Szembe jött velem a PC Guru e cikke. Személy szerint örülök neki, hogy ez történt, ám előre borítékolható volt a Second Extinction után. Nem lesz egy hosszú cikk. Kommentárja ennek, mi lehet az ok és kis kitekintés az őslényes rétegjátékok felé, hogy ezek rétegjátékok.
Szeretném
leszögezni, hogy a játékokról amikről szó lesz, a Steam
adataira hivatkozok. Konzolok, más online boltok adatai alapján más
lenne ez egyértelmű, ellenben hol mi található meg. The Isle csak
PC játék és csak Steamen elérhető. Illetve ez inkább egy felindulásból íródott vélemény cikk, nem ültem rajta hónapokat, de még heteket se.
Kontextus nem egészen stimmel, de na. |
Régebbi írásaim mik ajánlottak e rövid cikkhez, legalább utólagos elolvasásra:
- Őslényes játékokkal foglalkozó publikációról szóló cikk.
- Primal Carnage cikk.
- The Isle cikk.
- Second Extinction cikk.
- A nagyrédzs cikk.
Történetünk a Primal Carnage-dzsel kezdődik, mely 2012-re nyúlik vissza. Amin van is élet az az Extinction alcímet viselő változat. A Genesis-ből semmi nem lett. A játék sokak számára egy röhejes játékos mennyiséggel működik. 2016-ban sem érte el az egyszerre online játékosok száma a 900-at. Az, hogy a The Isle-vel egy világ, nem ad sokat hozzá, talán majd ha a Magnatyrannus (Type-M fertőzött Tyrannosaurus) ténylegesen bent lesz a játékban és nem csak időnként menőznek vele Dondiék és pár youtuber. Illetve ha már nem a 4 éves trailer végén lehetne a hangját hallani. A Magnatyrannus amúgy a Primal Carnage alap Tyrannosaurus változata. Ez utólagos lór magyarázat, miért nem hasonlít valódi Tyranosaurus-ra. De Type-H kinézet is van pár állatnak a Primal Carnage-ben. Egyszóval a The Isle jelenleg nem tudta emelni a Primal Carnage játékosbázisát, tény a játék sem épp úgy fejlődik ahogy kellene, a készítők gyakran fordulnak zsákutcákba.
Jelenleg mintha lefele haladó pályán lenne a Primal Carnage, de ha azt nézzük, hogy a majmoló Second Extinction és Exoprimal hogyan szerepelt, mik mögött, de főleg az utóbbi mögött milyen tőke áll… nos a Primal Carnage rendelkezik egy stabil egyben szerény babérkoszorúval és nem hiába.
Talán 2010 környéki az a játék amely online, FPS és ilyen nagy kék rovar szerűségek voltak az ellenségek. Gépekkel lehetett oda csalni minél többet, vagy a gépeket kellett megvédeni? Nem tudom, nem emlékszem és ez a lényeg, hogy ennyire volt maradandó. Annyi még megvan, hogy a gamer sajtóban eléggé nyomatva volt. Vagy az Evolve Stage 2, 51 ezerről napi 50 játékos se már. Bár abszolút nem ez a játéké stílus az Age of Empires II-ről had emlékezzek meg, főleg, hogy van Definitive Edition. 1999-es játék melyet modderek tartottak életben, majd az egyik legjobb modból hivatalos DLC lett, végül folyamatosan készülnek hivatalos tartalmak a játékhoz. És a helyzet az, hogy nem hiába. Úgy 2010 óta megy az okoskodás, hogy az RTS műfaj halott, alig érdekel valakit. Vagy csak a kiadóknak valami miatt nem érdeke jó és sikeres RTS készítése. Vagy csak elfelejtődött mitől is jó egy RTS. (Tisztelet a kivételeknek.) Feljavított, erősen bővített változat és más műfaj is, de akkor is egy ‘99-es játék sikeresebb, mint a két szóban forgó játék.
Second Extinction és Exoprimal valami miatt úgy gondolta, hogy ami mindenféle űrlény, robot, zombi, szörny, meg nem tudom hány ilyen játék próbálkozás volt, de nem működött, majd az “dinókkal” működni fog. A gond ott jön, hogy mondhatni van hivatalos álláspont arról, hogy ne szörnyesítsd el az őslényeket. A cikk amilyen képpel kezdődik az ez a publikáció. Publikációban leírták, mit ne csináljanak a fejlesztők/kiadók egy őslényes játék esetén. A Capcom pedig ezekből ki sz… szorította magából az Exoprimalt. A Helldivers 2 legjobb idejében majd fél millió játékos volt online egyszerre. (Még mindig csak Steamre hivatkozok.) Ez egyre jobban csökken, de pár tízezer játékos még akkor is jóval több, mint a Second Extinction és Exoprimal hozni tudott jobb idejében.
Egy az, hogy hivatalos álláspont, hogy ne legyél olyan “aljas”, hogy valódi, egykor élt állatokat használj fel szörnyek helyett. (Abba megint nem mennék bele, hogy mi a szörny, hogy amit mi szörnynek mondunk, lehet az jó és mi emberek vagyunk a gonoszak. Witcher speciel foglalkozik ezzel, ha már játékok.) Kettő, hogy nem is működik a módszer, hogy dinoszauruszokkal jobb lesz az ami más dolgokkal nem, pénzt égetsz el hiába. Ráadásul nem csak simán dinókkal nem lehet eladni bármit, de még a Jurassic sem garancia rá. Van egy szűk (Jurassic esetén tágabb) réteg kik szeretik az ilyeneket. Ám látható hogy ez a réteg inkább Primal Carnage–et választja. A Linguafoeda acheronsis-eket helyettesítő mindenféle mutánsszaurusz vagy csilli-villi mechák és Z világháborúsan folyó raptor hordák helyett. Van amikor a kevesebb több. Primal Carnage is rendelkezik mikrotranzakciókkal, nem is kevéssel. Tehát nem is ennek a hiány, mi miatt többen játszanak vele.
Lehet nincs minden a listán...
- Saurian
- The Isle
- Path of Titans
- Beast of Bermuda
- The Archotek Project
- The Beasts Of 9500
- Isles of Yore
- Historia: Journey from Dawn
- Pangea Survival
- Prehistoric Marine Monsters
- Aldian of Ancients
- The Depths: Prehistoric Survival
- Dinosaurs Prehistoric Survivors
- Echoes of Extinction
- Primeval Horizon
- Pampas (Nem tudom mi a helyzet vele.)
- ECOS: LA BREA (Roblox)
- Cenozoic Survival (Roblox)
- Era of Terror (Roblox)
- Day of Dragons (Sárkányos)
- Draconia (Sárkányos)
- Untamed (Fantasy, de erősen érződik honnan merít.)
A The Isle fejese, Dondi nem egy könnyű eset, elfogadom, hogy két hetente fel kellene pofozni. Mégis a The Isle Kickstarter kampánya sikertelen volt. Nem adta fel, sok, nagyon sok, inkább többségében rossz döntéseket hozott. Ellenben kiderült, hogy emberek valószínűleg tízezreinek igénye van olyan játékra ahol őslénnyel rohangál a tájon, eszik, iszik, létezik és… ennyi. Szóval meg tudom érteni, hogy miért olyan arrogáns. Ha ő nincs, nincs a többi ilyen játék, e mellé pedig a legelején kapott pofon, úgy hogy pl. a Path of Titans többszörösét kapta a gyűjtőkampányban, mint a kitűzött minimum. Akármennyire is nem bírom Dondit, sőt kimondottan toxikusnak gondolom, hálát kell neki adni, hogy rávilágított arra, hogy az őslényes túlélő játék egy legitim műfaj.
Amikor valaki szereti, hogy kirabolják és hülyének is nézik. |
És itt jön aljas módon a Frontier. Nem kívánok abba belemenni, hogy mára egyre több a pletyka, hogy lesz JWE3. Kimondom, aki ennek örül, az egy eget verő idióta. Első részben már kellett volna lennie szaporodásnak és egyedfejlődésnek, vízi állatoknak, funkcionáló padnak, szökőkútnak stb.. Értem én, hogy az emberek ⅓ része könnyen megvezethető, de… akkor is. Néz már a pénztárcádba.
Nem csak JWE3-at pletykálják, de azt is, hogy a Frontier készíti egy őslényes túlélős játékot. Ha ez kimondottan Jurassic lesz, nem lesz vele annyira gondom. Tény, sok embert, ha kivégeznénk se akarná felfogni, hogy ezek nem valódi őslények, holott még az első JW filmben is a nézők pofájába erőltetik ezt a tényt. Ha valóban lesz ilyen játék az baj lesz. Frontier munkássága nem más, mint hogy minél kevesebbet, de pont annyit, hogy azt csúcsminőségnek el lehessen ad… hazudni. Innentől fogva pedig működik a konformitás.
Túl sok őslényes túlélős játék van ez tény. Ezekre nagyobb a kereslet, mint a Primal Carnage, Second Extinction és Exoprimal féle lövöldékre. Ám ha Frontier beteszi ide a lábát, akkor lesz gond és az olyan nagyoknak is, mint a The Isle, PoT, BoB. A PoT pl. mikrotranzakciókba belekezdett, igaz csak skinek terén. (Illetve ha csak demóval játszol, egyesével megveheted a többi állatot.)
A kérdés az, hogy a Second Ectinction és Exoprimal pofára esése itt is igaz lesz-e? Lehet a Frontier játékával többen játszanának majd, de egy pénzéhes cégről van szó, így lehet hamar lefújnák, mivel nekik az a szint nem profitábilis. A Primal Carnage jól láthatóan elvan a kis közösségével, míg a másik két játék inkább bedobta a törülközőt. Szóval én arra számítok, hogy elkövetkező pár évben lesz még egy ilyen próbálkozás, hiszen tanulni más hibájából minek is.
Továbbra is igaz, hogy ha rendes őslényes játékokat akarunk, azokat csak kis csapatoknál lehet keresni és találni. A nagyok valami oknál fogva nem hajlandóak együttműködni a tudománnyal, de nyáladzanak a kicsik sikereire. Holott a siker részben abban gyökeredzik, hogy valós őslényeket kapunk, nem szörnyeket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése