikor e sorokat írom, akkor már 439 órám van a JWE-ben, ha objektívan akarom nézni, akkor a játékról jó negatív véleményt tudok megfogalmazni. Viszont nincs jobb, még.

Fejezzem be a negativitást és térjünk a lényegre. Készítettem egy videót mely segítséget nyújt ahhoz, hogy ha modokat akarunk használni, továbbá ennek a bejegyzésnek is van folytatása ahol leírom ezeket. A modok egy része csupán csak annyi, hogy fölül írunk a játék főkönyvtárában pár fájlt. Viszont van néhány ami jóval körülményesebb, ezek ráadásul nagyban javítják a játékban lévő lehetőséget, sőt szélesítik. Most már röhögve megcsinálom ezek telepítését, sőt kombinálok is elemeket. Most már. Ez nem mindig volt így.

Elején szeretném leszögezni, hogy eredeti steames verzióm van, ezt modoltam. Továbbá mindenki saját felelősségre tegye a modok feltelepítését.

 


I. Bevezetés

Modok alábbi helyekről tölthetők le:

https://www.nexusmods.com/jurassicworldevolution – Ez a fő modforrás. Regisztrálni kell a letöltéshez.

https://www.moddb.com/games/jurassic-world-evolution – Nincs szükség regisztrálásra, ellenben nem aktív és csak pár mod van fent. Számomra egyedül a Corythosaurus fejdíszét Lambeosaurus-éra lecserélő mi lényeges innen.


Alap szabály, hogy készíts biztonsági másolatot a fölülírandó fájlokról, hogy ha szükséges x-y okból, akkor vissza lehessen állítani az eredeti állapotot. Én személy szerint az egész játék főkönyvtáráról csináltam biztonsági másolatot. Úgyszintén a mentéseidről is legyen biztonsági másolat. Steam pl. felhőben tárolja ezeket. Ami azt jelenti, ha két külön gépen is játszol a steames változattal egyiken modolod, másikon nem és ugyan azzal a profillal játszol, akkor át fogja frissíteni és… ebből gond lehet. (Kivéve ha kikapcsolod ezt az opciót.)

Olvasd el a mod oldalán lévő leírást, vagy a letöltött (tömörített) mappában a szöveges fájlt (ha van), ugyanis le szokták írni mit kell tenned a moddal. (Hova kell beilleszteni ezzel mit kell vele fölülírni.) Már amikor, mert pl. ha annyi van, csak hogy használd a Cobra Tools-t, akkor az ugye mi. (Erről is van szó a videóban és itt is lesz.)


Én a steames változatról tudok nyilatkozni. Kell nekünk a játék főkönyvtára. Ez hol van? Ahova telepítetted. Oké… alap esetben a Steam főkönyvtárában van. Ha telepítésnél más helyet adtál meg neki, akkor elvben tudod hol van. Hol a Steam? Ez az amit nem tudok pontosan leírni, mivel a Steam az én esetemben nem a telepítésnél javasolt helyre került, én máshova telepítettem.

Steam főkönyvtárat úgy találhatod meg, hogy katt jobb klikkel a Steam asztali ikonjára, majd a „Tulajdonságok”-ra. Itt a „Parancsikon” fülnél a „Cél”, az ami kell, itt található meg az elérés. (Érdekes módon a JWE esetén nálam ilyen opció nincs, Steam-nél van.)

Steam-en belül a JWE-hez így jutunk el: steamapps->common->Jurassic World Evolution

Videóban szerepel egy esett, amikor kell majd az „Islands” mappa, de ez ritka. Nekünk leginkább a Win64 kell, azon belül az ovldata.

 

Itt jó pár mappa van. Amik kellenek azokat felsorolom, azzal, hogy ezek tartalma mi is:

Content0 – Alap vanília játék, meglehet, hogy sokat fogunk ide járni, révén a játék alap rendszere is itt található. Viszont itt találhatjuk a Deluxe Dinosaur Pack állatait is és a Raptor Squad Skin Collection is itt van, része a vanilla velocinak.

Content4 – Egyedül a Nasutoceratops miatt írom, révén ha modolni szeretnéd, akkor itt találod.

ContentPDLC1 - Secrets of Dr. Wu. Továbbiakban nem írom, de DLC-k mappáiban vannak a hozzájuk tartozó állatok, illetve más dolgok, pl. épületek.

ContentPDLC2 - Cretaceous Dinosaur Pack

ContentPDLC3 - Carnivore Dinosaur Pack

ContentPDLC4 - Claire's Sanctuary

ContentPDLC5 - Herbivore Dinosaur Pack

ContentPDLC6 - Return to Jurassic Park

FilmContent - Fallen Kingdom Dinosaur Update (1.3-as frissítés)


II. Könnyű „telepítés”

A,

Videómban van rá példa, mikor felteszem a tollas dinó modot. Tehát, ha a Struthiomimus-t akarod megváltoztatni, akkor Content0->Dinosaurs->Struthiomimus. Ebbe a mappába kell betenni a modolt fájlt és az itt lévőt kell vele fölülírni.

Pl. Albertosaurus esetén ugye a „ContentPDLC4” és azon belül a „Dinosaurs” kell.

Szóval csak meg kell keresni a fájlokat és fölül kell őket írni.

Ugyan ez a felülírás igaz pl. a nagyobb beépíthető terület modra is. Feljebb jelzett dolog, hogy ritka, hogy kell az „Islands” mappa, ennél jön el.

Állatok hangját módosító modok is csupán csak fölülírásosak. Audio mappá(k)ban vannak az állatok hangjai.


B,

Mikor a videót készítettem és ezt is írtam, csak két teljesen új állat volt a játékhoz. Révén az eddigi modok a meglévő állatot módosítva hoztak „újat”, pl. Albertosaurus-ból Daspletosaurus-t. Tehát számilag nem voltak új állatok, igazából csak csere történt. RtJP mod meglévő állatoknak adott új modelleket így ezekkel trükközve lehet, „félig új”. Brachi így három modellel rendelkezik, így én modokkal megoldottam, hogy legyen Alamosaurus és Giraffatitan. Előbbi a JP1-es utóbbi a JP3-as brachit cseréli le, de az alapjáték brachi megmarad. Ahogy a tollas dinó mod esetén a JP1-2-3 velocik is érintetlenek.

Szóval ez a „B” opció a Torvosaurus és a Pachyrhinosaurus, A lehető legkönnyebb, simán csak be kell tenni őket az „ovldata” mappába és működnek is.

Még kis kitoldás ide, fentebbiek írása óta két másik állat is ölünkbe pottyant. Dimetrodon és Excavaraptor, mely egy kikukázott JP4 forgatókönyvből van.


III. Main.ovl és ovl fájlok, piton meg a kobra

A, Másol, beilleszt

Alapesetben a „Main.ovl” fájlokat csak fölülírjuk a modéval. Ez így tiszta sor. Pl. a Jurassic World Revoluion-t bemásolod/fölülírod és zakatol szépen a mod. (a hibáival)

Ellenben a fejlesztett terraformálási eszköz  vagy a „MrTroodon Dinosaurs Behavior and Stats Overhaul is „Main.ovl”-t módosító dolog. Akkor most választani kell a három közül? Szerencsére nem, révén megoldható, hogy összetegyük őket. (Én alapnak a JW Revolution-t használom, ebbe injektáltam bele a MrTroodon és terraformálás modot.)


B, Python és Cobra Tools

Ahhoz, hogy bele tudjunk nyúlni az ovl fájlokba, kell nekünk a kobra, de neki kell a piton. (Tehát a kígyók kígyóznak.) Nagyon leegyszerűsítve és ezzel torzítva az ovl fájl egy tömörített mappa mely nem rar és nem zip, révén ne legyen könnyű az élet. Ez kinyitható, kivehető a tartalma és bele tehető tartalom a kobrával.

Lépések, a C++ dolgot leszámítva a videóban bent vannak:


1,

https://github.com/OpenNaja/cobra-tools – Cobra Tools itt tölthető le, és gyakorlatilag itt minden le van angolul írva. Tömörített mappából kicsomagolod és ennyi. Az „ovl_tool_gui.py” mivel indítani lehet, viszont kell előbb a Python, hogy működjön.

2,

https://www.python.org/downloads/windows/ - Én nekem a 3.8.7 van telepítve és 64 bites. Ezzel tökéletesen működik. (Angol útmutató más verzió számot ír.)

3,

https://support.microsoft.com/en-us/topic/the-latest-supported-visual-c-downloads-2647da03-1eea-4433-9aff-95f26a218cc0 - Microsoft Visual C++ Redistributable 2017 x64 és Microsoft Visual C++ Redistributable 2013 x86 kell elvben. Én telepítettem őket. Nem tudom mi van ha nincsenek telepítve. (Aztán kiderülne, hogy nem is kellenek és ablakosék éppen ultra módban megfigyelnek.)

4,

Kell nekünk a parancssor. Ha nem tudod hol van, akkor számítógépen a start menüben vagy a mellett van a gépen való keresés. Oda írd be, hogy „parancssor” vagy „cmd”. Indítva a programot kiad egy szép fekete ablakot. Ide kell beírni az alábbi két parancsot:

pip install pyqt5

pip install imageio

Feljebb írtam a videóban ez is szerepel. Megjegyzem, hogy én elsőnek 32 bites Python-t tettem fel és ezzel itt megakadt az egész. (Két parancs beírásánál hibát jelzet, nem hajtotta  végre a gép.) Majd feltettem a 64 bites 3.8.7-es változatot. Harmadik próbálkozásra működött. Technológia ördöge. A videóban elsőre sikerült, remélem nálatok is így lesz.

5,

Indíthatjuk az „ovl_tool_gui.py”-t. Nem kell megijedni, elsőre egy fekete ablak fog felugrani, majd eztán külön ablakban a Cobra. Fejlécében „OVL Tool” olvasható. Nekünk két legördülő menüpont kell a „File” és „Edit”.

File”-ban „Open”-nel nyithatjuk meg az ovl fájlokat, ami mi esetünkben valamely „Main.ovl” lesz leggyakrabban. Ezt ki kell tallózni, illetve nagyobb ovl esetén a megnyitás eltarthat egy kis ideig. „Save” opció egyértelműen mentés, viszont újra ki kell tallózni a mappát, amiben bent van az adott ovl.

Edit”-ben nekünk az „Inject” kell. Itt ismét ki kell tallózni mit akarunk a megnyitott ovl fájlba tenni.

Esetlegesen ha egy modnak bizonyos elemeit akarjuk csak, pl. én esetem, hogy a kerítések átvariálásából egyedül csak könnyű kábel kerítés alacsony kerítésre variálását használom. Akkor ahhoz a mod ovl-jéből ki kellett szednem csak annak a kerítésnek a fájljait, majd csak azokat betenni a „Walls.ovl”-be. Az ovl kicsomagolására van az „Unpack”, itt ismét tallózni kell, hogy hova akarjuk kicsomagolni. Lehetően ne az asztalra, mert ovl nem egy-két fájlt rejthet, hanem sokat. Nagyon sokat.


Tehát vázlatosan:

  • Megnyitjuk a modolni kívánt ovl-t. (Ki kell tallózni.)
  • Beinjektáljuk a fájlokat. (Ki kell tallózni.)
  • Elmentjük. (Ki kell tallózni újra az ovl mappáját, hogy oda mentse.)
  • Ha már nem kell a Cobra, bezárhatjuk.


Magyarul minden egyes alkalommal tallózni kell. Mindig. Oda kell figyelni, mert ha sorba modoljuk a DLC-k „Main.ovl”-jeit és elfelejtjük mentésnél, hogy át kell lépni a másik mappába az gáz. Erre van a biztonsági másolat, ha ilyen hibát elkövetnénk. Tehát annyit fogunk tallózni, hogy azzal megidézzük Darth Talont.


IV. Az ACSE telepítése és használata - 2021.03.05. kitoldás

Gondot jelent az új fajoknak kezelésre a fejlesztési menübe, ugyanis egy ponton egymásra pakolja a különböző új fajokat így egy helyen van például három, de csak a megjelenítettre lehet kattolni, így kifejleszteni. Modderek találtak egy megoldást ehhez viszont szükséges a Secrets of Dr. Wu DLC. Ugyanis az ott bejövő Global Operations fejlesztésekhez rakták be “modding slot-okat” és ide kerülnek be az új állatok, itt lehet őket kifejleszteni és érhetőek el a feltárásoknál.

Telepítés egyszerű. Az ACSE mappát egyszerűen az ovldata mappába kell tenni. Az új állatoknál szokták írni, hogy ACSE szükséges. Jelenleg a Fossils részen a Dimetrodon, Pachyrhinosaurus és Estemmenosuchus van, Torvosaurus kapott egy ACSE frissítést, így az átkerült a Global Operations-be.

Van egy úgy tűnik nem javítható bug. Ha rögtön a Global Operations-t nyitjuk meg akkor a kategóriákat egymásra dobja. Megoldás, hogy nyissuk meg előbb a Fossils-t és utána a Global Operations-t. Így már jól láthatóak.

ACSE letöltése.  - Illetve szokták linkelni a modoknál melyeknél szüksége.


Bugos és a jó kinézet.


V. Még pár gondolat

Videóban mondtam pár dolgot, amiket felirat formájában kijavítottam, vagy kitoldottam. Ám plusz szekciókat nem tetettem bele utólag, szóval pár megemlítendőbb.

Challenge módban törölhető a vasút alagútja sőt a vasúti belépési pont is. Egyedül az operációs központ (Operation Center) nem törölhető.

JP érában nem módosítható a JW érás jeepek színe. Illetve csak egyszer. Mikor JW érás Ranger állomást lerakjuk, csak JP színűre (ami modell cserét is jelent) módosíthatóak a jeepek, vissza már nem lehet. Én aki a teljes piros jeepet favorizálja, annak ez érvágás kicsit.

A plusz állatokra (pl.: torvo, pachyrhino) nem terjed ki a max genom mod. Mixelt érás mod hiába írja, hogy vannak viselkedés módosító gének JP érás challenge módban… nállam eddig egy ilyen mód esetén se voltak elérhetőek. (Csak sandboxban.)

Illetve nem tudom pontosan az okokat, azért nincs még olyan baromi sok ténylegesen új állatot játékhoz adó mod, mivel az „eljárás” nem publikus. Fent vagyok a modder discord szerveren, így rá szoktam lesni a kulisszák mögötti munkára. Dolgoznak a srácok és nem csak ezen a játékon. Van olyan modder akinek szinte kész a Gigantoraptor mondja (mely az Iguanodon-ra épül), csak várja a módszer publikusságát, mert nem fölülírásos modot szeretne kitenni. (A nagyobb beépíthető terület esetén túl hamar tették ki a modot és az a verzió minden mentést elrontott, az újakat is.)

Kiterjesztett beépíthető terület esetén a négyzet alakú terület határain nagyon, de nagyon óvatosan a tereprendezéssel. Olyan esztétikailag eléggé nagy belerondításokat lehet csinálni egy óvatlan pillanatban, hogy csak mentett állás visszatöltése jöhet szóba, révén nem lehet ezeket korrigálni.


Mikor is mentettem utoljára?

Videóban a tollas dinó modnak rossz alkotót neveztem meg, feliratban javítottam, hogy Digital Duck az illető. Illetve megjegyeztem, hogy a tollas modok miért nem olyan szépek. Hiába magyarázom miért nem olyan szép, kicsit az a hatása lehet, hogy az alkotó volt nem túl magas képességű. Tény, hogy nagyon sok szó szerinti hulladék mod van. Digitális Kacsa esetén nem erről van szó, hogy ennyire lenne képes, tényleg a játék képes csak ennyire. A modder készített JP/JW jeleneteket átalakítva reális dinókkal. Ezeket blog facebook oldalán meg is osztottuk. De ami lényeg lehet, hogy a tollas raptor squad-ját még Collin Trevorrow is kedvelte Twitteren. (Ami az új filmmel kapcsolatban adhat újabb bizakodásra okot.) És tetézem még egy valamivel: egy készülő dokumentumfilmben is közreműködik amit Nigel Marven narrál. Ezt is megosztottuk facebook oldalunkon. Tehát egy profiról van szó. 

Volt olyan hibám, hogy mentések "tönkrementek", de lényegében ok nélkül. Játék közben volt egy crash és utána jó pár mentésnek annyi volt. (Crash oka talán a JW pteroház volt JP érában, mikor első Pteranodont kiengedtem volna.) Ellenben hallgatnom kellett volna a megérzésemre, hiszen egy gép újraindítás után működtek. Steam újraindítása nem volt elég, a gépet kellett. De bevált, sőt ezen felbuzdulva a videóban látható "tönkrement" kampány mentésem is megnyitottam. Működött. Bár tény, hogy a pályát a nagyobb terület mod kicsit lelapította. Tehát, ha mentés crash-el, lehet nincs nagy gáz csak egy gép újraindítás kell.

Videó végén látható, hogy épület elég nagy lapos területre nem építhető a mesterségesen csinált "oszlop" hegyen. Ez ismét a játék alap rendszeréből fakad. Ha nem elég nagy a lapos terület baja van, akkor a leendő épület környékét még lapítani kell. Később majd át lehet szabni, ellenben ha töröljük az épületet és újra építenénk vagy másikat ismét elő fog ez jönni. Ha a terraformálás modot használjuk akkor lesz ebből gond a (alap esettől eltérő) nagy szint különbségek miatt.

Végezetül, helyenként talán túl szájbarágós az írás, ám olyanoknak is készült akik ilyet még sosem csináltak. Eredetileg úgy gondoltam, hogy csak videót készítek. Viszont tisztában vagyok vele, hogy sokaknak könnyebb, ha le van írva.  Másoknak pedig, ha látják, tehát a videó. Így mindkettő van.  Remélem segítettem ezzel az írással és videóval.


1 megjegyzés:

  1. Most tettem és megijedtem, hogy rosszak a modok linkelései... de nem. A Nexus rakoncátlankodik.

    VálaszTörlés