Eredetileg a “szokásos” kipróbálom és azt felveszem videót akartam készíteni. Ám szerkesztés közben rá kellett jönnöm, hogy a játék hiába jó, a videó maga dögunalom. Pár perces játékbemutató videóra gondolkodtam, ám mégis csak a blog az elsődleges dolog. Szóval begépeltem pár szót e játék demójának tapasztalatairól.
Igen a játék címe a Jurassic Parkra utal, de nem azt kopiza.
Kezdjük elvileg a lényeggel, a harccal. Körökre osztott stratégiai játék messze nem az én asztalom, ehhez legközelebbi mivel valaha is játszottam az a Marvel: Avengers Alliance Tactics volt. Szóval nem én vagyok az aki el tudja dönteni, hogy a rendszer most jó-e vagy sem.
A játékosnak és az ellenséges oldalnak megvan a maga köre mikor léphet és csinálhat dolgokat. A lépések mozgás billentyűkkel történnek, nem területre kattintással. Mozgás közben vesztyük a pontokat miből mozogni lehet, ellenben jobb egérgombbal, ha nem végeztünk valami akciót, visszavonható, így lehet próbálkozni jobb pozíció elfoglalásával. E mellett van három akciópont. Egy akciópont pl. egy kar meghúzása, kettő az alap támadás. Akció végrehajtása után még lehet mozogni, ha van elég pont hozzá. A négy karakter nem tud ugyanannyit mozogni egy kör alatt, ez mondjuk nem meglepő, ahogy a két nagyobb karakter ugrani sem tud. Cserébe több az életerejük.
Ha úgy visszük be a támadást, hogy az ellenfél nem vesz észre, akkor 15 pontot is lehet sebezni, ezzel azonnal kiiktatva az embert. Ha az ellenfél tud az épp irányított karakterről, akkor karakter függően 3-7 pont egy támadás sebzése. A demó szerintem túl könnyű, az emberek nem okoznak túl nagy sebzést, ellenben távolsági fegyvereik vannak. Bár nem sok hasznát veszik, mivel elég rövidlátók. A szokásos növényzetben való elbújás is jelen van a grafikai megvalósítás pedig a, “Hogyan nem veszik ezt észre?” típusú. Viszont ha észrevett állat megy be a magas fűbe, akkor az emberek lövéseket adnak le abba az irányba. Tehát nem lehet csak úgy elbújni éles helyzetben, de ki is használható, hogy a növényzetet lövik. Érdemes megtanulni a négy karakter amúgy nem sok képességét. Raptor a leghasználhatóbb, de a legkisebbel el lehet vonni az emberek figyelmét, addig a sucho tud úszni és a vízben rejtve van, a nagy sárga pedig, nagy, erős és bizonyos tereptárgyakat el tud dobni. Gombkiosztás elég furcsa. Az E a karakter váltás, nem a használ. A használ a Space.
A demóban három harc van. Mind a három egy a karakterek által eljátszott szituáció egy kemping terület kis nyitott színpadán. A terület bejárható és itt nem korlátoznak minket az energia pontok, sprintelni is lehet. Kemping lámpák a gyűjthető tárgyak, e mellett van jó pár objektum amik karakterek közti párbeszédeket aktiválnak. A terület le van korlátozva, sima kötél kerítés amit amúgy át tudnának lépni például a pálya határa helyenként.
Négy karakterünk van és cím alapján mind a négy nőstény. Sawyer az Utahraptor, Shade a Suchomimus (Baryonyx-nek hittem…) és ennyi amiről tudom mi. A nagy sárga talán Allosaurus. Ha igen, akkor valami új klisé, hogy ha Allosaurus tehát kertészkedés? Amber Isle-ban is az allo karakter kertész. Prati az időnként francia, valamilyen Ornithomimosauria? Párbeszédek alapján nincs gondja a hússal, legyen az virsli vagy hal. Talán Pelecanimimus, de a csőr ívelései nem stimmelnek. A karaktereknek van személyisége, Sawyerét annyira nem ismertem fel. Prati oda van a színjátszásért, illetve a rendezésért. Daisy a növényekért. Shade meg… nem értettem az egyiknél ahol vele kezdünk mért szürkül el a képernyő és mért jelenik meg fény a sucho fölött mikor mond valamit. Elsőre azt hittem, hogy a lebukás egy másik féle jelzése, de már a pálya kezdéskor azonnal. Nem. Noir filing az egész. A zene, ez a monológoknál megjelenő utcai lámpa fény stb.. Ez akkor esett le amikor Shade monológjában a whisky szó szerepelt, hogy noir akar itt lenni. Ezután már értettem mi a helyzet és volt egy fajta… Garfield hangulata… igen, a “Garfield a képzelet szárnyán” jutott először eszembe. A lényeg, hogy a szegmens elsőre nem volt nekem érthető és katyvasz volt, amikor rájöttem mi miért is van, már egészen jó volt a hangulata.
Demóban párbeszédeknél van mikor van választható opció. A teljes játékban ezek elvileg tényleg befolyásolni fogják a játékmenetet. Illetve a karakterek közti kapcsolatokra is lesznek majd opciók. Demó végén csak egy szemléltető lehetőség volt. Barátság, rivalizáció, vagy románc. Románc. Oké világ jelentős részén nincs problémázás, hogy két nő...stény és itt jön a gond, hogy eltérő fajúak. Szóval itt felvontam a szemöldökömet, hogy ezt mért kellett. Ezt leszámítva, a karakterek közti párbeszédek jók, van humor. Mondhatom, hogy részben visual novel a játék? Párbeszéd ha nem állítjuk be automatikusra akkor lép tovább, ha kattolunk, így van idő szótárazni, ha valami nem érthető. Így jó nyelvtanulásra. Ám Magyarországon vagyunk, így az olvasóra bízom, hogy a játékot előbbi miatt adná-e gyereknek, vagy fóliázás után Dórának adná darálásra.
Sztoriról nem sok információ van. Láthatóan egy észak-amerikai szigeten vagyunk. Egy cég sikerrel feltámasztott őslényeket, azokat elég intelligensnek megalkotva, de hátrahagyták az egészet, mert minek is pénzt feccölni ebbe…. Intró alapján nem lepődnék meg, ha a játéknak lenne olyan vége, hogy néhány tudós vissza jönne segíteni a négy állatnak. Egyik kép alapján tudósok legalább egy részének köszönhető, hogy nem ölték meg a karaktereket.
A demó nem tökéletes. Pályáknak van néhány pixelnyi valamije miben elakadhatnak a karakterek. Szinkron nincs, de ez nem zavart. Az már inkább volt fura, hogy amikor karakter párbeszéd közben zavarodott, akkor forgolódik, de a 2D-s kép. Nagyon fura volt. Alapvetően rajzolt képeket látni párbeszédeknél, még akkor is, amikor történik valami. Ám két esetben külön animációt készítettek az alkotók. A zene jó lenne, ha a zeneszámok nem lennének rövidek, az ismétlődés miatt pedig hamar idegesítővé válnak. Nem hiba a pixeles grafika, sőt bizonyos távolságból fel sem tűnik, hogy nem kis pixelekből állnak a dolgok. Én szabályosan meglepődtem mikor közelebbről megnéztem az egyik karaktert, hogy ennyire pixeles.
Az állatok dizájnjai alapvetően jók. Animációkba bele lehet kötni, nem csak abba, hogy nem épp így mozogna az állat, hanem úgy ámblokk az animációk minőségébe, ám engem nem igazán zavart. Igen a tollakba kötnék bele. Először is remélem Prati esetén a páva fejtollaknak lesz funkciója és nem csak dísz. A probléma, hogy szárnytollak nincsenek a második ujjon. Ez lehet azért van, mert az alkotók nem értenek az őslényekhez, de tudományosan hiteles őslényeket akartak és egész jól is sikerült amúgy. A másik opció, hogy tudják az alkotók, hogy a második ujjra kellenének tollak, de nem tudták hogy megoldani/elképzelni, hogyan nem zavarnak be mikor egyik megfog valamit, vagy épp az aktuális párbeszédben lévő képen “testbeszéd” miatt kellenek az ujjak is és az nem jó, ha a tollak elrejtik. Példának a Zniw-vet tudom felhozni ahol előjött ez a probléma. Azóta viszont Twarda tett ki rajztanulmányt a játék egyik szereplőjével, hogyan oldható meg ez, úgy hogy a második ujj tollait nem hagyják le. A készítők ezt már biztos nem javítják, hibának hiba, de rá kell nézni más dinósnak mondott játékokra ott miket próbálnak dinoszaurusznak beállítani. Ahhoz mérten ez bőven jó.
Mivel demó így nem lehet biztosat mondani. Kipróbálás előtt úgy voltam vele, hogy a demót kipróbálom és ennyi lesz. Ok annyi, hogy játék stílusa nem az én világom. Mégis az összhatás, a humor és a karakterek miatt most már úgy állok hozzá, hogy ha olcsó lesz akkor valamikor megveszem, mást nem leárazáskor.
Források:
- https://store.steampowered.com/app/2844340/Clever_Girls/
- https://bsky.app/profile/twarda.bsky.social/post/3lunzjwp3rs2j
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése