2019. február 9., szombat

PK Devlog összefoglaló


Rég volt Devlog összegzés. Sőt most belekerült egy kérdez - felelek is. Ahogy haladtam a blog bejegyzések lényegi információinak kijegyzetelésével és leírásával elég sokat utaltam a Jurassic World Evolutionre. Szerencsére a Q&A-ban szerepelt egy kérdés mi a JWE-t érinti. A készítők nem tagadják, hogy a JWE befolyásolja őket és ösztönzi őket még minőségibb játék készítésére. Van ahol ez nekik kihívás, van ahol pedig fogom a fejem, hogy a JWE mért nem tartalmaz olyan alap dolgokat, amiket már a Zoo Tycoon első része is tartalmazott. (azok a fránya padok, kukák és hasonlók)




Általános
  • Devlogok esetén immáron van egy grafikon ami illusztrálja, hogy a fejlesztés különböző elemei hol tartanak.
  • Játék módosítja a háttérzenét bizonyos paraméterek alapján. Ha kevés látogató van az adott helyen pl. este, akkor lassabb, míg ha nappal van és nagy a nyüzsgés, akkor ezt reprezentálva élénkebb.
  • Játékosnak lehetősége nyílik a könnyedén bővíteni a játék zeneit. Tehát ha a JPOG zenéit szeretnénk hallani megfelelő szituációban erre könnyű lehetőségünk lesz elviekben és nem kell a játék fájljai közt babrálni.
  • Tervezett zeneszámok 52%-a van kész.
  • Továbbra is dolgoznak a kezelőfület sokkal hatékonyabbá tételén. Alsó sáv mellet a képernyő bal oldalára is került néhány ikon az eddigi üzenetek ikon mellé, pontosabban alá.
  • Demoban is lehetséges volt a kezelőfelület színének módosítása megadott „pár” színből. Lehetőségek bővültek, továbbá szöveg szín is módosítható lesz.
  • Felhasználói felület 90%-ban van készen.
  • Alább látható, hogy mire számíthatunk az emberek kinézete terén.

 


  • Három életkor kategória lesz látogatóknál: tinédzser, felnőtt és idős. Gondolom az állatok nem válogatnak mely embert ölik meg. Így elég visszás lenne, ha 8-10 éves gyerekek közé berontana egy éhes T. rex. Reálisnak reális lenne, de szerintem értjük mért a tini a legfiatalabb korosztály. (A számítógépes játékok erőszakot okoznak stb. duma.)
  • Ezen felül a három korcsoport igényei is eltérnek. Illetve szezonálisan is változni fog, hogy mennyi vendég érkezik a parkba.


  • Keltető/óvoda kezelőfelülete teljes átszabásra kerül. Igen, látszik a JWE hatása. Ellenben annak felesleges kattintgatásait mellőzve lehet gyorsabban és átláthatóbban használni. Továbbá van keresési lehetőség és kategória felosztás.
  • Keltető/óvoda elérhető gyorsbillentyűn keresztül is. Nem szükséges a térképen oda ugranunk. Sőt, demóból tudhatjuk, hogy az állatok szabadon elhelyezhetőek a parkban. Nem kell kifutónként keltetőt építeni vagy kapurendszert alkalmazni hogy a keltető több kifutóhoz is csatlakozzon.
  • „Screenshot Mode” lesz a játékban, a készítők saját rendszert fejlesztenek ehhez.
  • 2018-ban Crytivo-val kötött partnerségnek hála új források, lehetőségek és segítő kezek érkezetek a projekthez.
  • Early Access megjelenésekor még nem lesz lehetőség arra, hogy „saját magunk” bejárjuk a parkot. Lesz Ranger Mod, de csak később.
  • Kezdetben nem lesz kimondott mod támogatás, ellenben ha valaki már az EA-t fogja modolgatni, nem fognak érte szólni a fejlesztők.



Környezet formázása
  • Dolgoznak azon, hogy a terraformálási rendszer minél könnyebb legyen.
  • Demóban sokat kell kattintani, ha igazán sűrű erdőt szeretnénk. Eme problémát orvosolták a fejlesztők, így állíthatóvá válik a növényzet sűrűsége.
  • Ha minden igaz már kész a „Water Painting” rendszer. Tehát külön lesz sós, édes és „saras” víz. Remélhetően nem lesz olyan, mint a ZT2-ben, tehát nem csak egy féle lehet az összefüggő vízfelület. Bár a demóban már most sem isznak a tengerből az állatok.
  • Early Accces-ben lévő biomok/klímák fele van készen. EA biomok: mediterrán, trópusi monszun (esőerdők), boreális (tajga), félszáraz (nem teljesen szavanna, de nem is sima kontinentális)


Épületek
  • Demóban látható épületek teljesen le lesznek cserélve. Én személyes sajnálatomra nagyon a JWE-ben látható stílust „másolják”. Természetesen megvan a valós oka, hogy mért ezt követik. Valódi őslénypark esetén is hasonló épületek lennének különböző gazdasági és logisztikai megfontoltság miatt. De lehettek volna megfontoltabbak, elég sok komment érkezett, hogy „JWE copy”.
  • JWE kopi… ellenben míg a JWE épületeinek ajtajain csak átmennek az emberek, mint valami szellem, a PK esetén nem így lesz.
  • Nem egy féle pad, kuka, lámpa lesz alapból a játékban, hanem egészen sok… Most komolyan ez „hír”, hogy lehet padot letenni?
  • Kerítések is átszabásra kerülnek.
  • Látogatók számára fenntartott kikötőt is immáron megcsodálhatjuk.
  • Épületeknek továbbra is van építési ideje. Épülő épületek szemléltetésére realisztikusabb módszert választottak a készítők az egyszerű faállványzatoknál.
  • EA megjelenésbe szánt épületek közel 63%-a van készen.
  • Nincs jelenleg koncepció épületeken belüli kiállításokra. De később lehetséges lesz valami mód, mint különálló épületelemek használata. (Kb. ez az egyetlen dolog, miben a Mesozoica jobb koncepciót mutatott fel.)


Fosszília vadászat
  • Nincs sok új dolog, alapokat a JPOG fektette le, ezeket használja a JWE is. Bár az utóbbi a piaci beszerzési lehetőséget kihagyta.
  • Lelőhelyre küldött ásatási csapat kutat maradványok után. Ásatási idő lejártával a kiásott dolgokat elküldi.
  • Amennyiben nem szeretnénk ennyit várni, ott a vásárlási lehetőség. Ez költségesebb, ellenben nincs ásatási idő.
  • 50%-os DNS esetén klónozható az adott állat. (Banán DNS-e kb. 60%-ban egyezik a miénkkel… ez a %-os dolog mindig csak játék mechanika volt.) Természetesen az állat immunrendszere jóval gyengébb így, mint 100% esetén, továbbá kevésbé termékeny.
  • Az altskineket is úgy lehet elérni, hogy az állat DNS százalékát tornásszuk felfele.


Állatok
  • Minden Devlog foglalkozik a játék lényegével, az őslényekkel. Bár ez Discord szerverükön volt, de érdekes, hogy kaptak olyan kérést, hogy legyenek mai állatok is a játékban.
  • Demóban látható állatok apránként kapnak ráncfelvarrást. Sőt. Míg kb. egy évvel ezelőtt az volt a fejlesztők határozott válasza, hogy nem lesz Triceratops horridus a kezdő 50 faj (ami kezdő 50 genus, mert már mennyi is? 56 faj?) közt, most már mégis lesz. Triceratops genus mindkét faja kap 2-2 színváltozatot.
  • Állatok hangulata jelentősen növelhető, ha vannak unaloműző tevékenységek, pl. játékok. Eme módszer ismerős lehet a ZT2-ből.


  • Bár nem kerül be a kezdő 50 genusba, mégis a leendő játékostábor nyomására azért megmutatták a Spinosaurus koncepciójukat. 
  • Kaptunk két képet is, ami összesíti a játék kezdő 50 genusát. Igen, az 50 genus minden modellje kész, skinek elkészítése (altskinek 68% van kész), animálás (kb. 11% van kész a tervezetből), hangok stb. van hátra.




  • Régebbi Devlog beszámolóban már írtam, hogy nem értem a készítők logikáját, hogy a Pachyrhinosaurus peritorum miért nem rendelkezik toll bundával. (Holott régebbi conceparton még volt neki) Ugrunaaluk-nak sincs tollazata. Ők ugye egy helyen éltek tajga/tundra környezetben, tény telente a -5 fok már nagyon hideg volt. Meg tudnám érteni, hogy ha minimális tollazatuk lenne és e mellet viszont nagy zsírrétegük. De az Ugrunaaluk testarányai ugyan azok, mint az Edmontosaurus és Anatasaurusnak, hol a háj rétege? Meg most hogy van. Genus három faja a 3 skin, vagy most az Ugrunaaluk az Edmontosaurus alá tartozik altskinként, de külön genus névvel? Akkor viszont az Anatosaurus annectens mért Edmontosaurus annectens? Szerintem ők sem tudják mit akarnak. Eddig az volt, hogy van a faj,  lesz 3 altskin. Most tulajdonképpen genus, és ha több faj van akkor faj ~ altskinn. De most genus alá tartozik másik genus? Meg ha úgy jönnek az altskinek, hogy a DNS %-ot növeljük, akkor most mi? Eléggé meg lett eme rész kavarva.
 
  • Fejlesztők nem fognak „napra pontosak” lenni az új tudományos felfedezések terén. Révén csak a meglévő állatok folyamatos frissítgetése venné el majdhogynem a teljes fejlesztési időt. De láthatjuk, hogy pl. a Stegosaurust is átmodellezték pár éve. Igaz így is kb. 10 centivel rövidebb a nyaka a kelleténél. Bár szerintem az ennyi még bőven elfogadható.
  • Jelenlegi koncepció szerint albínó állat „látványosabb”, mint a melanisztikus. Ellenben hajlamosabb a betegségekre, így jobban oda kell figyelni az albínó állatainkra majd.
  • Még nem dolgoznak a röpképes és kimondottan vízi állatokon. AE megjelenés után kezdenek neki és egy vagy több nagyobb ingyenes frissítések keretében lesznek majd elérhetőek.
  • EA megjelenéskor nem biztos, hogy lesz élő zsákmányállat a ragadozók számára.
  • Nincs tervben ökoszisztéma mod, ellenben jelenlegi eszközök mellet is lehetséges lehet önfenntartó ökoszisztéma megalkotása. Nem ez a prioritás, révén ez egy park/állatkert építős játék.
  • Elvben az állatok, ha fiatal korban kerülnek kifutóban kötődhetnek majd a gondozójukhoz, ez csökkentheti a későbbi támadásokat. Illetve a képzet munkaerő is fontos tényező. Bár az itt is látható illusztráción az a kis csöppség több tonnásra fog megnőni. (Valamely podcastünkben mintha beszéltünk volna a T. rex lehetséges intelligenciájáról. Ha kutyákét nem is érte el, a nagymacska szintű intelligencia reális lehetett.)


Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése