Elérkeztünk
ide is. Torrentezés vizeiről áthajóztam a Steamre. Megérte? Ami JWE vásárlásból
visszamaradt pénz, abból megvettem a The Isle-t. Azt megérte. Az biztos, de a
JWE-t? Vakargatom a fejem, mivel sajnos azt látom, hogy a játék nagyon
népszerű. Holott messze nem olyan, amilyennek egy őslényes parképítős játéknak
lennie kellene. Viszont valóban sok időt beleöltem. Igen, nincs új hasonló
témájú játék. Prehistoric Kingdom pedig még csak készül.
Le
kell szögeznem, hogy kicsit hasonló lesz a cikkem az ARK-hoz, vagyis nem
egészen úgy állnak a dolgok a játék körül, ahogy elsőre tűnik. Ez egy hosszabb
cikk lesz és elején/közepén elég erőteljes fikázásnak tűnhet majd, ám végig
olvasva és esetleg az ARK cikkemmel karöltve kissé árnyaltabb lesz a kép.
Sokat
gondolkodtam, hogyan lehetne bemutatni, mi hogyan siklik félre, vagy lett
elrontva elég alaposan. Elejnte úgy gondoltam nem térek ki az állatok
kinézetére, ám nem részletekbe menően, de célszerű, így talán érthető is lesz
jó pár probléma. Azon meg se lepődjünk, hogy 4. és 5. ujjon van karom. Az ilyen
„apróságok”, valóban apróságok rengeteg hiba, vagy szándékos torzítás mellet.
Sőt, nem csak az a probléma jó pár esetben, hogy nem reálisak ezek a
„Dinosaurus”-nak nevezett lények, de a Jurassic franchise rajongói is bőven
találnak kifogásokat. Ez duplán ciki, mert tulajdonképpen sem a hitelesség, sem
a Jurassic Park/World rajongók igényeinek nem felel meg a játék. Nézzük akkor
teljesség igénye nélkül.
Sauropoda-k
Apatosaurus
és Brachiosaurus rendben van, bár
utóbbi esetén gyakori dolog, hogy miért nincs a játékban a JP3-as zöld skin. Diplodocus nagyon a Walking With Dinosaurs
félére hajaz, tény, hogy a Lockwood birtokon is a két kitömött fióka mögötti
falfestményen onnan voltak Diplodocus-ok.
Mamenchisaurus
az ami kétélű penge. Először is a JP2 filmbélitől eltérően reálisan rövid a
farka, de pl. a lábfejek nem reálisak. Tulajdonképpen se a valóságnak, sem a
filmes kinézetnek nem felel meg. Camarasaurus
extrémen zsugorfóliás, sőt én számomra irritálóan az. Az sem segít rajta, hogy
elég gyakran a farkát húzza maga után a földön. Ma már szerintem senkinek nem
kell elmondani, hogy a farok húzósdi miért is hülyeség.
Dreadnoughtus
DLC-vel érkezett. Filmek terén érdekes az állat szereplése. Szerepel a park
listáján, mármint egy jelenetben háttérben látható a neve és képe, hogy van.
Viszont a holokivetítő paneljén nincs ott. Tehát elvileg a látogatók
megtekinthették, ezen túl a második World filmben Dr. Wu hűtőtáskájában is ott
az állat mintája. Viszont a DPG listáján nem szerepel. A játékban pedig ez a
málépofájú izé… sokkal kreatívabb dizájnt is kaphatott, volna. Így csak „meh”.
Igen tudom, van akinek tetszik.
Ceratopsia-k
Triceratops
a JP1-2 és JW1-2 féle. JP3-ban lévőket csak felülről láthattuk a film elején,
háttéranyagokon látni, hogy eltérnek kinézetben a többi filmbélitől. Triceratops cikkben már írtam, hogy a játékban lévő galoppozó animáció mennyire nem
szerencsés, hogy elég látványosan törik meg az állat háta, ami valóságban jó
kis gerinc problémát (törést) okozna. És imvól a fő probléma. T. horridus
szerepel a filmekben és játékokban (génmódosítva), ennek a fajnak a
szuperfelnőtt egyedei a „Torosaurus”-ok.
És igen, persze, hogy külön állat a játékban. Viszonylag korrekten néz ki
legalább.
Úgy
szintén korrekt a Styracosaurus, Pentaceratops és Chasmosaurus. Itt is lennének hitelesség terén belekötni valók, de
inkább hagyjuk. Viszont gyakori igény a rajongóktól a Chasmosaurus esetén a „The
Lost World Series 1” figura skinje.
Végére
maradt nekünk még a Sinoceratops ami
egy az egyben a filmes „borzadáj”. És igen, van 2 egy szarvú és 4 háromszarvú
Ceratopsia. Nem elsietve, apránként adnak új animációkat a játékhoz. Sokak
által várt Pachyrinosaurus szerintem ezért is kétséges, révén neki új „kivégző”
animáció kellene, hiszen nincsenek szarvai. Iguanodon valóban kapott új ilyen
animációt, így lehet lesz majd Pachyrinosaurus új animációval.
Ankylosauria-k
Gyakori
igény, hogy a JP3-as Ankylosaurus
skin bekerüljön a játékba, egy a gond a JP3-as ankyk több dologban is eltérnek
a Worldbéliektől. Crichtonpelta… Crichtonsaurus
ha nem nézzük közelről mikor fut, akkor őslények terén kevésbé járatosnak egy
kisebb ankylonak elmegy. Ugye mondanom sem kell, hogy a Jurassic Park/World
féle anky nagyon messze van a valóságostól. Nodosaurus inkább Borealopelta, Polacanthus-on erősen érződik a Walking With Dinosaurs. Sauropelta pedig… nem élt a Morrison Formációban,
ott Gargoyleosaurus és Mymoorapelta élt. Ezen túl, elviekben a játék fájlaiban
már szerepel az Euoplocephalus.
Fő
gond az Ankylosauriákkal, hogy elég kevés állatot képesek megtűrni maguk körül.
Sauropelta magával együtt összesen csak négyet. Ez génmódosítással kitolható
kicsit, ám elég kiábrándító. Filmekben látott sok növényevős dolgot el lehet
felejteni a játékban.
Stegosauria-k
Szerencsére
ők több növényevőt tűrnek meg maguk körül, mint az Ankylosauria-k. Így jól
„mixelhetőek”. Stegosaurus esetén
lehetnek gondok, mert minimum 5 egyed kell és max 15 állatot tűr meg maga
körül. De ez ugye módosítható a génbabrálásokkal. Filmes dizájn rendben is van.
Chungkingosaurus, Gigantspinosaurus és Kentrosaurus a
midenhol meglévő lábfejes dolgon kívül rendben vannak. (Mihez képest.) Huayangosaurus
esetén én az ajkakat furcsállom, összes többi rokonának nincs a játékban. (Bukott Birodalomban az egyik elfogott Stegosaurus-nak pl. volt ajka.)
Nem Lambeosaurinae Ornithopoda-k
Maiasaura
és Muttaburasaurus rendben van. Edmontosaurus esetén látszik, hogy a
készítők képesek lépést tartani a tudományos eredményekkel, még ha a fejdísz
nem is egészen olyan, mint lennie kellene. Tény, hogy a mellső lábak
gumiszerűen képesek megtörni. Fránya animációk… Iguanodon pedig… Képesek voltak a Walking With Dinosaurs féle
Iguanodon fejet rátenni az amúgy jó testre. És hát, ha a bajszos fejlesztő
okoskodását felemlegetem, hogy „Ebben a játékban vannak a legjobb
Dinosaurus-ok”, akkor ezt az Iguanodont a PK iguanja kétszer körberöhögi. Amúgy
annyira nem vészes, de az etetőből evő animáció az vér gáz szerintem.
Egyszerűen hülyén néz ki.
Lambeosaurinae-k
Fő
probléma a filmből jön, mégpedig a két lábon járás. Képesek voltak két lábra
állni és úgy járni, de inkább négy lábon jártak. Játék trailere ezért is volt
bizalomkeltő, mert csak a futás miatt álltak két lábra a Parasaurolophus-ok. Természetesen ez így „filmhű”. De akkor én már
a kisebb Hadrosauria-kat is így oldottam volna meg. Edmontosaurus és Olorotitan (ez utóbbi a mérete miatt)
pedig négylábú lenne. De… nem. Úgy sajnálom az Olorotitant, pedig egyik
kedvencem.
Tsintaosaurus
is bejövős számomra, míg a Corythosaurus
JPOG kivételével nekem mindig is olyan volt, hogy ismert, oké, de minek? Cory
esetén sokan igénylik a JPOG skint, ahogy sok másik állatnál, vagy pont az
állatot.
Pachycephalosaurus
Dracorex
és Stygimoloch külön kezelése már
eleve vérgáz. És ez a lépés rakja fel a mondat végére a középső ujjat mutató
kézfejet. Ez alapján ne is számítsunk a későbbiekben szaporodásra, fiatal
állatokra stb..
A
legnagyobb gáz, hogy az Ornithomimosauria-k mellet (legalábbis nekem) az a dínó
(vagy dínók…) mik a nagy növényevők melletti helykitöltő „kis vakarék”
szerepkört betöltik. Mert nincs a játékban Hypsilophodon, Dryosaurus vagy Othnielia.
Ők ugye már szerepeltek könyvben/JPOG-ban. Nagyobb gáz, hogy a pachy és két
úgyszintén pachynak viszonylag alacsony, hogy mennyi állatot tűr meg maga
körül. Tehát még erre sem igazán jók.
Ornithomimosauria-k
Istenem.
Készítők, hogy gondolhatták azt, hogy mikor leklónozzuk a legelső Gallimimus-t, akkor az a szöveg jöjjön,
hogy ez áll legközelebb a modern madarakhoz? De mondok jobbat. VAN TOLLÁSZKODÓ
ANIMÁCIÓJA! Értem a különbséget a valóság és az adott kitalált világban lévő
dolgok közt. Mármint, a Jurassic filmek világában lehetséges, hogy az InGen úgy
szétrombolta a paleontológiát, hogy ott mai napig csak annyi van, hogy a
madarak leszármazottak. (Holott ugye evidensen Dinosauria-k.) Viszont nagyon
sokan, túl sokan ezt nem értik meg. Majd mikor ezek az emberek úgy gondolják,
hogy kioktatnak, hogy én tudom rosszul, holott tolom eléjük a tényeket… áh. Az
pedig már nem kifogás, hogy csak egy játék, mert… szegedi dínó kiállítás Tyrannosaurus-a…
Ettől
függetlenül a Gallimimus filmhű, Ornithomimus
alternatív színei elég változatosak, így jól lehet velük variálni. Az Archaeornithomimus pedig… én köszönöm,
nem kérem. Nagy előnye eme három állatnak, hogy egy egyed is jól megvan, és
jól tűrik sok állat társaságát.
Herrerasaurus
Mert
szegényke nem Theropoda. (Legalábbis jelenleg nem, vagy elég sok vélemény
szerint nem…) Alapvetően nincs baj vele, csak az ötödik ujja a lábán nincs
elcsökevényesedve és karom van rajta. Ja… írtam, hogy a karmokkal ne
foglalkozzunk. Továbbá komoly igény volt a JPTG skin, ha lesz herrera. Hát
középső ujj a fejlesztőktől…
Kistermetű Theropoda-k
Ornithomimosauria-k
is ide tartoznának… csak ők a játékban növényevők. Ne a gyászmenettel kezdjük.
Vagyis csak azzal lehet kezdeni.
Proceratosaurus
esetén sok mindenbe nem kötnék bele, elég hiányos az állat, nem tudni pontosan
hogyan is nézett ki. Velociraptor az
első két filmből ismert változat. És már a gondoknál itt is tartunk. Rengetegen
szeretnék a második részből ismert vöröses csíkos hím raptort, ahogy a JP3 hím
és nőstény skint is. A JW raptor squad színeit ne is említsük.
Deinonychus
egy hatalmas pofára esés. Baziliszkusz taraj és farok. Miért kellet? Ne
hasonlítson annyira a velocira? Utahraptor nem lett volna jobb inkább? Az
nagyobb lenne. Valahol tetszik a dizájn, mindig spinoval vagy suchoval tartom
együtt. Csak hát jól tudom, hogy jogosan utálkoznak sokan.
Dilophosaurus
esetén sok felemlegetni való nincs. Van kavarás igazából azzal, hogy az első
filmben fiatal vagy felnőtt állat volt-e az. Második filmben monitoron lehet
látni felnőtt, embernél nagyobb állatról képet. JW-ben is a holokivetítőn is
viszonylag nagy volt. JPTG esetén viszont láthattuk, hogy azok a kicsik voltak
a fészeknél, illetve Sorkin naplója szerint is azok már felnőtt egyedek. Másik,
hogy Ázsiában lehet a dilophot kiásni, de ott Sinosaurus van… ami nagyon régen
még Dilophosaurus-nak volt sorolva. A gond, hogy a Jurassic féle galléros alapja
a Dilophosaurus wetherilli, és ez biza Észak-Amerika. Sauropelta esetén van
ilyen ferdítés a lelőhelyek terén. Továbbá a játékban ami van annak az alapja a
Parasaurolophus walkeri, de érdekes módon Ázsiában is kiásható. Charonosaurus-t
szépen összevonták a parával. Lehet hogy Parasaurolophus a charono, de nem P.
walkeri. Ilyen összevonás mellet pedig a trici-toro és pachy-draco-stygi érthetetlen számomra.
Végül
Troodon… Ne menjük bele, hogy
jelenleg genus létjogosultságával milyen problémák vannak. Én is, ahogy sokan a
JPTG féle Troodont várták, ha már nem hajlandóak valódi dínókat készíteni a
fejlesztők. De… nem. Itt ez az… izé. Mérgező harapással, amit vajon honnan
szedtek? Ornithopoda-kat meg tud harapni és megmérgezni, de akkor közepes
méretű Theropoda-kat, Ceratopsia-kat stb.-t miért nem? Ja igen, a kacsacsőrűek
csak buta hústömegek a húsevőeknek…
Simán áttudna ott bújni... De inkább betont tör. |
Közepes Theropoda-k
Ceratosaurus
kezdetben túl nagy volt, továbbá a JP3-hoz képest módosítottak a fejformáján.
Így annyira nem filmhű, de a valóságtól is eltér. Carnotaurus megfelel a filmben látottnak. Metriacanthosaurus az egyik legjobban kinéző dínó a játékban, nem
csoda, Csotonyi képei alapján készült, de a tollakat lehagyták róla. Suchomimus is Csotonyi képei alapján
készült, nem a tollak hiánya a legnagyobb baj nála. Lehagyták a halászkarmait.
Ezt leszámítva ez is egészen jó. Majungasaurus
is egészen jó. Baryonyx legalább
filmhű, az megint más kérdés, hogy nagyon sokan utálják ezt az izét, mint Baryonyx.
Nem csoda, hogy sokan szeretnék, hogy legalább a Csotonyi féle sárga skint
kapja már meg. Bár megjegyzem, hogy a PS1-es The lost World játékban is
hasonlóan széles volt a baryk koponyája. Tehát nem új keletű dolog ez a
Jurassic franchiseban.
Nagy Theropoda-k
Tyrannosaurus
filmhű, rendben is van. Most már úgy ahogy. Patch után már elfogadhatóbb a
mérete, de így is nagyobb a kelletén. Eredetileg kétszer nagyobb volt a
Giganotosaurusnál és a spino is kisebb volt nála. Spinosaurus hangjával én továbbra sem vagyok megelégedve, lehetne
filmhűbb. Giganotosaurus mérete most
már okés, fejforma nem jó (Csak JP képregényes megjelenése volt az állatnak,
ill. játékok.), ezentúl az alap skinje eléggé a Mesozoica-s Carcharodontosaurus-ra
hajaz. Játékban több dínó (maia és mutta pl.) alap skinjei/mintái is máshonnan
lettek „kölcsönözve”.
Ha már Carcharodontosaurus,
az ő koponyája is látványosan el lett rontva. Rengetegen szeretnék viszontlátni
a JPOG-s barna + fejen kis vörös skint. Viszont a hangjához felhasználták a
JPOG carcha hangot, igaz elég ritkán hallhatjuk. Így főleg nem érthető, hogy a
készítők mégis mit, hogyan gondolnak. Bukott Birodalomban fiatal Allosaurus-t láthattunk, itt a játékban
egészen méretes és bár nem valóság hű, nem néz ki rosszul. Bár alapból nem
képes fajtársait tolerálni.
És
akkor Acrocanthosaurus. Te jó ég.
Rengeteg helyen látni negatív véleményeket, túl tyrannos fej, túl kövér, nem
érződik egyszerűen Acronak. Allosaurus, Spinosaurus és T. rex kivételével miden
nagyragadozót sikerült valahogy eléggé elrontaniuk, bár a giga méretbéli
hibáját javították. Igen, legalább filmhűek.
Hibridek
Eleve
a fentebbi összes állat hibrid, mert ha nem módosítjuk a génállományukat, akkor
a nulgen ott van, az fránya béka DNS képében. Arról ne is beszéljünk, hogy
újonnan Bukott Birodalmas háttéranyagok szerint a harmadik rész spinoja egy
Indomius-hoz hasonló hibrid. De ezt inkább hagyjuk is.
Tehát
Indominus alapjátékban jött, majd
DLC formájában kapta csak meg külön az álca képességét plusz génként. 100%
veloci és rex DNS kell hozzá, hogy ki lehessen fejleszteni. Indoraptor ezután elérhető fejlesztés
formájában. Valahol nagyon irritál, hogy ezen a két hibriden van csak toll.
DLC-ben
jött amolyan kis oldalkampány formájában elérhető Stegoceratops, Ankylodocus és
Spinoraptor. Stegoceratops nem
egyezik a filmben látható képpel, révén ott inkább Nasutoceratops lehetett az
alap (bár nincs szó arról, hogy ez igaz lenne), mint Triceratops. Ezenfelül
érződik rajta a JWTG erős hatása. Ankylodocus…
csak dísznek van a buzogánya. Igen a nagy ragadozók nem támadják, meg a
Sauropoda-kat, csak az Indominus. Védekezni se próbálnak, még az Ankylodocus
sem… sok értelme van akkor a buzogányának. Hiába JWTG-ből kölcsönözték a
hibrideket, a Spinoraptor-hoz nem
Utahraptor DNS kell, veloci kell. Ez alapján pedig Utahraptor-ra se nagyon
számítsunk.
Amik hiányoznak
Pterosauriák
és tengeri hüllőkön kívül a dínók terén is nagyok a hiányosságok. Nincsenek
kistermetű növényevők lényegében, nem csak Dryosaurus, hanem pl. Protoceratops.
Továbbá Oviraptor, Therizinosaurus (igen vérpistike rajongó szerint nem illik a játékba, tudom) is bőven elférne a játékban. 3-4 háromszarvú Ceratopsia
(Triceratops/Torosaurus, Chasmosaurus, Pentaceratops) felállás eggyel pl. toro
elhagyásával és egy egyedibb faj pl. Nasutoceratops vagy Diabloceratops
alkalmazásával változatosabb lenne.
Csak nem támadja meg... |
Készítők
megnyilatkozásai alapján ne is számítsunk pl. ősemlősökre, mert nem részei a
„Jurassic lore”-nak. Érdekes, hogy a Ludia játékaiba nem zavarnak bele. Plusz
Lockwood birtokon volt Smilodon koponya. Első JP filmben láthattunk plüss
Smilodont. Tehát elvileg lore-ban pont benne van, hogy az InGen tervezett a
parkba Smilodont. Compsognathus vagy Microceratus is bent van a lore-ban, de
elmondásuk szerint „túl kicsik”. Az nem zavarja őket, hogy a Troodon is elég
kicsi ahhoz, hogy a kerítésillesztések közt átbújhasson?
Röpképes
és vízi állatok terén a helyzet a játék rendszere. A tenger, vagy pár sziget
esetén a mélyebb tavak nem olyan víz, mint amit le tudunk tenni, hogy az
állatok ihassanak. Az csak egy dekorációs „lap”. Lehetséges, hogy nem számoltak
eddig vízi állatokkal. Nem is reménykedek, hogy van erre tervük. Révén fél év
volt a megjelenés után, hogy a 2003-as JPOG csoportos viselkedéséhez hasonlót
kapjanak az állatok.
Nincs rendes játékmód
Lehet
azzal vitatkozni, hogy az DLC-kben az árukkal nem egyenesen arányos a tartalom.
Viszont egy valami már most tény: túl kicsi a beépíthető terület. Eddig is az
volt, de az új fajokkal már főleg. Totálisan felesleges challenge modokkal
rúgtak öngólt. Fekete Indominus tetszik, rendben. De most komolyan ennyiszer
ennyi felesleges órát öljek a játékba skinekért? Még szerencse, hogy csak
skinekért… Viszont ez a játékmód bebizonyítja, hogy lehetne rendes játék is.
Sornai pályánál nagyobb pályán pl.. Adott X kezdő összeg és nagy beépíthető
terület. És mi fontos, nuku reputációs küldetések.
Ja
hogy három épület bevétel mennyisége is a reputáció magasságától függ. Értem,
tehát soha nem lesz rendes játékmód, ahol csak a parkunkkal foglalkozunk.
Mindig kell egy megbízás, hogy milyen állatokat ölessünk meg egymással…
Alapvetően
a kampánnyal nincs bajom. Viszont én szeretnék ettől függetlenül szabad
játékmódot.
Apróságok
Nappal-éjjel
ciklikus változás is fél év volt mire jött. Jelenleg is elég furcsa, hogy
kampányban van sziget ahol mindig éjjel van, van ahol mindig alkony. Később
ugye beállítható milyen napszak legyen, illetve, hogy váltakozzanak-e.
Az
emberek mikor bemennek egy épületbe… átsétálnak az ajtón, mintha szellemek
lennének. JPOG esetén sorban álltak, és volt animáció, hogy vásárol. Más
kérdés, hogy azonnal jól is lakott a látogató, nem volt animáció, hogy leül és
eszik. Ezért mennyit szapulták a játék. És most? Basszus, a Mesozoica-ban
jobban nézett ki, hogy bemennek az épületbe.
Ráadásul
a ZT1-2 és JPOG esetén is a látogatok nem statisztikai adatok, nem díszletek.
JWE-ben, van hogy nem látni egy teremtett lelket sem a park azon részén, de ha
az ott lévő éttermet megnézzük, kiderül, hogy teljes kapacitással működik. Nem
látunk senkit kijönni vagy bemenni. Viszont máshol pl. hoteleknél egész
tumultus van. Ha pedig oda ront be egy állat és gázol át a tömegen, az már
bezzeg számít. Látogatókat nem lehet kijelölni, nem láthatjuk mi a véleményük a
parkról, honnan jöttek, mennyi készpénz van náluk. JPOG ezt tudja.
JPOG-ban
nincs annyiféle épület. Valóban, de JWE esetén sincs sok jelentőssége a
változatosságnak, elvégre hanghatásokon kívül csak kinézetben mások. Meg hogy
bolt, étkezde vagy valami szórakoztató épület. Ajtó se nyílik…
Kampányban
elérhető egy adatbázis mely elmondása alapján a tyranno 18 tonna, az allo pedig
2,3 tonna. Kicsit sok ez a 15,7 tonna eltérés. Meg a 18 tonna is a 14 méteres
rexnek. Ó igen, filmekben sem érte el egy egyed sem a 13 métert. Valószínűleg
jogi okok miatt nincs sok karakterről sem kép az adatbázisban.
Ez nagyon morbid... |
A jogi dolgok…
És
itt jön el az a pont, ahol részlegesen meg lehet érteni, hogy a JWE miért
olyan, amilyen. Prehistoric Kingdom milyen utat járt be? Lelkes emberek
kitalálták, hogy készítenek Jurassic Park Operation Genesis 2-t. Jogi akadály.
Akkor lett Jurassic Park Operation/Genetic, Jurassic Genetic, melynél át lett
minden nevezve, de amúgy Jurassic Park. Jogtulaj egyszerűen nem engedte a név
használatát, még átírtan sem. Végül Prehistoric Kingdom, majd abból kivált és
2018-ban meg is pusztult a Mesozoica. Mért fontos ez?
JWE-hez
„nem terveznek” mod támogatást. Ugye milyen szemétládák a fejlesztők? A gond,
hogy a licensz tulaj nem engedi ezt. Valljuk be a Frontier-on látszik, hogy a
JWE nekik egy megbízás volt, nem igazán „lelkesedésből” csinálták. Szóval a mod
támogatás levenné a terhet a vállukról, ellenben az Universal ezt nem engedi.
Jó neki a folyamatos pénzcsurdogálás a DLC-k után.
Így
valamelyest érthető, hogy „tessék-lássék” a játék tartalma és apránként jövő
DLC-k minősége. Meg fogjuk élni, hogy normális terraformális rendszer és
dekorációs elemek (szökőkút, szobrok, de ide sorolnám a padokat, infós
táblákat) a játék megjelenése után egy évvel vagy még akkor sem lesznek? JPOG
szintű mechanika a látogatók terén mikor lesz?
Frontier
elvállalt valamit, ami csak egy megbízás és szerintem már ők is sejtik, hogy ez
a PK megjelenéséig ill. max teljes kibontakozásáig fog tartani. Mert, hogy a PK
teljes megjelenése után lesz mod támogatás, de előtte is lehet modokat
készíteni, nem fogja zavarni a készítőket. Elvileg nem lesznek fizetős DLC-k a
PK-hoz, a játék ára elvileg 20$ lesz, modderek miatt pedig garantáltan lesz
lehetőség „Jurassic” tartalmakkal játszani. A JWE-nek pedig ott lesz vége.
Universal
amúgy majdnem felfüggesztette a JWE-t, ami konkrétan azt jelentette volna, hogy
visszavonják a kópiákat. Megvetted a játékot? Nem játszhatsz vele. Talán a
pénzvisszafizetés miatt nem tették ezt meg, így furcsa hogy jönnek még DLC-k
hozzá. Pontosan nem tudni mi volt az ok, valószínűleg, hogy a játék modeljeit
pl. JPOG-ba is átrakták egyesek. Ez pedig a jogtulajnak nem más, mint „lopás”.
Megint más kérdés, hogy a JPOG is az övé.
Ebbe nem halnak bele, de ha hozzájuk ér egy dínó, az instant halál. |
Álhírek
Cikkben
sok olyan dolog szerepel, melyek innen-onnan lettek összehalászva a játék
megjelenése óta. Amiket leírtam, azok úgy mondottan biztosak, tehát nem
találtam rájuk cáfolatot. Keringenek olyan képernyőmentések az interneten, hogy
pl. JWE fejlesztő egy kérdezőt „elküld
melegebb éghajlatra”, hogy hagyják már őket békén a retardált kérdéseikkel, nem
tudják hogyan fogják megoldani a vízi és röpképes állatokat, kussoljanak már az
emberek. Erről kiderült, hogy nem igazi, nem történt ilyen. Csupán csak
valaki összerakott ilyen képet. Arról nem tudok, hogy igazi vagy kamu-e, hogy fejlesztő azzal érvelt, hogy mért nem tollasak a dínók, hogy a dínók közelebb állnak a krokodilokhoz és látunk-e azokon tollakat. Tehát a madarak közelebb állnak a krokodilokhoz, mint önnön saját magukhoz. Ez igazi üzenet lenne? Ha igen, akkor nagyon retardáltak. Viszont sokaknak jó élveszkedés ilyen kamu üzenetek gyártása, ezzel egyeseket hergerlve és felesleges indulatokat szítva.
Ezen
felül külön tarkón vágás jár a különböző youtube videósoknak, akik közül jó
párat biztosan pluszban fizetnek, hogy nyomassák a JWE-t. Illetve már írtam
róla, hogy vannak akik csinálnak képmanipulációt, hogy pl. milyen skin vagy új
állat lenne jó a játékba. Ezeket a képeket használják fel clickbaitnek. Ilyen
képkészítők fel is háborodtak, hogy az alkotásaikat mire használják ezek a
videósok.
Szóval
a cikk nem egy nap alatt készült, így közben bejött ez a hír, hogy A Frontier
készít állatkertes játékot. Sok minden még nem tiszta, hogyan lesz. Trailer
alapján ellenben lehet ez már olyasmi lesz, mint a ZT1-2, tehát a minimumot
hozza. Látogató modellek, viszont… oké hagyjuk…
Viszont
látszik, hogy tisztában vannak olyan dolgokkal, hogy dekoráció, padok… Így a
JWE tartalmai eléggé… De miért? Két dolgot tartok valószínűnek. A fejlesztők
saját maguk nem akarnak sokat foglalkozni a JWE-vel. Eladja a név és a névhez
hozzá köthető „dínók”. Vagy az Universal-lal van olyan „megállapodás”, ami
miatt nem tehetik meg. Pl. a jogtulaj legkisebb költségekből akarja a
legnagyobb hasznot, ergó olyan animációk, mint padon ülő embereke, vagy
szemetet kidobó emberek ezért kerültek levágásra. Legkisebb költségből, legnagyobb
haszon pedig működik. Sokan megvették ezt a játékot, ami a stílusának alapvető
játékmechanikáitól mentes.
Vakarom
most a fejem, mert én is minden DLC-t megvettem. Része vagyok a problémának…
Összegzés
JWE
két olyan dolognak köszönheti a sikerét, amibe nem lehet „úgy” belekötni. Első,
hogy hasonló őslényes parképítős játék a JPOG óta nem volt. (ZT2 max modok
révén hasonlított ilyesmire. Wildlife Park szériát pedig hagyjuk is inkább.) Másik,
hogy azóta mondhatjuk egy generáció felnőtt, illetve megfeledkezett a JPOG és
ZT1-2 tartalmairól, mik hiányoznak a JWE-ből.
JWE
olyan, mint a multi gyorséttermi hamburger. Ígér valami szépet, gusztát a képen,
amit kapunk nem olyan, de azért kétpofára zabáljuk, hála a reklámnak és kajába
nyomott adalékoknak. Közben ott van az a fajta hamburger amit jobban kell
keresni, ami nem egészségtelen, sőt még egészséges is lehet, sokkal finomabb,
ténylegesen laktat és ár-érték arányban sokkal magasabban van a multisnál.
Mégis ez utóbbi ritkább, tömegek a multisat eszik.
Bár
én azt jelzem előre, hogy a PK le fogja nyomni a JWE-t, valóságban nagyobb rá
az esély, hogy a PK egy réteg játék lesz a JWE-hez képest. Aki még nem vette
meg a JWE-t, de meg szeretné az majd leárazásnál vegye meg. Ilyen sokat nem ér
ez a játék, de nem is állítom, hogy nem lehet vele sok órát elszórakozni.
Források:
https://www.jurassicworldevolution.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése