Remélem a kép felcsigázta
a „nézőt”. Hm, vagy az olvasó jelöltet.
Tehát mi is a ParaWorld?
2006 több okból is fontos év volt számomra. Megjött az eszem a 2006-os események után. Ám a másik, hogy két játék is akkor jött ki, mit piszkosul vártam. Gothic3 és a ParaWorld.
Tehát mi is eme játék?
Őslényes stratégiai játék. Bizony ám. Bár nem ilyen egyszerű a képlett, hogy
beidomított őslényekkel ledózeroljuk az ellenséges törzs táborát egy kitalált
világban. Hohó! De nem ám. Egyik főhős bizony hazánk fia. Játék pedig egy másik
dimenzióban játszódik. Hogyan kerülnek át főhőseink? Igen elég komoly SPOILER
lesz az egész cikk. Már jó rég megjelent a játék, tehát… igen.
Tehát három főhős mind
tudós, kutatásaik során komoly felfedezéseket tettek, de a tudományos világ
le se tojta. (Repülő Spagetti Szörny jelenség. – Későbbi cikkemben szó lesz
róla.) Ezért egy kétes szervezethez fordulnak, a SEAS-hez. És ezzel belekerülnek a
lecsóba. SEAS átjutatja őket a ParaWorld-be ahol sikerül „elkóborolniuk” törzsi
vitákba kerülni, végül megmenteni a világot. Persze ennél kicsit komplikáltabb
és nem sima őslényes világ ez.
Játék világa
Sok értékelést és kritikát olvastam a játékokról. A lényeg az, hogy összekapott,
logikátlan, kronológiailag tele van hibával stbstb… FENÉT!
Játék világa jól össze van tákolva. Tény, hogy ahhoz, hogy jól értsük mi
mért is van, ahhoz el kell olvasni a játékban a leírásokat. (F1 lenyomásával
elérhető.) Fontos úgy nézni a játék világát, hogy ez egy másik dimenzió ahol az
alapvető természeti törvények is másmilyenek. A műanyagok pl. nagyon gyorsan
lebomlanak, elektromosság alig van illetve nehezen előállítható. Az emberek több száz évig élnek, ama emberek
is, akik a mi világunkból mentek át.
Létezik mágia. Ámbár nincsenek tűzlabdát dobáló varázslók. Mágia
lekorlátozódik a papok és druidák gyógyítására illetve a sámánok felélesztés
képességére. No meg a Fő Druida (hős) kis zöld valamijeire miket a botjából
ereget ki az ellenségre. No meg persze személy szerint nagyot néztem egy
pályán.
Legyőztem az ellenséget és jött egy kis videó, miben mutatják az ősi romot
és a sírokat. „Ugyan, tuti nem jönnek élőholtak. Az már…” Mire ezt kigondoltam
a videóban kinyílt a rom ajtaja és kimasírozott rahedli sok zombi jó nagy
phelyszékkel. (Igen tudom, hogy fejsze, de Istenkirálymegapró helyeken phelysze
a helyes írásmód.) Ja és persze a sírokból is kimásztak. – Igen. Ez azért
bizarr volt. Főhőseink is kiakadtak egy kicsit, hogy ez mégis mi. Ám mielőtt
bárki azt gondolná, hogy a zombi sereg Tyrannosaurusok általi lemészárlása a
tundrán elég volt a pálya teljesítéséhez. Az téved. Ezután jöttek az életre
kelő szobrok. Végül a 20 méter magas gólemek mik agyon akarnak minket hatalmas
pörlyeikkel csapni.
Megjegyzendő, hogy a játékban vannak érdekes karakterek illetve hősök.
Ilyen pl. Nikolaj Taslow, akinek a valós megfelelője Nicola Tesla. Vagy maga
Darwin, ki itt James Warden néven fut. Egyértelmű, hogy ők azok, ám a készítők
valamiért fiktív neveket adtak nekik. (Igen, ők is itt élnek a ParaWorld-ben,
hála a SEAS-nek.)
SEAS katonák
|
Ez még semmi amúgy. A játék világában három őshonos népcsoport van. (plusz
egy minek csak a romjait látjuk) Homoklovasok, ők amolyan néger/arab nomád nép.
Északiak, kizárásos alapon viking/germán népség, ők nagyrészt ősemlősöket
alkalmaznak. Végül a sárkány klán, ők amolyan japán féleségek. (Szal rokonék…)
Északiak és a sárkány klán pedig tud mechanikus egységeket létrehozni.
Északiak főleg ostrom tankokat. A sárkány klán pedig… hát lángszórós
háromkerekű bambuszmotor. – Szerintem a lényeget ezzel elmondtam. Érdekes mikor
bambuszból készült ostromtank robog egy Saltosaurus mellet, min hát… ilyen
rakétás katonák vannak. Akkor jöjjön a Spoiler alőrt extra!
Őslények+steampunk+viktoriánus filing
Ezzel megkaptuk a játékot, mikor magával a SEAS-el csapunk össze. Mivel már
a viktoriánus korban is ismerték eme világot, és mivel eme világban az ember
tovább él, így hát Ő Feleslegességének letűnt korából vannak itt felfedezők,
katonák, és miegymások, akik bizony meg akarják hódítani eme világot meg más
őrültségre is készülnek. A legjobb technológiát használják, mit eme dimenzió enged.
Mivel elektromosság alig áll rendelkezésre, műanyag pedig lebomlik piszok
hamar. Így a viktoriánus kort időző SEAS gyalogosok mellet böszme nagy
gőzmeghajtású EXO egységek menetelnek.
Bár számomra ismét nagyon furcsa mikor acélból készült hajót széttépnek
Kronosaurusok. Igen, ez ami szerintem nagyon is hangulatos, főleg a játék
grafikai módszereivel és zenéjével. Mikor a SEAS seregeivel csapnunk össze.
Steampunkos gőz exoruhák az őslények ellen. Elborult egy játék. (De Disney
filmnek simán jó lenne eme alapanyag.)
Grafika és zene
Grafika pedig illik a játékhoz. Tény, hogy vannak grafikai bugok, no meg
egyes egységek mozgás animációja nem simul jól a környezetbe és olyan mintha
csúsznának a talajon. Ez van, még megemésztem. Viszont ami a zenével egyűt
nagyon jó, azok ama megoldások, mint amikor egy egység speciális támadást hajt végre,
az ahhoz tartozó fény efekt, vagy mikor meg hal egy egység. Nem simán eldől,
hanem társul mellé egy fény efekt. – Ez nem egy „húdekomolyanepikus” játék.
Grafikai megoldásoknak hála inkább meseszerű.
Játék mechanika
Három nép nem sokban tartalmaz eltérést. Tény, hogy igazából jelentős
eltérések vannak. Mégis azért írtam, hogy nem sokban tartalmaz eltérést, mert
eme eltérések hamar kitanulhatóak.
Amik az eltéréseket okozhatják komolyabban az a hősök szintjei. Taslow
négyes szinten pl. lehetővé teszi a homok lovasoknak a játék legbrutálabb
őrtornyának építését, mikkel szinte bevehetetlen erődöt építhetünk. Ez ott
érdekes, hogy eme nép védelmi épületek terén pont, hogy a leggyengébb, mégis
egy hős négyes szinten máris legjobbá teheti őket.
Erőforrásokból nem lehet akármennyit bezsákolni, megfelelő épületekkel
tudjuk a raktárkapacitásunkat növelni. Nyersanyagok terén négy féle van.
Élelem, ehhez vadászni, bogyót szedni, halászni illetve gazdálkodni kell. Fa,
hát na vajon honnan lehet fát szerezni? Harmadik pedig a kő, ez a
legértékesebb. No igen a negyedik, az pedig a „koponya” mi tapasztalati pontnak
felel meg. Ellenséges egységek, vagy vadállatok leöléséért jár. Fejlesztésekhez
van rájuk szükség.
Másik fontos játékmechanika, hogy csak 52 egységünk lehet. Ezek öt szintbe
vannak beskatujázva. A T-rex titán pl. eleve négyes szintű. Maximálisan pedig
csak négy titáunk lehet. (Három négyes és egy ötös szintű.) Bal oldalt, mint a
képeken, van egy panelünk mi minden egységet szintjének megfelelően megjelenít.
Itt még át is rendezhetjük, hogy mi hol legyen. Nevezhetjük akár gyors
parancsnoki panelnak is. Kevés egységgel gazdálkodhatunk, de azzal taktikusan
kell és eme panel révén ezt maximálisan kijátszhatjuk. Továbbá a szintes
beosztásnak hála nem fordulhat elő, hogy a 40 titán egység lerohan minket, mert
csak max 4 lehet egy félnek.
Koponyákkal az egységeket is fejleszthetjük, így szintet lépnek, ha a
következő szinten van hely a panelon. Ekkor az életerejük visszatöltődik.
Csatában nagyon praktikus, főleg, hogy így minden egység életerejét láthatjuk.
Ezen felül gyűjthetünk kincseket! Kincseket bármilyen szárazföldi egység
fel tud venni. Míg valamely egységünknél van a kincs, addig hatását megkapjuk.
Kincs lehet Poszeidón kalapja (erősebb hajók), egy inkubátor (gyorsabban képződnek
az állati egységek) és így tovább. Érdemes a pályákat átkutatni értük.
Három ujjú T-rex… de legalább a SEAS hús ízlik neki.
|
A legfontosabb pedig…
Az őslények!
Hogy is mondjam… pofásak. Külön tetszik, hogy a játék a Tyrannosaurust 15
méteresre írja. ÁM AKKOR MONDJA EL VALAKI, HOGY A TRICERATOPS MI 9 MÉTERES ÉS
ÍRJA IS A JÁTÉK… AZ MÉRT NAGYOBB MINT A REX?! 9 MIÓTA TÖBB MINT 15?!!?!?!?
Tollakat pedig ne is keressetek. Számos anatómiai és viselkedésbeli hiába
van. Jó sok, naaaagyon sok. Ám egy dolog! A titán egységek méretébe ne kössön
bele senki. Igen 20 méternél nagyobb a T-rex titán, de ott van hogy titán.
Direket van úgy felturbózva, hogy túl nagy legyen. Nem is tudom… túl sok Mario
gombával etették.
Lehet, hogy nincs tolluk de… de… TitanLizard kolléga mindjárt bevadul, hogy
pucéran lubickol a jeges vízben eme jószág. (Mert igen, tud úszni.)
|
Ami miatt nem ajánlott mindenkinek
Valaki azt mondta nekem, hogy a játék gagyi, mert túl hosszú a bevezető, az
oktató mód. Ami érdekes, mert egyik ismerősöm az oktató módot követő első
rendes pályán már elvérzet. Könnyű módban ledózerolta az ellenség. Másik
ismerősöm, pedig az ezt követő pályán volt képtelen áttörni az ellenség
védelmét, persze könnyű módban.
Vagyis én azt vettem észre, hogy a játék nem könnyű egyeseknek. Ha nem érez
rá az ember a játék ritmusára, akkor könnyen veszít. Sőt, nem kell izgulni, a
nagy termetű ragadozókat a munkásaink nem tudják legyőzni. Sőt, nagyragadozók
ellen erősebb egységeket ajánlott küldeni. Tehát a vadvilág is az ellenségünk
ilyen szempontból.
Erősen le van korlátozva az egység szám és persze nem egy az egy elleni
harcok szoktak lenni, tehát az ellenség is túlerőben van. Bár amikor már van
titán egységünk akkor már jóval könnyebb a játék. Kivéve az utolsó előtti
pálya. Igen ez a szép nagy tüzérségi ágyú onnan van.
Jó játék néhány hibával, amik viszont rohadt sokat tudnak rontani a játékélményen emlékszek az egyik pályán meghaltak a hőseim, mire legyőztem az ellenséget már minden hely foglalt volt a parancsnoki panelen de a játék azt kérte hogy 4 hőssel menjek egy bizonyos pontra, hogy vége legyen a pályának még szerencse hogy találtam egy vad Allosaurust amivel kinyírattam pár egységemet hogy a helyükön újra tudjam éleszteni a hősöket. A Játékba viszont sok jó dolgot is kitaláltak Brachi szállító tele íjászokkal, mozgó erőd, a mozgó kikötő is nagyon látványos volt, meg T.Rex titánokkal szétverni az ellenség táborát felemelő volt. Amúgy én úgy értelmeztem akkoriban, hogy a méreteket a vadállatokra írja nem a harciasítót egyedekre.
VálaszTörlésVadállatokra írják a méretet. Éppen ezaz. A vad 9 méteres Triceratops hosszabb és magasabb, mint a vad 15 méteres T-rex. Szóval amit írtam az továbbra is fent áll.
TörlésÉs Delete gomb. Ha megnyomod akkor a kijelölt egységed kipurcan. Ez a legtöbb RTS-ben, így itt is így van.
jó lett volna tudni a deletéről. A vadállatokat meg annyira nem méregettem, azt hittem jó a méretarány.
TörlésTollatlanul a hideg vízben úszkáló valami???!!! MI EZ? EZ MI EZ??? MEGCSÁKLYÁZNI!!!! ELSÜLLYESZTENI JACK HORNER PURGATÓRIUMÁBA!!!!
VálaszTörlésDe legalább kibírja a hideget :p
TörlésNos, miután kipróbáltam a játékot elmondhatom, hogy a játék nagyon király, sőt, egy remaket is megérne. Mégvalami...csak nállam Béla András Benedek az egyik főszeteplő neve?
VálaszTörlésNem csak nálad, az F1 lenyomásával előhozhatod a súgót ott részletesebb leírások vannak.
TörlésIgen magyar a főszereplő. Csak hát családnév nem jutott neki.
Törlés