Google Play és gondolom az Apple hasonló felülete is tele van hulladék őslényes játékokkal. Jobb esetben van némi befektetett munka, rosszabb esetben több játék is technikailag ugyan annak több különböző változata. Freemium üzleti modellről ne is beszéljünk. Nem mostani darab ez a játék, valószínűleg a túl szép ikonja és neve miatt nem vetettem rá mélyebb pillantást az évek alatt. Ikonja alapján szépnek csomagolt semminek gondoltam, ahogy rengeteg ilyen játék kecsegtet ikonja és marketing képei alapján “übermenő” játékkal. Közben tartalma alapján inkább…. Valóban, mikor más franchiseok dolgait használják fel akkor ott már baj van. Ez leginkább a Jurassic, ám ott van a Turok klasszikus méregfogas raptora is. Viszont a Carnivores 2 mobilos változata is ez utóbbit használja fel. Tehát csomagolás alapján prémiumnak beállított gagyi, viszont közben tartalma prémium, mintha a düledező sarki büfé valójában 5 csillagos kifogásolhatatlan éttermet rejtene. Nézzük a mostani alanyunkat mely cím alapján tucat gagyi, ikonja szép, de feltehetően lopott ráadásul az ikonon a Dino World felirat szerepel… adatlapján pedig… ebben rendes paleoartok vannak?
Szóval
ez egy őslényes, többségében dinoszauruszokat felvonultató
kártyajáték. A lapokon pedig rendes kitűnő minőségű
paleoartok vannak. Az, hogy van Nanotyrannus vagy Dracorex a kártyák
közt az lényegében semmivé válik a minőség miatt.
Ábrázolásokba nem lehet egyszerűen belekötni. Amik vannak pl. az
előbbi, vagy az Alectrosaurus-nak nincs ajka. Ellenben ajak kérdéses
dolog a nem halevő Theropoda-k esetén, legitim ajak nélkül
ábrázolni, bár erősen nem valószínű, mivel nincs döntő
bizonyíték, így legitim. Blog olvasóknak ismerősek lehetnek ezek
a képek és stílus. Révén atrox1 alkotásai, vagy teljesebb néven Sergey Krasovskiy. Tehát
őslények terén a játék amit lehetett azt szinte kimaximalizálta. Vagy
csak 99%, mert Stygimoloch. Illetve cikk utolsó simításainál vettem észre, hogy az Utahraptor-nál a gastralia túlságosan is fent van. Tehát vannak hibák, ám más játékokhoz mérten ezek eltörpülnek.
Kártyajáték terén ítéletet nem igazán tudok mondani, hogy ez jó, átlagos vagy gagyi-e. Összes tapasztalatom még a Hearthstone kezdeti idejére vezethető vissza, ami édeskevés. Witcher 3-ban is inkább mellőztem a Gwentet. Két említett játék közül a Hearthstone mihez lehet hasonlítani, hiszen a cél az ellenfél életerejének nullázása, letehető kártyáknak pedig van egy energia igénye. Életerőnk nem töltődik vissza, míg az energia apránként töltődik. Kártyáknak van életereje és sebzése. Minden támadás után kártya függően el kell telnie kis időnek, hogy újra támadjon. Igen a kártyák automatikusan támadják az előttük lévő másik kártyát, vagy ha az nincs, akkor ellenfél életerejét kezdik sebezni. Mivel a kártyák harca megy magától, így a kiesett kártyánk pótlása mondhatjuk úgy is, hogy időre megy. Hiszen ha nincs lent kártya akkor ott az ellenfél képes sajátjával sebezni minket. Á igen, van egy visszaszámláló is, mely gondolom azért van, hogy ne legyenek örökkévalóságig tartó harcok, ha letelik, akkor gondolom az nyer akinek több életereje maradt. Nem kerültem még ilyen szituációba. Nyolc kártyával mehetünk harcba, előfordulhat, hogy ugyan abból az állatból van lent több is. Az asztalon három lehet maximum, előkészítve négy, melyet gép véletlenszerűen ad a nyolc lapos pakliból, ami igazából végtelen lapos, csak hat féle kártyából áll.
Kapott érmékből a kártyáink szintjét növelhetjük, ha van elég lapunk. A szintlépéseinkhez az XP-t akkor kapjuk, mikor a kártyák szintjét növeljük. Játékos szintlépésnél életereje is növekszik. Kapott paklikból új lapok, pénz és gyémánt eshet. Az utóbbi a prémium, így csak morzsákat fogunk kapni. Igen ebből van a gyorsítás, átváltható érmékre és hasonlók. Ezek a morzsák a szokásos mézesmadzagok. Szóval egy állat, egy kártya, melyekhez az újabb lapok inkább amolyan XP-ként foghatóak fel. A kártyáink szintezésével nem csak a sebzésük és életerejük nő meg, hanem bizonyos szinten kapnak különböző hatásokat. Ezek letétel után első adott interakcionál aktiválódnak. Néhány példa: Pajzs felfogja az első bekapott támadást. Stune rövid ideig kiüti a megtámadott kártyát. A kártyák ugye csak előre támadnak, ám bizonyos kártyák tudnak sebezni bal vagy jobb irányba is. A Polacanthus jobbra képes még sebezni, a Pyroraptor pedig balra. Ez plusz taktikázást ad, révén jobbra támadni képes Polacanthus-t jobb szélre rakni rossz ötlet, hiszen jobb irányba menő sebzése elvész az éterben.
Sajnos van probléma a játékkal, két fő dologra láttam panaszkodásokat. Egyszerre egy pakli kibontását indíthatjuk el az inventorynkban lévő maximálisan négyből. Különböző paklik különböző időt igényelnek, persze gyémántért azonnal is bonthatjuk. Továbbá a bolt részen van egy ötödik ingyenes melyet idő teltével bonthatunk és egy másik hatodik melyet bizonyos számú camping harc után bonthatunk. Viszont legtöbb harc után kapunk paklit, így a négy hely nagyon gyorsan betelik. Először éreztem, hogy a jobb lootot érő bontani valónak nem örülök, mivel 8 óra mire kibontás elindítása után bonthatom. És mikor három van…. Ahogy néztem ez az egyik fő kifogásolt része a játéknak. Persze betelt négy hellyel is mehetünk harcolni, de a kapott új pakli elvész. Másik fő kritizált elem a pvp részen van, hogy nem egyenlő vagy legalábbis hasonló erősségű ellenfelekkel rak össze a gép. Akkor e két általam olvasott fő kifogásolni valóra jöjjön némi magyarázat, hogy mégsem olyan nagy érvágás van itt.
De előtte egy saját harmadik mely az, hogy nem lehet email címhez köthető profilt alkotni a játékban, szóval ha elfelejted jelszavad, akkor nem tudsz újat igényelni, kezdheted elölről. (Azon meg már meg sem kell lepődni, hogy nem Dinosauria-kat is ledinóznak.)
Három játékmód van. Alap pve a camping, egy térképen lévő zónákban kell sorban a harcokat teljesíteni, mindegyikért jár némi érme és különböző bontható paklik. Különböző zónák újrajátszhatóak. Tizenötös szinten jön az endurance, mely már nehezebb. Itt a következő harcban már nem használhatjuk azokat a kártyákat, miket előzőleg már használtunk. Ha nyolc kártyából nyolcat használtunk, azokat nem használhatjuk újra, ha sikerült kiügyeskedni, hogy négyet nem használtunk, akkor a másik négy tovább vivődik.
Végül itt a tournament, mely a pvp, ellenben nem aktuálisan online játékosokkal kerülünk össze. Más játékosok paklijait a gép kezeli, ellenben nehezebb dió, mint az endurance. Tournamentre a belépő 250 érme és limitált időnk, pár napunk van a harcokhoz. Igen, fogtam ki nálam erősebb ellenfelet, ahogy nálam jóval gyengébbet is. Viszont ha jól értelmezem a játék rendszerét, 75 a maximális szint, ahogy a kártyáknak is van maximális szintje, szóval egy ponton technikailag erőforrások terén mindenki egyenlítődik. (gondolom és remélem) E mellett az itt kapott paklik azonnal bonthatóak, illetve minden győzelem után választhatunk egyet a felkínált jutalmak közül, tehát a befizetett pénzt hamar visszaszerezhetjük, ha az érméket választjuk.
Játéknak van egy érdekes archaikus talán még a viktoriánus szót is használhatom a hangulatára. Zene sajnos ismétlődő, ám a paleoartokkal és egyéb grafikai elemekkel jól összepasszol. Harc zenéje, győzelem zenéje ellenben elüt. Talán életerő illetve energia csík is kicsit kitűnik az összképből. Az archaikus és a viktoriánus szó hogy jön ide? Paleoartokat dicsértem, ellenben érdekes módon a kacsacsőrűek két lábon állnak. Képesek voltak két lábra állni, ellenben túl sok kártyán látni így őket. Kicsit nincs azzal arányban, hogy amúgy négylábúak voltak. E miatt olyan a hangulat, mintha a viktoriánus kori felfedezők mennének felfedezni egy ősi világot, ám mai ismereteinknek megfelelő őslényékkel futnának össze ám azért mégis kis archaikusságot adjunk neki és a kacsacsőrűek álljanak két lábon a lapokon. Engem nem zavart, inkább az, hogy ezzel a húzással, hogy lapokon két lábra állva szerepelnek azzal nekem ilyen hangulatot ad a játék.
Tudom-e ajánlani?
Nagyon is, bár valószínűleg eléggé réteg játék a kitűnő paleoartok ellenére is. Kártyajátékok szerelmeseinek pedig lehet túl egyszerű. Szóval egy próbát szerintem bőven megér bárkinek.
Ez a játék megérne egy átgondoltabb rendszert, több lehetőséget, rendes story modeot, más játékosokkal való rendes pvp-t, asztali változatot (PC-re gondolok) és így tovább. Ellenben lehet annyi bevételt nem hoz, hogy a fejlesztők erre energiát szánjanak, csak annyit, hogy a játékot futtassák. Kár, lehetne több is, jobb is.
Na letelt az idő egy meccsnél. Több életerős nyer.
VálaszTörlés