2019. november 3., vasárnap

PK DevLog összefoglaló, több mint fél éves morzsákkal…

...miből kijön már egy egész pékség.
Utóbbi pár hónap főleg a PAX West körül forgott. Legalábbis ami a színpadot jelenti. Színfalak mögött aktív munka zajlott. Kezdjük látni az alagút végén a fényt. Bár elég sok idő kimaradt a legutóbbi összesítő óta, igazából legelső DevLog-ok óta csökken a közlendő információ. Gyakran számolnak be arról, hogy az adott munkafolyamat zajlik, pl. animációk finomhangolása. Vagy a kezelőfelület minél felhasználóbarátabb kialakítása. De ismét előkerült az az alap információ, hogy ha nem süt a nap, akkor napelemek hatékonysága csökken. Egyre jobban közeledünk az alagút végéhez, így az új információk száma is csökken. Illetve muszáj több ponton is a Jurassic World Evolution-nal összehasonlítanom. Érthető lesz miért.
Talán ami úgy mindenek előtt: új logó. Neve is van a Sauropoda-nak. Crowny.



Általános
  • PAX West-en kipróbálható demóhoz pár influencer-nek hozzáférést adtak, így néhány gameplay videó megtekinthető már YouTubo-on.
  • Unity Engine legújabb változatára váltottak. Régebbi pár hónapig fejtörést okozott a fejlesztőknek és a problémák megoldása mástól vont el időt.
  • Fixálták a mentés és betöltés rendszerét. Így remélhetően nem kell már olyasmire számítani, mint ami a demóban volt.
  • Saját fejlesztésű Screenshot mode a játékon belül ad széles repertoárt képek készítéséhez. Alapvető dolgok mellett, még a napszak is beállítható, hogy a kép minél jobb legyen.
  • Sok energiát fektettek abba, hogy a távolabbi objektumok minél realisztikusabbak legyenek. Technikailag a demóban lévő fák a távolban 2D-sre váltottak 3D modellről. Ez a megoldás megmaradt, ellenben sokat finomítottak rajta, így olyan, mintha nem szűnne meg 3D lenni.
  • Korai hozzáférés legrosszabb esetben 2021-re várható. Ugye ez 50 genust tartalmaz. Pre-Alpha 1 2019 vége vagy 2020 elejére várható.

Építkezés, látogatók
  • Májusban kezdődött el a látogatók és azok viselkedésének készítése, de még a PAX West-en bemutatott verzió nem tartalmazott látogatókat.
  • Látogatókat egy véletlenszerű rendszer alkotja meg, etnikum, kor, ruházat stb. alapján.
  • Lesz moduláris építkezés, így idő ráfordítással elég sokféle épületet fel lehet majd felhúzni. A kérdés az, hogy lesz-e ezeknek funkciója, vagy csak dekorációnak lesznek-e jók?
  • Tervben van hidak építése, ahogy vizes árkok is.
  • Pre-Alpha 30 különböző kerítést fog tartalmazni, többet, mint eredetileg tervezték.
  • Új módot készítettek az ívelt kerítések létrehozására. Alapvetően nem látszik sok különbség, de könnyebb megalkotni az eltervezett dolgokat.
  • 17 járda/út található jelenleg a játékban.
  • Óvoda/keltető menüje a legösszetettebb jelenleg a játékban. Elsőre JWE kopizás, ellenben rengeteg olyan funkcióval rendelkezik mivel a JWE keltője nem. Kategorizálással, kereséssel. Jobb áttekinthetőséggel, mivel használ színeket. E mellett az alapkezelő felületen lesz egy külön ikon mi összesíti minden keltetőben már elereszthető állatot, így nem kell folyamatosan visszatérni az épülethez és arra rá kattolnunk. Illetve igen, mi választjuk ki, hogy hol kívánjuk elereszteni az állatot.
  • Termikus modulátorral a kifutó klímája alakítható, de a gépezet karbantartása egyre körülményesebb, minél inkább eltér a generálni kívánt klíma a sziget saját klímájától.


Terraformálás, környezet
  • Még mindig fejlesztés alatt van a terreformálási rendszer, hogy minél felhasználó barátabb legyen.
  • Water painting” lehetővé teszi majd, hogy különböző színű vizek legyenek.
  • Kezdésnek tervezett 4 helyett 8 klímával érkezik a játék. Ennek oka, hogy mégsem jelentett akkora munkát, mint gondolták.
  • 64 növény és 32 talaj textúra van a játékban. Ha minden igaz az állatoknak a klíma és nem a növényzet a mérvadó, így a különböző éghajlatok növényei keverhetőek lesznek.
  • Megjelenéskor két természeti csapás lesz a játékban. Hurrikán és hóvihar. JPOG óta klasszikus tornádó és mellé földrengés másodkörben jön.
  • Térképenként egy féle katasztrófa lehet csak.

Személyzet
  • Maga a játékos is végrehajthat munkákat a parkban, de a személyzet ezt automatikusan ellátja. (Khm. Khm JWE ahol mindig ki kell adni az utasítást, hogy csináljanak valamit.)
  • Más hasonszőrű játékokkal szemben az alkalmazottaknak is vannak igényeik. Ezek kielégítése célszerű, révén hatékonyságuk múlik ezen.
  • Négy statisztika van. Hangulat, hatékonyság, energia, fizetés.
  • Igen, az alkalmazottaink ott is hagyhatnak minket, ha a moráljuk olyan alacsony. Ha pedig akkor lépnek ki, mikor a káosz elszabadul…
  • Morál még javítható plusz juttatásokkal. Mint fizetésen kívüli parkban levásárolható pénz keret, egészség- vagy életbiztosítás.
  • Szóval igen, itt a park személyzete nem statisztikai adat vagy díszlet.
  • Munkájuk folyamán fejlődnek és a gyakran végzett munkákat hatékonyabban tudják majd elvégezni. Ha az adott területet teljesen kimaxolja egy alkalmazott, akkor kétszer olyan gyorsan képes elvégezni azt a munkafolyamatot.
  • Szakosodhat az alkalmazott, hogy csak az adott munkát végezze el, így hatszor gyorsabban elláthatja feladatát.
  • Három fő munka kőr van: gondozó, ranger és karbantartó.

Állatok
  • Kicsit átdolgozzák az állatokat, így még részletgazdagabb megjelenést kapnak.
  • Szemcsillogásra is ügyelnek a fejlesztők, olyan dolog, mint pl. esőben nedves hatású az állat pedig már alap dolog, de éppen ezért nem is marad ki.
  • Később lehetséges, hogy lesz vizuális megjelenítése betegségeknek. Illetve lehetnek sebek és harci hegek.
  • Az állatoknak van egy bizonyos népszerűsége. Psittacosaurus egy csillagos, Tyrannosaurus öt. Viszont az adott állat népszerűsége nőhet, ha a morálja huzamosabb ideje 90% fölött van.
  • Megnövekedett népszerűségű állatok pedig javítják a park megítélését. Sőt, ezzel a módszerrel pl. az említett Psittacosaurus sem válik „feleslegessé” a népszerűbb állatok megjelenésével.
  • Ha jól van tartva egy állat akkor további öt csillagot szerezhet. Viszont egy öt csillagos Coelophysis az egyébb statisztikák miatt azért nem lesz egyenértékű egy öt csillagos Tyrannosaurus-szal. (Ha jól értem tehát, Psittacosaurus max 6 csillagos lehet, Tyrannosaurus max 10)
  • Csillagok elveszthetőek, ha az állat például tartósan beteg vagy éppen embert ölt.
 

  • Bár már a demóban is jól működött az egyedfejlődés (tehát nem modell és méret váltás van új életstádiumnál, hanem rendesen felnő az állat és apránként folyamatosan változik), mégis újra lett alkotva, hogy még hatékonyabb legyen. Ezzel pár alig feltűnő hibát orvosolva.
  • Ha egy dolog pl. növényzet nem elég nagy az állatnak, akkor még nem kezd tombolásban csupán csak a hangulata csökken és stagnál egy bizonyos szinten. Alacsony morál esetén már meg fog próbálni kitörni.
  • Túlzsúfoltság esetén az állatok megpróbálnak kitörni.
  • Styracosaurus esetén két egyed a maximális szám ami együtt tartható. Kivéve, ha a minimumnál tágasabb a kifutó, akkor elvileg fejlesztők elmondása szerint több is tartható együtt. Tehát 1,2 négyzet kilóméteren két egyed rendben van, akkor elvben 2,4 négyzet kilóméterben lehet négy. Illetve rajtuk kívül más állatok. 3,6 esetén pedig már hat. Viszont mivel a Styracosaurus magányosan is jól megvan, így ez esetben elég számára 0,6 négyzet kilométer.
  • Ha a két styraconak utódai lesznek vagy fiatalokat rakunk melléjük, egészen addig nem jelent problémát a „túlnépesedés”, míg ivarérettek nem lesznek.
  • Növényzet és víz százalékos eloszlását a kifutó méretéhez kell viszonyítani.
  • Az állatoknak kell privát szféra. Tehát ahol nem zavarják a látogatók, nincs rálátás. JWE játékmechanikájában pont azt támogatja, hogy az állatok minél jobban szem előtt legyenek, lehetően közel a 100%-hoz. Ezt jutalmazza a játék. PK-nál viszont az állatoknak kell, olyan hely ahol nem tudják őket az emberek zavarni. Privát szféra csökken a kilátókkal, olyan kerítésekkel miken át lehet látni, szafaritúrával stb..




Források:
PK Discord szervere

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése