2019. április 30., kedd

Jurassic World Evolution


Elérkeztünk ide is. Torrentezés vizeiről áthajóztam a Steamre. Megérte? Ami JWE vásárlásból visszamaradt pénz, abból megvettem a The Isle-t. Azt megérte. Az biztos, de a JWE-t? Vakargatom a fejem, mivel sajnos azt látom, hogy a játék nagyon népszerű. Holott messze nem olyan, amilyennek egy őslényes parképítős játéknak lennie kellene. Viszont valóban sok időt beleöltem. Igen, nincs új hasonló témájú játék. Prehistoric Kingdom pedig még csak készül.
Le kell szögeznem, hogy kicsit hasonló lesz a cikkem az ARK-hoz, vagyis nem egészen úgy állnak a dolgok a játék körül, ahogy elsőre tűnik. Ez egy hosszabb cikk lesz és elején/közepén elég erőteljes fikázásnak tűnhet majd, ám végig olvasva és esetleg az ARK cikkemmel karöltve kissé árnyaltabb lesz a kép.




Sokat gondolkodtam, hogyan lehetne bemutatni, mi hogyan siklik félre, vagy lett elrontva elég alaposan. Elejnte úgy gondoltam nem térek ki az állatok kinézetére, ám nem részletekbe menően, de célszerű, így talán érthető is lesz jó pár probléma. Azon meg se lepődjünk, hogy 4. és 5. ujjon van karom. Az ilyen „apróságok”, valóban apróságok rengeteg hiba, vagy szándékos torzítás mellet. Sőt, nem csak az a probléma jó pár esetben, hogy nem reálisak ezek a „Dinosaurus”-nak nevezett lények, de a Jurassic franchise rajongói is bőven találnak kifogásokat. Ez duplán ciki, mert tulajdonképpen sem a hitelesség, sem a Jurassic Park/World rajongók igényeinek nem felel meg a játék. Nézzük akkor teljesség igénye nélkül.
Nem túl állatbarát megoldás.
Sauropoda-k
Apatosaurus és Brachiosaurus rendben van, bár utóbbi esetén gyakori dolog, hogy miért nincs a játékban a JP3-as zöld skin. Diplodocus nagyon a Walking With Dinosaurs félére hajaz, tény, hogy a Lockwood birtokon is a két kitömött fióka mögötti falfestményen onnan voltak Diplodocus-ok.
Mamenchisaurus az ami kétélű penge. Először is a JP2 filmbélitől eltérően reálisan rövid a farka, de pl. a lábfejek nem reálisak. Tulajdonképpen se a valóságnak, sem a filmes kinézetnek nem felel meg. Camarasaurus extrémen zsugorfóliás, sőt én számomra irritálóan az. Az sem segít rajta, hogy elég gyakran a farkát húzza maga után a földön. Ma már szerintem senkinek nem kell elmondani, hogy a farok húzósdi miért is hülyeség.

Dreadnoughtus DLC-vel érkezett. Filmek terén érdekes az állat szereplése. Szerepel a park listáján, mármint egy jelenetben háttérben látható a neve és képe, hogy van. Viszont a holokivetítő paneljén nincs ott. Tehát elvileg a látogatók megtekinthették, ezen túl a második World filmben Dr. Wu hűtőtáskájában is ott az állat mintája. Viszont a DPG listáján nem szerepel. A játékban pedig ez a málépofájú izé… sokkal kreatívabb dizájnt is kaphatott, volna. Így csak „meh”. Igen tudom, van akinek tetszik.

Ceratopsia-k
Triceratops a JP1-2 és JW1-2 féle. JP3-ban lévőket csak felülről láthattuk a film elején, háttéranyagokon látni, hogy eltérnek kinézetben a többi filmbélitől. Triceratops cikkben már írtam, hogy a játékban lévő galoppozó animáció mennyire nem szerencsés, hogy elég látványosan törik meg az állat háta, ami valóságban jó kis gerinc problémát (törést) okozna. És imvól a fő probléma. T. horridus szerepel a filmekben és játékokban (génmódosítva), ennek a fajnak a szuperfelnőtt egyedei a „Torosaurus”-ok. És igen, persze, hogy külön állat a játékban. Viszonylag korrekten néz ki legalább.
Úgy szintén korrekt a Styracosaurus, Pentaceratops és Chasmosaurus. Itt is lennének hitelesség terén belekötni valók, de inkább hagyjuk. Viszont gyakori igény a rajongóktól a Chasmosaurus esetén a „The Lost World Series 1” figura skinje.
Végére maradt nekünk még a Sinoceratops ami egy az egyben a filmes „borzadáj”. És igen, van 2 egy szarvú és 4 háromszarvú Ceratopsia. Nem elsietve, apránként adnak új animációkat a játékhoz. Sokak által várt Pachyrinosaurus szerintem ezért is kétséges, révén neki új „kivégző” animáció kellene, hiszen nincsenek szarvai. Iguanodon valóban kapott új ilyen animációt, így lehet lesz majd Pachyrinosaurus új animációval.


Ankylosauria-k
Gyakori igény, hogy a JP3-as Ankylosaurus skin bekerüljön a játékba, egy a gond a JP3-as ankyk több dologban is eltérnek a Worldbéliektől. Crichtonpelta… Crichtonsaurus ha nem nézzük közelről mikor fut, akkor őslények terén kevésbé járatosnak egy kisebb ankylonak elmegy. Ugye mondanom sem kell, hogy a Jurassic Park/World féle anky nagyon messze van a valóságostól. Nodosaurus inkább Borealopelta, Polacanthus-on erősen érződik a Walking With Dinosaurs. Sauropelta pedig… nem élt a Morrison Formációban, ott Gargoyleosaurus és Mymoorapelta élt. Ezen túl, elviekben a játék fájlaiban már szerepel az Euoplocephalus.
Fő gond az Ankylosauriákkal, hogy elég kevés állatot képesek megtűrni maguk körül. Sauropelta magával együtt összesen csak négyet. Ez génmódosítással kitolható kicsit, ám elég kiábrándító. Filmekben látott sok növényevős dolgot el lehet felejteni a játékban.

Stegosauria-k
Szerencsére ők több növényevőt tűrnek meg maguk körül, mint az Ankylosauria-k. Így jól „mixelhetőek”. Stegosaurus esetén lehetnek gondok, mert minimum 5 egyed kell és max 15 állatot tűr meg maga körül. De ez ugye módosítható a génbabrálásokkal. Filmes dizájn rendben is van. Chungkingosaurus, Gigantspinosaurus és Kentrosaurus a midenhol meglévő lábfejes dolgon kívül rendben vannak. (Mihez képest.) Huayangosaurus esetén én az ajkakat furcsállom, összes többi rokonának nincs a játékban. (Bukott Birodalomban az egyik elfogott Stegosaurus-nak pl. volt ajka.)

Nem Lambeosaurinae Ornithopoda-k
Maiasaura és Muttaburasaurus rendben van. Edmontosaurus esetén látszik, hogy a készítők képesek lépést tartani a tudományos eredményekkel, még ha a fejdísz nem is egészen olyan, mint lennie kellene. Tény, hogy a mellső lábak gumiszerűen képesek megtörni. Fránya animációk… Iguanodon pedig… Képesek voltak a Walking With Dinosaurs féle Iguanodon fejet rátenni az amúgy jó testre. És hát, ha a bajszos fejlesztő okoskodását felemlegetem, hogy „Ebben a játékban vannak a legjobb Dinosaurus-ok”, akkor ezt az Iguanodont a PK iguanja kétszer körberöhögi. Amúgy annyira nem vészes, de az etetőből evő animáció az vér gáz szerintem. Egyszerűen hülyén néz ki.

Lambeosaurinae-k
Fő probléma a filmből jön, mégpedig a két lábon járás. Képesek voltak két lábra állni és úgy járni, de inkább négy lábon jártak. Játék trailere ezért is volt bizalomkeltő, mert csak a futás miatt álltak két lábra a Parasaurolophus-ok. Természetesen ez így „filmhű”. De akkor én már a kisebb Hadrosauria-kat is így oldottam volna meg. Edmontosaurus és Olorotitan (ez utóbbi a mérete miatt) pedig négylábú lenne. De… nem. Úgy sajnálom az Olorotitant, pedig egyik kedvencem.
Tsintaosaurus is bejövős számomra, míg a Corythosaurus JPOG kivételével nekem mindig is olyan volt, hogy ismert, oké, de minek? Cory esetén sokan igénylik a JPOG skint, ahogy sok másik állatnál, vagy pont az állatot.

Pachycephalosaurus
Dracorex és Stygimoloch külön kezelése már eleve vérgáz. És ez a lépés rakja fel a mondat végére a középső ujjat mutató kézfejet. Ez alapján ne is számítsunk a későbbiekben szaporodásra, fiatal állatokra stb..
A legnagyobb gáz, hogy az Ornithomimosauria-k mellet (legalábbis nekem) az a dínó (vagy dínók…) mik a nagy növényevők melletti helykitöltő „kis vakarék” szerepkört betöltik. Mert nincs a játékban Hypsilophodon, Dryosaurus vagy Othnielia. Ők ugye már szerepeltek könyvben/JPOG-ban. Nagyobb gáz, hogy a pachy és két úgyszintén pachynak viszonylag alacsony, hogy mennyi állatot tűr meg maga körül. Tehát még erre sem igazán jók.

Ornithomimosauria-k
Istenem. Készítők, hogy gondolhatták azt, hogy mikor leklónozzuk a legelső Gallimimus-t, akkor az a szöveg jöjjön, hogy ez áll legközelebb a modern madarakhoz? De mondok jobbat. VAN TOLLÁSZKODÓ ANIMÁCIÓJA! Értem a különbséget a valóság és az adott kitalált világban lévő dolgok közt. Mármint, a Jurassic filmek világában lehetséges, hogy az InGen úgy szétrombolta a paleontológiát, hogy ott mai napig csak annyi van, hogy a madarak leszármazottak. (Holott ugye evidensen Dinosauria-k.) Viszont nagyon sokan, túl sokan ezt nem értik meg. Majd mikor ezek az emberek úgy gondolják, hogy kioktatnak, hogy én tudom rosszul, holott tolom eléjük a tényeket… áh. Az pedig már nem kifogás, hogy csak egy játék, mert… szegedi dínó kiállítás Tyrannosaurus-a…
Ettől függetlenül a Gallimimus filmhű, Ornithomimus alternatív színei elég változatosak, így jól lehet velük variálni. Az Archaeornithomimus pedig… én köszönöm, nem kérem. Nagy előnye eme három állatnak, hogy egy egyed is jól megvan, és jól tűrik sok állat társaságát.

Herrerasaurus
Mert szegényke nem Theropoda. (Legalábbis jelenleg nem, vagy elég sok vélemény szerint nem…) Alapvetően nincs baj vele, csak az ötödik ujja a lábán nincs elcsökevényesedve és karom van rajta. Ja… írtam, hogy a karmokkal ne foglalkozzunk. Továbbá komoly igény volt a JPTG skin, ha lesz herrera. Hát középső ujj a fejlesztőktől…


Kistermetű Theropoda-k
Ornithomimosauria-k is ide tartoznának… csak ők a játékban növényevők. Ne a gyászmenettel kezdjük. Vagyis csak azzal lehet kezdeni.
Proceratosaurus esetén sok mindenbe nem kötnék bele, elég hiányos az állat, nem tudni pontosan hogyan is nézett ki. Velociraptor az első két filmből ismert változat. És már a gondoknál itt is tartunk. Rengetegen szeretnék a második részből ismert vöröses csíkos hím raptort, ahogy a JP3 hím és nőstény skint is. A JW raptor squad színeit ne is említsük.
Deinonychus egy hatalmas pofára esés. Baziliszkusz taraj és farok. Miért kellet? Ne hasonlítson annyira a velocira? Utahraptor nem lett volna jobb inkább? Az nagyobb lenne. Valahol tetszik a dizájn, mindig spinoval vagy suchoval tartom együtt. Csak hát jól tudom, hogy jogosan utálkoznak sokan.

Dilophosaurus esetén sok felemlegetni való nincs. Van kavarás igazából azzal, hogy az első filmben fiatal vagy felnőtt állat volt-e az. Második filmben monitoron lehet látni felnőtt, embernél nagyobb állatról képet. JW-ben is a holokivetítőn is viszonylag nagy volt. JPTG esetén viszont láthattuk, hogy azok a kicsik voltak a fészeknél, illetve Sorkin naplója szerint is azok már felnőtt egyedek. Másik, hogy Ázsiában lehet a dilophot kiásni, de ott Sinosaurus van… ami nagyon régen még Dilophosaurus-nak volt sorolva. A gond, hogy a Jurassic féle galléros alapja a Dilophosaurus wetherilli, és ez biza Észak-Amerika. Sauropelta esetén van ilyen ferdítés a lelőhelyek terén. Továbbá a játékban ami van annak az alapja a Parasaurolophus walkeri, de érdekes módon Ázsiában is kiásható. Charonosaurus-t szépen összevonták a parával. Lehet hogy Parasaurolophus a charono, de nem P. walkeri. Ilyen összevonás mellet pedig a trici-toro és pachy-draco-stygi érthetetlen számomra.
Végül Troodon… Ne menjük bele, hogy jelenleg genus létjogosultságával milyen problémák vannak. Én is, ahogy sokan a JPTG féle Troodont várták, ha már nem hajlandóak valódi dínókat készíteni a fejlesztők. De… nem. Itt ez az… izé. Mérgező harapással, amit vajon honnan szedtek? Ornithopoda-kat meg tud harapni és megmérgezni, de akkor közepes méretű Theropoda-kat, Ceratopsia-kat stb.-t miért nem? Ja igen, a kacsacsőrűek csak buta hústömegek a húsevőeknek…
Simán áttudna ott bújni... De inkább betont tör.

Közepes Theropoda-k
Ceratosaurus kezdetben túl nagy volt, továbbá a JP3-hoz képest módosítottak a fejformáján. Így annyira nem filmhű, de a valóságtól is eltér. Carnotaurus megfelel a filmben látottnak. Metriacanthosaurus az egyik legjobban kinéző dínó a játékban, nem csoda, Csotonyi képei alapján készült, de a tollakat lehagyták róla. Suchomimus is Csotonyi képei alapján készült, nem a tollak hiánya a legnagyobb baj nála. Lehagyták a halászkarmait. Ezt leszámítva ez is egészen jó. Majungasaurus is egészen jó. Baryonyx legalább filmhű, az megint más kérdés, hogy nagyon sokan utálják ezt az izét, mint Baryonyx. Nem csoda, hogy sokan szeretnék, hogy legalább a Csotonyi féle sárga skint kapja már meg. Bár megjegyzem, hogy a PS1-es The lost World játékban is hasonlóan széles volt a baryk koponyája. Tehát nem új keletű dolog ez a Jurassic franchiseban.

Nagy Theropoda-k
Tyrannosaurus filmhű, rendben is van. Most már úgy ahogy. Patch után már elfogadhatóbb a mérete, de így is nagyobb a kelletén. Eredetileg kétszer nagyobb volt a Giganotosaurusnál és a spino is kisebb volt nála. Spinosaurus hangjával én továbbra sem vagyok megelégedve, lehetne filmhűbb. Giganotosaurus mérete most már okés, fejforma nem jó (Csak JP képregényes megjelenése volt az állatnak, ill. játékok.), ezentúl az alap skinje eléggé a Mesozoica-s Carcharodontosaurus-ra hajaz. Játékban több dínó (maia és mutta pl.) alap skinjei/mintái is máshonnan lettek „kölcsönözve”.

Ha már Carcharodontosaurus, az ő koponyája is látványosan el lett rontva. Rengetegen szeretnék viszontlátni a JPOG-s barna + fejen kis vörös skint. Viszont a hangjához felhasználták a JPOG carcha hangot, igaz elég ritkán hallhatjuk. Így főleg nem érthető, hogy a készítők mégis mit, hogyan gondolnak. Bukott Birodalomban fiatal Allosaurus-t láthattunk, itt a játékban egészen méretes és bár nem valóság hű, nem néz ki rosszul. Bár alapból nem képes fajtársait tolerálni.
És akkor Acrocanthosaurus. Te jó ég. Rengeteg helyen látni negatív véleményeket, túl tyrannos fej, túl kövér, nem érződik egyszerűen Acronak. Allosaurus, Spinosaurus és T. rex kivételével miden nagyragadozót sikerült valahogy eléggé elrontaniuk, bár a giga méretbéli hibáját javították. Igen, legalább filmhűek.

Hibridek
Eleve a fentebbi összes állat hibrid, mert ha nem módosítjuk a génállományukat, akkor a nulgen ott van, az fránya béka DNS képében. Arról ne is beszéljünk, hogy újonnan Bukott Birodalmas háttéranyagok szerint a harmadik rész spinoja egy Indomius-hoz hasonló hibrid. De ezt inkább hagyjuk is.
Tehát Indominus alapjátékban jött, majd DLC formájában kapta csak meg külön az álca képességét plusz génként. 100% veloci és rex DNS kell hozzá, hogy ki lehessen fejleszteni. Indoraptor ezután elérhető fejlesztés formájában. Valahol nagyon irritál, hogy ezen a két hibriden van csak toll.

DLC-ben jött amolyan kis oldalkampány formájában elérhető Stegoceratops, Ankylodocus és Spinoraptor. Stegoceratops nem egyezik a filmben látható képpel, révén ott inkább Nasutoceratops lehetett az alap (bár nincs szó arról, hogy ez igaz lenne), mint Triceratops. Ezenfelül érződik rajta a JWTG erős hatása. Ankylodocus… csak dísznek van a buzogánya. Igen a nagy ragadozók nem támadják, meg a Sauropoda-kat, csak az Indominus. Védekezni se próbálnak, még az Ankylodocus sem… sok értelme van akkor a buzogányának. Hiába JWTG-ből kölcsönözték a hibrideket, a Spinoraptor-hoz nem Utahraptor DNS kell, veloci kell. Ez alapján pedig Utahraptor-ra se nagyon számítsunk.

Amik hiányoznak
Pterosauriák és tengeri hüllőkön kívül a dínók terén is nagyok a hiányosságok. Nincsenek kistermetű növényevők lényegében, nem csak Dryosaurus, hanem pl. Protoceratops. Továbbá Oviraptor, Therizinosaurus (igen vérpistike rajongó szerint nem illik a játékba, tudom) is bőven elférne a játékban. 3-4 háromszarvú Ceratopsia (Triceratops/Torosaurus, Chasmosaurus, Pentaceratops) felállás eggyel pl. toro elhagyásával és egy egyedibb faj pl. Nasutoceratops vagy Diabloceratops alkalmazásával változatosabb lenne.
Csak nem támadja meg...

Készítők megnyilatkozásai alapján ne is számítsunk pl. ősemlősökre, mert nem részei a „Jurassic lore”-nak. Érdekes, hogy a Ludia játékaiba nem zavarnak bele. Plusz Lockwood birtokon volt Smilodon koponya. Első JP filmben láthattunk plüss Smilodont. Tehát elvileg lore-ban pont benne van, hogy az InGen tervezett a parkba Smilodont. Compsognathus vagy Microceratus is bent van a lore-ban, de elmondásuk szerint „túl kicsik”. Az nem zavarja őket, hogy a Troodon is elég kicsi ahhoz, hogy a kerítésillesztések közt átbújhasson?
Röpképes és vízi állatok terén a helyzet a játék rendszere. A tenger, vagy pár sziget esetén a mélyebb tavak nem olyan víz, mint amit le tudunk tenni, hogy az állatok ihassanak. Az csak egy dekorációs „lap”. Lehetséges, hogy nem számoltak eddig vízi állatokkal. Nem is reménykedek, hogy van erre tervük. Révén fél év volt a megjelenés után, hogy a 2003-as JPOG csoportos viselkedéséhez hasonlót kapjanak az állatok.

Nincs rendes játékmód
Lehet azzal vitatkozni, hogy az DLC-kben az árukkal nem egyenesen arányos a tartalom. Viszont egy valami már most tény: túl kicsi a beépíthető terület. Eddig is az volt, de az új fajokkal már főleg. Totálisan felesleges challenge modokkal rúgtak öngólt. Fekete Indominus tetszik, rendben. De most komolyan ennyiszer ennyi felesleges órát öljek a játékba skinekért? Még szerencse, hogy csak skinekért… Viszont ez a játékmód bebizonyítja, hogy lehetne rendes játék is. Sornai pályánál nagyobb pályán pl.. Adott X kezdő összeg és nagy beépíthető terület. És mi fontos, nuku reputációs küldetések.
Ja hogy három épület bevétel mennyisége is a reputáció magasságától függ. Értem, tehát soha nem lesz rendes játékmód, ahol csak a parkunkkal foglalkozunk. Mindig kell egy megbízás, hogy milyen állatokat ölessünk meg egymással…
Alapvetően a kampánnyal nincs bajom. Viszont én szeretnék ettől függetlenül szabad játékmódot.


Apróságok
Nappal-éjjel ciklikus változás is fél év volt mire jött. Jelenleg is elég furcsa, hogy kampányban van sziget ahol mindig éjjel van, van ahol mindig alkony. Később ugye beállítható milyen napszak legyen, illetve, hogy váltakozzanak-e.
Az emberek mikor bemennek egy épületbe… átsétálnak az ajtón, mintha szellemek lennének. JPOG esetén sorban álltak, és volt animáció, hogy vásárol. Más kérdés, hogy azonnal jól is lakott a látogató, nem volt animáció, hogy leül és eszik. Ezért mennyit szapulták a játék. És most? Basszus, a Mesozoica-ban jobban nézett ki, hogy bemennek az épületbe.

Ráadásul a ZT1-2 és JPOG esetén is a látogatok nem statisztikai adatok, nem díszletek. JWE-ben, van hogy nem látni egy teremtett lelket sem a park azon részén, de ha az ott lévő éttermet megnézzük, kiderül, hogy teljes kapacitással működik. Nem látunk senkit kijönni vagy bemenni. Viszont máshol pl. hoteleknél egész tumultus van. Ha pedig oda ront be egy állat és gázol át a tömegen, az már bezzeg számít. Látogatókat nem lehet kijelölni, nem láthatjuk mi a véleményük a parkról, honnan jöttek, mennyi készpénz van náluk. JPOG ezt tudja.
JPOG-ban nincs annyiféle épület. Valóban, de JWE esetén sincs sok jelentőssége a változatosságnak, elvégre hanghatásokon kívül csak kinézetben mások. Meg hogy bolt, étkezde vagy valami szórakoztató épület. Ajtó se nyílik…
Kampányban elérhető egy adatbázis mely elmondása alapján a tyranno 18 tonna, az allo pedig 2,3 tonna. Kicsit sok ez a 15,7 tonna eltérés. Meg a 18 tonna is a 14 méteres rexnek. Ó igen, filmekben sem érte el egy egyed sem a 13 métert. Valószínűleg jogi okok miatt nincs sok karakterről sem kép az adatbázisban.




Ez nagyon morbid...


A jogi dolgok…
És itt jön el az a pont, ahol részlegesen meg lehet érteni, hogy a JWE miért olyan, amilyen. Prehistoric Kingdom milyen utat járt be? Lelkes emberek kitalálták, hogy készítenek Jurassic Park Operation Genesis 2-t. Jogi akadály. Akkor lett Jurassic Park Operation/Genetic, Jurassic Genetic, melynél át lett minden nevezve, de amúgy Jurassic Park. Jogtulaj egyszerűen nem engedte a név használatát, még átírtan sem. Végül Prehistoric Kingdom, majd abból kivált és 2018-ban meg is pusztult a Mesozoica. Mért fontos ez?
JWE-hez „nem terveznek” mod támogatást. Ugye milyen szemétládák a fejlesztők? A gond, hogy a licensz tulaj nem engedi ezt. Valljuk be a Frontier-on látszik, hogy a JWE nekik egy megbízás volt, nem igazán „lelkesedésből” csinálták. Szóval a mod támogatás levenné a terhet a vállukról, ellenben az Universal ezt nem engedi. Jó neki a folyamatos pénzcsurdogálás a DLC-k után.
Így valamelyest érthető, hogy „tessék-lássék” a játék tartalma és apránként jövő DLC-k minősége. Meg fogjuk élni, hogy normális terraformális rendszer és dekorációs elemek (szökőkút, szobrok, de ide sorolnám a padokat, infós táblákat) a játék megjelenése után egy évvel vagy még akkor sem lesznek? JPOG szintű mechanika a látogatók terén mikor lesz?
Frontier elvállalt valamit, ami csak egy megbízás és szerintem már ők is sejtik, hogy ez a PK megjelenéséig ill. max teljes kibontakozásáig fog tartani. Mert, hogy a PK teljes megjelenése után lesz mod támogatás, de előtte is lehet modokat készíteni, nem fogja zavarni a készítőket. Elvileg nem lesznek fizetős DLC-k a PK-hoz, a játék ára elvileg 20$ lesz, modderek miatt pedig garantáltan lesz lehetőség „Jurassic” tartalmakkal játszani. A JWE-nek pedig ott lesz vége.
Universal amúgy majdnem felfüggesztette a JWE-t, ami konkrétan azt jelentette volna, hogy visszavonják a kópiákat. Megvetted a játékot? Nem játszhatsz vele. Talán a pénzvisszafizetés miatt nem tették ezt meg, így furcsa hogy jönnek még DLC-k hozzá. Pontosan nem tudni mi volt az ok, valószínűleg, hogy a játék modeljeit pl. JPOG-ba is átrakták egyesek. Ez pedig a jogtulajnak nem más, mint „lopás”. Megint más kérdés, hogy a JPOG is az övé.
Ebbe nem halnak bele, de ha hozzájuk ér egy dínó, az instant halál.


Álhírek
Cikkben sok olyan dolog szerepel, melyek innen-onnan lettek összehalászva a játék megjelenése óta. Amiket leírtam, azok úgy mondottan biztosak, tehát nem találtam rájuk cáfolatot. Keringenek olyan képernyőmentések az interneten, hogy pl. JWE fejlesztő egy kérdezőt „elküld melegebb éghajlatra”, hogy hagyják már őket békén a retardált kérdéseikkel, nem tudják hogyan fogják megoldani a vízi és röpképes állatokat, kussoljanak már az emberek. Erről kiderült, hogy nem igazi, nem történt ilyen. Csupán csak valaki összerakott ilyen képet. Arról nem tudok, hogy igazi vagy kamu-e, hogy fejlesztő azzal érvelt, hogy mért nem tollasak a dínók, hogy a dínók közelebb állnak a krokodilokhoz és látunk-e azokon tollakat. Tehát a madarak közelebb állnak a krokodilokhoz, mint önnön saját magukhoz. Ez igazi üzenet lenne? Ha igen, akkor nagyon retardáltak. Viszont sokaknak jó élveszkedés ilyen kamu üzenetek gyártása, ezzel egyeseket hergerlve és felesleges indulatokat szítva.
Ezen felül külön tarkón vágás jár a különböző youtube videósoknak, akik közül jó párat biztosan pluszban fizetnek, hogy nyomassák a JWE-t. Illetve már írtam róla, hogy vannak akik csinálnak képmanipulációt, hogy pl. milyen skin vagy új állat lenne jó a játékba. Ezeket a képeket használják fel clickbaitnek. Ilyen képkészítők fel is háborodtak, hogy az alkotásaikat mire használják ezek a videósok.


Szóval a cikk nem egy nap alatt készült, így közben bejött ez a hír, hogy A Frontier készít állatkertes játékot. Sok minden még nem tiszta, hogyan lesz. Trailer alapján ellenben lehet ez már olyasmi lesz, mint a ZT1-2, tehát a minimumot hozza. Látogató modellek, viszont… oké hagyjuk…
Viszont látszik, hogy tisztában vannak olyan dolgokkal, hogy dekoráció, padok… Így a JWE tartalmai eléggé… De miért? Két dolgot tartok valószínűnek. A fejlesztők saját maguk nem akarnak sokat foglalkozni a JWE-vel. Eladja a név és a névhez hozzá köthető „dínók”. Vagy az Universal-lal van olyan „megállapodás”, ami miatt nem tehetik meg. Pl. a jogtulaj legkisebb költségekből akarja a legnagyobb hasznot, ergó olyan animációk, mint padon ülő embereke, vagy szemetet kidobó emberek ezért kerültek levágásra. Legkisebb költségből, legnagyobb haszon pedig működik. Sokan megvették ezt a játékot, ami a stílusának alapvető játékmechanikáitól mentes.
Vakarom most a fejem, mert én is minden DLC-t megvettem. Része vagyok a problémának…


Összegzés
JWE két olyan dolognak köszönheti a sikerét, amibe nem lehet „úgy” belekötni. Első, hogy hasonló őslényes parképítős játék a JPOG óta nem volt. (ZT2 max modok révén hasonlított ilyesmire. Wildlife Park szériát pedig hagyjuk is inkább.) Másik, hogy azóta mondhatjuk egy generáció felnőtt, illetve megfeledkezett a JPOG és ZT1-2 tartalmairól, mik hiányoznak a JWE-ből.
JWE olyan, mint a multi gyorséttermi hamburger. Ígér valami szépet, gusztát a képen, amit kapunk nem olyan, de azért kétpofára zabáljuk, hála a reklámnak és kajába nyomott adalékoknak. Közben ott van az a fajta hamburger amit jobban kell keresni, ami nem egészségtelen, sőt még egészséges is lehet, sokkal finomabb, ténylegesen laktat és ár-érték arányban sokkal magasabban van a multisnál. Mégis ez utóbbi ritkább, tömegek a multisat eszik.
Bár én azt jelzem előre, hogy a PK le fogja nyomni a JWE-t, valóságban nagyobb rá az esély, hogy a PK egy réteg játék lesz a JWE-hez képest. Aki még nem vette meg a JWE-t, de meg szeretné az majd leárazásnál vegye meg. Ilyen sokat nem ér ez a játék, de nem is állítom, hogy nem lehet vele sok órát elszórakozni.


Források:
https://www.jurassicworldevolution.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése