2020. szeptember 14., hétfő

Dinosaurs A Prehistoric Adventure és egy gondolat

Rövid lesz ez a kis bemutató révén a játék nem túl tartalmas és kétlem, hogy jönne hozzá frissítés. Meg persze egy órát se játszottam vele. Ellenben ingyenes. Szóval mi is a probléma? Csak annyi, hogy látom benne a potenciált, kár érte. Kiváló ügynök volt. 
 

Szóval a játék tizenöt dinoszauruszt tartalmaz, illetve némely mutáns változatát. Kezdetben három állat választható, mutánsok megölésével oldható fel játszhatónak a rendes faj. Pl. mutáns Ceratosaurus megölésével elérhető a rendes Ceratosaurus. Appalachiosaurus, Styracosaurus és Plateosaurus a kezdő három állat. Tyrannosaurus, Giganotosaurus, Spinosaurus, Ceratosurus, Utahraptor, Therizinosaurus, Brachiosaurus, Ankylosaurus, Stegosaurus, Triceratops, Pachycephalosaurus és Iguanodon van még a játékban.
Láttam pár dolgot, hogy a játék több is lenne majd, bár szerintem már nem fog frissülni. Ha igen, akkor annak örülnék. Révén nem rossz koncepció ez az egyszerűbb döntött felülnézetes játékmenet.

Mint írtam döntött felülnézetből láthatjuk a környezetet. Egérrel kattintva lehet mozogni, automatikus támadás nincsen. Van gyenge, de rövid cd-vel (cooldown – azaz idő míg újra használható az adott képesség) rendelkező könnyű támadás, egy erősebb hosszú cd-vel rendelkező, illetve egy harmadik mely állat függő. Appalachiosaurus esetén stun (kábítás), Styracosaurus esetén gyorsabb futás és „talán” nagyobb sebzés rövidebb ideig. Plateosaurus esetén pedig fantazikból és át nem gondoltabb tudományos fantasztikumokból ismert csapjunk a földre, hogy a föld göröngyrögjei felpattanjanak egy vonalban, hogy az sebezze meg az ellenséget. Voálá! Földidomár Plateosaurus. Lehet ugrani, de ezzel a passzív állatok is ránk támadnak. Nem értettem miért, hát ha jól láttam minimális stunt ad és sebzést. (Igen egy órát se játszadoztam.) Életerőnk evéssel tölthető, lassan csökken. Húsevővel vadásznunk kell, ám láttam Brachiosaurus tetemet, tehát elszórva van némi ingyen husi. Annyira nem ingyen, mivel Utahraptor-ral kell birokra kelni érte. Evésre is, ivásra is külön gomb van. Ivásnak nem látom semmi funkcióját.

Iguanodon, Triceratops és Stegosaurus passzív állatok. Ankylosaurus és Pachycephalosaurus megtámadják a ragadozókat, (ha növényevők vagyunk akkor nem támadnak) a húsevők pedig egyértelműen támadnak. A mutánsok érdekes módon csak akkor támadnak, ha mi is. Azt hittem agresszívak lesznek, de nem.
Megtalált mutánsok közül (Ceratosaurus, Giganotosaurus) egyet sem sikerült megölnöm. Így leragadtam a kezdő állatoknál. Igen, a harcrendszer nem a legjobb. A helyzet, hogy most le akartam írni hogy nincs se passzív, se aktív védekezés. De a gond, hogy lehet én voltam hülye, mintha a space-re lenne beállítva valami ami lehet pont védekezés… Szóval én vagyok ismét a figyelmetlen.
Meglepő, de azt kell mondjam húsevővel könnyebb élelem szempontból. Révén minden megölt állat étel. A növényevők esetén keresni kell az ehető növényeket. Legtöbb növényevőnek jó a sima banánsusnyás, ám a plateo esetén fa kell. Így gondolom Brachiosaurus esetén is az kellene.

Tulajdonképpen annyi a játék, hogy ölsz, eszel, mutáns megöléssel új játszható állatot oldasz fel és… ennyi. Gondolom új zónák feloldása is valahogy ennyi.
Játék honlapja és Facebook oldala 2017 decembere óta „halott”, holott lett volna itt számos új állat, életstádium, növekedés, szebb környezet és így tovább. Kár érte. Kiváló ügynök volt.
Mivel ingyenes, így bátran ajánlom bárkinek, hogy letöltse és kipróbálja. Lehet fogok még tenni vele egy kört. Ám jöhet a kérdés, hova tűntek a fejlesztők? Nos egy személyről tudok nyilatkozni. Ő a Prehistorik Kingdom egyik „új” embere. Siaka dolgozik a saját projektjén, ám a PK-nál az animációk tökéletesítésébe segít be.


Mit láttam meg benne?
Zniw Adventure és Paleo Pines két olyan játék melyek kicsit elütnek attól amilyeneket én szeretek. Valóban előbbit várom, mivel gyerekkorom dínós rajzfilmjeit idézi. Utóbbi pedig… nem tudom… Dizájnok tetszenek, ellenben maga a játék nem igazán foglalkoztat. Mért hoztam fel ezeket?
Idei évben fogalmazódott meg bennem, olyan őslényes játék ötlete, mely lehet akár rajzfilmszerű. Karakterek ugye őslények (kizárásos alapon nem sima állatként) és bár vannak kasztok (pl. lehet akár külön kaszt a Thyreophora vagy Spinosauridae) melyek fő szerepkört megadják (tank, damage dps, dot dps és hát heal nem tudom hogy lenne... de biztos) karakter (faj/genus alapján) specifikus dolgokat is adnak. Tulajdonképen egy RPG. Nos a Dinosaurs A Prehistoric Adventure játszása idézte ezt meg legjobban nekem. Viszont az alapján amit terveztek ez is „túlélő” vonalon mozgott volna, tehát megidézésen túl nem jutna el, ha folytatnák is a fejlesztést.

Szóval
Ingyenes, megér egy próbát, ha máskor nem is, akkor mikor támad az unalom.




Forrás:
https://store.steampowered.com/app/751590/Dinosaurs_A_Prehistoric_Adventure/
https://www.facebook.com/dinosaursapa/
https://dinosaursapagame.wordpress.com/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése