Szóval
a terv az volt, hogy lesz Decemberben egy podcastünk. Eleve a napom
káosz volt. Felvétel közben 15-20 percre elment az internet. Egyik
témához felvétel után, még az nap jött olyan elem, ami bárcsak
ne jött volna. Több másik téma közül egyik még a JWE volt és
pont volt róla szó, hogy Pteranodon nem lesz, ha mégis akkor pedig hogyan, compy
se lesz, bár van pletyka ezekről stb.. Aztán jött a Return to
Jurassic Park DLC híre és tulajdonképpen a podcast 1/3 része
elavult lett. Ráadásul a modolás tiltása is „részlegesen”
fel lett oldva.
Illetve JWE cikk óta került pár dolog a játékba, mikről ildomos szót ejteni. Mondhatnám, hogy a játék kezd olyasmi lenni aminek lennie kellene. Viszont sajnos ez nincs így. Kb. olyasmi a helyzet, mintha a pudingtortát beturmixolnánk, egy részét kidobnánk, ami még van abba sódert szórnánk és valamilyen oké formájúvá pofoznánk. Majd nagy anime szemekkel és pirospozsgás mosolygós arccal tennék jó drágán a vendég elé. Előző JWE cikk végén is volt ételes hasonlat, most is kb. ugyan az a konklúzió.
Illetve JWE cikk óta került pár dolog a játékba, mikről ildomos szót ejteni. Mondhatnám, hogy a játék kezd olyasmi lenni aminek lennie kellene. Viszont sajnos ez nincs így. Kb. olyasmi a helyzet, mintha a pudingtortát beturmixolnánk, egy részét kidobnánk, ami még van abba sódert szórnánk és valamilyen oké formájúvá pofoznánk. Majd nagy anime szemekkel és pirospozsgás mosolygós arccal tennék jó drágán a vendég elé. Előző JWE cikk végén is volt ételes hasonlat, most is kb. ugyan az a konklúzió.
Kezdjük
az árral
Előtte megjegyzem, hogy DLC-vel együtt jön általában patch, pl. 1.8 a Claire's Sanctuary DLC-vel karöltve jött. Pl. a patch tartalmazta azt, hogy van a Spinosauridae-knak minimum vízfelület igénye, illetve számukra élelemnek halasetetőt. Így esetleges kavarodásét bocsánat, mivel nem javítom, de mint példa felhívom erre a figyelmet, hogy ugyan ennél a DLC-nél pl. a környezeti elemeket (fa, szikla) oda írtam a DLC-hez, holott a patch tartalmazza.
Előtte megjegyzem, hogy DLC-vel együtt jön általában patch, pl. 1.8 a Claire's Sanctuary DLC-vel karöltve jött. Pl. a patch tartalmazta azt, hogy van a Spinosauridae-knak minimum vízfelület igénye, illetve számukra élelemnek halasetetőt. Így esetleges kavarodásét bocsánat, mivel nem javítom, de mint példa felhívom erre a figyelmet, hogy ugyan ennél a DLC-nél pl. a környezeti elemeket (fa, szikla) oda írtam a DLC-hez, holott a patch tartalmazza.
Név
|
Ára
- Euró
|
Tartalom
|
Alapjáték
|
44,99
|
Az
alap játék.
|
Deluxe
Dinosaur Pack
|
10,99
|
Archaeornithomimus
Crichtonsaurus
Majungasaurus
Styracosaurus
Suchomimus
|
Fallen
Kingdom Dinosaur Update
|
0
|
Allosaurus
Baryonyx
Carnotaurus
Sinoceratops
Stygimoloch
Indoraptor
|
Secrets
of Dr. Wu
|
14,99
|
Olorotitan
Troodon
Ankylodocus
Spinoraptor
Stegoceratops
Pár
költségcsökkentő fejlesztés
+
2 pálya
|
Cretaceous
Dinosaur Pack
|
4,99
|
Carcharodontosaurus
Dreadnoughtus
Iguanodon
|
Carnivore
Dinosaur Pack
|
4,99
|
Acrocanthosaurus
Herrerasaurus
Proceratosaurus
|
Claire's
Sanctuary
|
14,99
|
Albertosaurus
Euoplocephalus
Ouranosaurus
Paleobotanika
JW
filmben látott platós teherautós túra
Környezeti elemek, fák, sziklák, talajfestés
+
2 pálya
|
1.9 patch
|
0
|
Nasutoceratops
|
Herbivore
Dinosaur Pack
|
4,99
|
Dryosaurus
Homalocephale
Nigersaurus
|
Raptor
Squad Skin Collection
|
1,99
|
JW
filmbéli 4 raptor színezete
|
Return
to Jurassic Park
|
19,99
|
Compsognathus
Pteranodon
JP1-2-3
épületek, de csak külön érában
+
2 pálya
|
Szóval
ez 111,92 euró, ami kb. 320 ill. 350 forintos árfolyammal 35 815 –
39 172 forint. Ha egy AAA játékért annyit kérnének el amennyi a
fejlesztési költségeket állja és nem „túlárazott” DLC-kkel
akarják a hiányt (és aztán a nyereséget) kitermelni, akkor ez
így egy AAA játék ára. De ez nem az. Ennyit nem ér meg a játék.
Ha le van árazva, ahogy December elején is volt, az úgy már
rendben. Ugye erre a leárazásra Facebook oldalunkon is felhívtuk a
figyelmet.
Előző
cikk óta megjelent újabb tartalmakat vegyük is sorra.
Claire's
Sanctuary
Secrets
of Dr. Wu beépült az alap kampányba, addig ez egy különálló
jóval rövidebb misszió sorozat. Első pályán feladatokat kell
teljesíteni, nem kell parkot építeni, csak minimális építkezés
kell. Aki még nem játszotta volna vele, egy fontos tudnivaló: Csak 8
darab állat menthető ki a végén. Pályán pedig több mint 8 faj
van. Ez a 8 egyed a következő pályán lesz elérhető, és ezek a
fajok lesznek klónozhatóak, 50% DNS-el. Továbbá első körben
csak az első négy kimentett állatot tudjuk lerakni és csak később
lesz lehetőség a többit is. További feladatokról nem szükséges
beszélni.
Albertosaurus
szemöldöke „érdekes”. Értem én hogy keratin, de a készítők
produktumai alapján ők ilyen dolgokkal nincsenek tisztában.
Illetve neki is gumiszerű a bőre. Szerintem a gumi bőrű állatokat
ugyan azaz ember csinálta. Ouranosaurus-ról
nem csak nekem ugrott be Perry. Euoplocephalus
viszont már majdnem jó, tehát a játék egyik legpontosabb dínója.
És előző JWE cikkben említettem, hogy esélyesen következő DLC
egyik állata lesz, mivel megtalálható volt a neve a fájlok közt.
Már modolt kinézet, bőre sem olyan gumiszerű már. |
Ez pedig az eredeti. |
Két új pálya közül Sanctuary az említésre méltó, ugyanis a RTJP-ig ez volt a legnagyobb pálya és egybefüggő területű. Viszont jogosan volt itt mérgelődése a játékosoknak. Ugyanis a beépíthető terület mellett egy enyhén dombos fennsík van… ami mért nem beépíthető? Akkor ne csinálják meg ilyenre.
Paleobotanika
pedig csalódás. Építhető (egyetlen egy darab) üvegházba nem lehet minden növényt
ültetni… meg most korhadt fát ültetek és növesztek? Értem én,
hogy miért van korhadt fa itt, de akkor a fejlesztők tisztában
vannak őslénytani dolgokkal, ami nem látszik a játékon. No és a rákok,
korhadt fa esetén a lényeg, a rák fogyasztása volt. Illetve még
egy meme is az oka lehet, még a játék megjelenése előttről. A
Species Profile videók hangyaszemöldöknyi infóit figurázta ki
egy ilyen videó, amiben rönk van.
Bizonyos növények bizonyos családoknak jók, egészségesebbek,
hosszabb életűek és a népszerűségük is magasabb. Viszont ha
olyat esznek, ami nem nekik való, akkor rövidebb ideig élnek és
népszerűség is csökken. Én naiv hittem azt, hogy ha lerakok két
paleoetetőt, egyikbe hadroknak, másikba ankyloknak valót rakok,
akkor mindegyik abból eszik, ami nekik jó. Hát nem. Mivel én
nagyban mixelem a növényevőket, így ha paleoetetőt akarnék az
nagyban rontana a lehetőségeimen. Szóval paleoetető maradt a
Sauropoda-knak, arról csak ők tudnak enni.
Platós
teherautó meg oké. Hol a kajaktúra?
1.9-es
frissítés
Battle
at Big Rock-hoz érkezett frissítés, miben a Nasutoceratops
ingyenes dínó. Viszont a nőstény egyed került be, a hím nem. Ez
a dínó is rendben van, bár túl nagy és animációi eléggé…
hát…. Nem vagyok kibékülve a mellső lábakkal.
Herbivore
Dinosaur Pack
Nigersaurus
oké, szokásos dolog, hogy olyan ujjakon is van karom mint nem kéne
stb. itt is fennáll. Nekem személy szerint nem tetszik, de sokaknak
igen, de mint írtam okés. Azt leszámítva, hogy ugyanolyan
életképtelen, mint a többi Sauropoda a játékban. Amikor hátulról
ront rá a ragadozó, még védekezni sem próbál a farkával.
Dryosaurus,
le se tagadhatni, hogy ugyanaz
csinálta, aki az Ouranosaurust, ugyanolyan gumiszerű bőr. No meg
olyan a hangja, mint a Minecraft-ból a ghastoknak. Az hogy ebből a
játékból lopták kölcsön és módosították, vagy csak azért
ilyen, mert úgyszintén módosított macska hangról van szó, nem
tudom. Ez az állat is oké, bele lehet kötni, de más JWE
állatokhoz mérten jó. No és Homalocephale…
Hogy is mondhatnám? IMÁDOM. Ugyan úgy el van rontva gumiszerű
bőrrel, de a rainforest skin hozzá számomra egyszerűen remek. Meg
úgy általánosságban is rendben van az állat.
Szóval
egyik nem tetszik, másik kettő gumiszerű, viszont alapjárton JWE
más állataihoz mérten egészen jó. Ez egy kifejezetten jó pakk, a játék többi dolgához viszonyítva.
Raptor
Squad Skin Collection
JW-ben
látott négy raptor színét teszi elérhetővé.
Return
to Jurassic Park
Vagy
vissza a csalódásba. Szóval... Compsognathus
Jurassic filmekből van, annak oké. Fűből alig látszódik ki,
eredetileg ezért se akarták a fejlesztők annó, de a „rajongói
nyomás” miatt imvól. Nem azért, de számos dínó nagyobb a
kelleténél, nem dőlt volna össze a világ, ha a compy kap még
maximum fél métert ezek után. Compy ártalmatlan, nem bánt senkit
és semmit. Tényleg. Tartható növényevőkkel. Az emberek viszont
ettől és mint feljebb látható a cuki homalotól is sikoltozva
menekülnek. Mondjuk érthető, mert a dínók érintése azonnali
hatállyal halálos. Valóságban ha rálépnénk egy compyra, akkor
szegény pára meghalna. Itt viszont mi halunk szörnyet. Igen, senki
nem hal meg továbbra sem, ha jeeppel teljes gázzal a tömegbe
hajtunk. Pteranodon
a JP3 alapján van és rendben is vagyunk, filmhű. JW ptera nincs és
TLW Pteranodon sincs, a rainforest skin szeretne az lenni… erre
majd visszatérek miért aggályos. Igazam lett, a pterák a
madárházban fix helyen szállnak le, fix útvonalon repülnek. Nem
tudtam elképzelni, hogy ki tudnak-e szabadulni. Révén akkor kint a
parkban repkednének, szállnának le, vadásznának-halásznának
stb.. Ki tudnak szabadulni, de rögtön fel is repülnek jó magasba
és soha viszont nem látjuk őket. Mindenki felejtse el, hogy
levegőben repkedő Pteranodon-ok adnak még prehisztorikusabb
hangulatot. Amint megsérül a madárház, el se köszönnek,
elhúzzák a csíkot. Van a játékban egy hangfájl mi alapján ha
sok ptera szökik meg, akkor csoportosan megtámadnak egy halászhajót
és katonaság lép közben. Illetve elvileg naaagyon ritkán lehet
látni „vad” Pteranodon-okat repülni.
Rálépett. Meghalt. |
Kampány
okés, hasonlóan a Claire's Sanctuary-hez nem része az alap JWE
kampánynak. Bár sokaknak kiábrándító, hogy csak itt van veloci
vs. rex harc. Azzal nincs gond, hogy kampányban nem elérhető még
az őslények fele sem, Sanctuary esetén is így volt. Gondok ott
jönnek, hogy csak a kocsis túra van, nincs kilátótorony, se a
kerítésre rakható nézelődő. Van szuvenír bolt és egy kávézó
(ugye kávézókban étel is kapható), van WC, lámpa, útjelző
táblák. Aminek pedig mindenki örül: mamutfenyők. Látogatóközpont
három épületet egyesít, kutatás, DNS kivonás, és fosszília
vadászatot. JP és JP3 béli kerítés. Ranger jeep van, helikopter
nincs. Jeepek immáron törnek, állatok megtámadják. Jeepből
lehet altatni és jelzőfáklyát lőni a medicinák mellett. Eddig
is gáz volt a fegyver animáció, ugye félautomata, minden lövés
után fel kell húzni, és animáció még mindig ugyanolyan rossz.
Viszont a jelzőfáklya miatt fegyverre került egy gránátvető,
amit valóságban másik ravasszal (tudom, hogy elsütőszerkezet)
kell használni és külön kell újratölteni. Na ilyen nincs.
Maradt a régi eleve rossz. Jelzőfáklya amúgy az állatok figyelmének elvonására alkalmas, viszont maguktól nem alkalmazzák a ranger-ek. Parkba nem mágnesvasúton jönnek a
látogatók, hanem általunk építhető helikopter leszállón át.
Mikor
a kampányt játszottam úgy voltam vele, hogy oké, kevés féle
épület van, de ez a túrakocsis dolog egészen jó. Hiszen
fejlesztésekkel egészen messze ellátnak belőle az emberek. Szóval
kampányban még oké. HÁT NEM.
Két
külön éra van a játékban. JP és JW éra. JP érában nem
elérhetőek a JW épületek. Tehát ha sandbox vagy challenge
módban játszunk és JP érában, akkor nincs ACU center, nincs
innovációs központ, nincs kilátótorony, van egy kajálda, egy
ajándék bolt, WC és bunker. Én idióta azt hittem, hogy a JP
épületek elérhetőek lesznek a JW épületek mellett. Hát nem.
Sőt, ha challenge módban JP érában játszunk, akkor bizony az
állatok kétharmada nem lesz elérhető. Csalódás és alkotói
szabadság elég komoly megnyírbálása. Hörcsöglabda és a platós
valami nem ad nagy látótávolságot, a JP túrakocsis látótáv
fejlesztések ezekre pedig nem használhatóak. Tehát… itt vannak
jó ötletek… erre elk… rontják. Pedig olyan jó és még
kibalanszolt ötlet is lehetett volna, hogy JW féle kutató-,
fosszília- és expedíciócenter vagy JP látogatóközpontja amiben
mind három van, így nem foglal annyi helyet, ill. mondjuk a
fejlesztési lehetőségek korlátozottak, három a kilenc helyett.
De nem. Csak megjegyzem, hogy a fosszíliacenter a JW film alapján
az innovációs központban kéne, hogy helyet foglaljon. Tehát
eleve ami a JWE-ben van már hibás. Mamutfenyők, madárház (nem a
JW-ben látott), új skinnek és WC mik a JW érában is elérhetőek.
Igen a dekorációs elemek, mint a lámpa, útjelző táblák sem
érhetőek el JW érában. Ha DLC Nublar pályáját JW érában
kezdjük, ugye nincs vonatállomás. Fixen le van nekünk téve egy
Operation Center, ami a Security Center modellje, csak itt ez így a
park belépési pontja és nem lehet áttenni máshova. Holott a
helikopter leszálló alapján megoldható lenne. Ide még betoldom:
Ha sok mamutfenyőt teszünk le, kvázi erdőt, akkor teljesen más
madárhangok lesznek, mint az alap dzsungelben. Apró, de nagyon
figyelmes részlet.
Új skinnek. Modellek is kicsit módosítva vannak, hogy filmhűek legyenek. Tyrannosaurus, Velociraptor, Parasaurolophus, Stegosaurus, Brachiosaurus és Ankylosaurus kap új nem csak szín de kinézetet is. Ankylosaurus esetén nem értem, hogy vannak változtatások, de akkor a csőrét mért nem csinálták meg? Illetve TLW ptera színe miért JP3 pterán van, miért nincs TLW ptera? Miért nincs JP és TLW galli, miért nincs TLW mamenchi, JP3 trici? JW Pteranodon miért maradt ki? Az később lesz? Ha a hím és nőstény raptor skinnek meg vannak nevezve hím- és nőstényként, akkor Nasutoceratops hím mikor lesz?
Sanctuary
1,09 négyzet kilométer (Tudom, Nublar North 1,10, de mivel nem
egybefüggő terület, így nehéz azt a 0,01 négyzet kilométerét
kiaknázni.), addig a RTJP Nublar pályája már 1,73 négyzet
kilométer. Nos még pár DLC és elfogadható nagyságúak lesznek a
pályák a „kis” jelzőnek. Viszonyítás képen: Prehistoric
Kingdom-nál a nagy az 15 négyzet kilométert jelent. Itt látható
pár kép, hogy Sandbox módban RTJP előtt próbáltam minden
állatot tartani. Az a kis hely senkit ne tévesszen meg. Mint írtam
Sandbox. Több hotel kellene, már így is kevés az a három erőmű
és mivel sandbox így az állatoknak nincs populáció limitje,
akármennyi másik állatot megtűrnek maguk körül. Ragadozóknál
meg a hely igény csökkentés gének bent vannak és így is
hajszálpontosan vannak kicentizve szinte. Szóval ez nem olyan park
amit szeretnék építeni és a játék rendszere is nyeh.
Sanctuary pálya és RTJP előtti "fullos" park. |
Egy
szerencse van a RTJP DLC-vel. Bár vannak reputációk, ezek közt
nem futottam össze (a kampányban) olyannal, hogy x-y ölje meg a
másikat, és a felek se szabotálják a parkot, mert nem repuzol
nekik. Érdekes is lenne, hogy Hammond ereszti az emberekre a
dínókat. Hammond, Grant és Sattler kikhez repuzni kell. Még itt
van Malcolm, megbízásai Grant és Sattlerhez adnak reputációt.
Cabot-ot meg már a DLC kampány legelején ki kellett volna vágni a
helikopterből a tengerbe. Szóval mindenki „kedvence” itt van
fiatalon és ugyanolyan irritáló, ő megbízásai Hammondhoz adnak
reputációt.
Megjelenés
előtt sokan fel voltak lelkesedve, hogy lesz szaporodás, ugyanis
videókban látható volt egy fejlesztés, mi a szaporodást gátolja.
Nincs szaporodás. Ez a kampányban a küldetésekhez szükséges
fejlesztés. A „lore” része. Semmi több.
Nublar
pálya „hatalmas” (jó vicc), a Sorna viszont… Pena-nál is
rosszabb. Főleg, hogy ha JP érában challenge módban akarjuk
kivinni. Tudjátok, csak túrakocsi van, nincs kilátó torony. Hát nem csodálatos? Nem.
Ez az ötödik kerítés volt, amin átsétált. De legalább saját kifutójába ment vissza és csak pár embert taposott el. Többször volt nekem ez a bug és mások is jelezték már. |
Gondok
és egyebek
Csalódtam
a RTJP DLC-ben. Több jó van benne, mint az eddigiekben, de rosszból
is több. Fő gond, hogy látszik, hogy odafigyelnek, hogy mit
szeretnének az emberek, de ahogy azt megadják… még főbb gond,
hogy baromi sokan pedig több mint 100%-ig megelégszenek ezzel. Van
WC. Hurrá! Ja hogy most hirtelen alapszükséglet lett a WC? Meg mi
az hogy a gyorsétteremben és étteremben nincs WC? Szerencse, hogy
a WC kis helyet foglal. De akinek teljesen felépített kicentizett
parkja van az most barmolhatja szét. Igen, mutathatok magamra. Bár
inkább költözök az új Nublar pályára.
Fontos
WTF logika kimaradt az előző cikkből. Egyik oka, az hogy nem
értettem teljesen a mechanikát, mi alapján kell az embereknek
hotel. Nézzük csak. Logikusan a hotelekkel azt tudnánk
szabályozni, hogy hány látogató lehet a parkban. Sajnos játék
legelején ez kikristályosodik, hogy téves. Nagyon sokáig az volt
a fejemben, hogy minden pályára ill. (plusz nehézségi szint) meg
van előre szabva, mennyi hotelre van szükség. Ez is téves. Jó
hogy van a játéknak wikia oldala, mellyel sokat foglalkoznak, de
nem írják le a lényeget. Itt a hotel oldala,
viszont nem tartalmazza a lényeget, mi alapján kell hotelt építeni.
Szóval minél több dínó van, annál több látogató jönne be,
de ha nincs elég hotel, nincs elég hely, hogy bejöjjenek, tehát
romlik a park értékelése.
Csak egy kis gixer compy szállítás közben. Iiiigen a 2 kilós állatot ugyan úgy szállítják, mint a Sauropoda-kat. |
Tehát,
a Dinosaur Rating minél magasabb, annál több ember jönne, de
mivel nem férnek be, ezért romlik a Capacity ami lerontja a
Facility Rating-et. Fentebbi képen sandbox-ban az új Nublar pályán lévő park próbálkozásom. 10 darab hotel sem elég... Ráadásul sandbox módban játék közben állítható
a nehézség, illetve azok alpontjai. Feljebb általam látható
Sanctuary pályán épült parknál elég az pár hotel a könnyű
nehézségen. Viszont nehezebb fokozaton már kevés, ellenben több
látogató is jönne be. Hoteleknek azt kellene megszabniuk, hogy
hány ember jöhet be a parkba. Könyörgöm, ha én egy nagy parkot
akarok építeni, sok dínóval, akkor ezt dobhatom ki a kukába,
mert muszáj sok hotelt építenem, és mivel sok hotel van, sok
ember, sok egyéb épület kell. Transport Rating-ről ne is
beszéljünk. A vasútmegállók is sok helyet foglalnak, főleg ha
nagyon körülményes a lerakásuk. Ez is nehézség függő. Tehát
nehezebb fokozaton muszáj gyakran lerakni, mert jaj használniuk
kell kis talpacskáikat… De mi ez a sírás? Ilyen kicsi parkba
minek mágnesvasút? Filmben azért volt vasútrendszer, mert majdnem
egész szigeten voltak látnivalók, nem csak kis cafaton.
Arról
ne is beszéljünk, még mindig nincs pl. ballontúra ami a JPOG-ban
van. Viszont mi van itt ami a JPOG-ban van? Úgy van. Tornádó. És
ahogy a JPOG-ban, itt is rá fog menni az épületeidre biztosan, nem
fogja elkerülni őket.
Még
egy észrevétel. JW érában ACU/Ranger és tudós személyzet is
ott van a látogatók közt és ugyan úgy használják a
látványosságokat, pl. hörcsöglabdát. Felteszek egy kérdést:
Mióta ilyen nagy a privát fegyveres szolgálatom? És amikor
elszabadul a pokol, akkor nekik saját életük árán kéne a
látogatókat menteniük. Erre egy Homalocephale-tól sírva
menekülnek. JP érában ranger és munkás (a piros JP logós
munkavédelmi sisakjukban) személyzet van így látogatók közt.
Izé… JW érában nincsenek munkások? JP érában nincsenek
tudósok? De filmben voltak. A lényeg, hogy ha már az alkalmazottak
ott vannak a látogatók közt, akkor ne ilyen irreálisan nagy
létszámmal. Illetve ACU/Ranger személyzetnél legyen már fegyver
és automatikusan használják már! Bőven elég ha csak tazzer
lenne náluk.
Hologram fedelű kocsi. Mert eső ellen semmit nem véd... |
Írtam
előző cikkben, hogy másodkézből kapott infót ne vegyük
készpénznek. Révén egyesek fals képeket gyártottak, hogy
Frontier hogyan és miket reagált embereknek. Érződik, hogy eléggé
kritikus vagyok a fejlesztők felé, főleg amit pl. a PK oldalára írtak Steam-en nagy arrogánsan. Viszont megemlítem, hogy
elvben azért nincs rendes méretű pálya, mert a konzolok nem
tudnák kezelni a mentéseket. Ez ugye nagyon „mivan?”. Ellenben
tapasztaltam még a tört változatnál, hogy Sorna-n a központi
helyen annyi ember volt, hogy szaggatott a játék, ha nagyon
ráközelítettem. Továbbá Sanctuary pályán készült park
esetében is a játék eléggé zabálja a gépem memóriáját. Nem
akarok hülyeséget mondani, de mintha az 1.9 után a játék
gépigénye megnőtt volna. RTJP óta pedig nem hajlandó ultra
beállításokat engedni a játék, csak high beállításokat. Eddig
ultrán játszottam. Két monitorom van és a JWE közben általában
filmet vagy videót nézek. Ez egyre nehezebb, mivel a játék valami
miatt jobban leterheli a gépem. Olyan mintha az utóbbi
frissítésekkel a játék gépigénye nőt volna.
És
ha már frissítés. A játék automatikusan letölti a DLC-ket,
legalábbis a Steam rendszerében. A RTJP esetén nem vettem meg a
DLC-t, beléptem a játékba, előtte frissített. Főmenüben
jelezte, hogy új DLC van. Rákattoltam, nem lépett ki a játék,
megvettem a DLC-t… és már játszhattam is. Amint megvettem a
játék jelezte, hogy új kampány van. Mert már fel volt telepítve,
csak engedélyezve nem volt. Aki pl. nem rendelkezik minden DLC-vel
és olvasod ezt… ugye, milyen jó érzés tudni, hogy azok a DLC-k
már a gépeden vannak? Oly közel, és oly messze. Hát gondolom,
hogy nem jó, bosszantó.
Előrejelzés
Return
to Jurassic Park DLC előtt jóval volt egy szivárgás. A RTJP
bejelentése a blog Facebook oldalára is kikerült és ott
említettem ezt a szivárgást. Régebben is voltak ilyenek, de nem
volt sok jelentőség tulajdonítva nekik, révén nem kaptak nagy
figyelmet, révén úgy is kacsa. Ez köszönhető egy régebbi cikkemben említett mindenféle Youtube videós észlénynek, akik
elég erőteljesen ferdítenek sőt lényegében fals infókat hoznak
le. Viszont hitelesnek tűntek ezek a szivárgások utólag így a
Hammond's Legacy DLC lett végül is a „puding próbája az evés”.
(Most hogy ezt legépeltem, átgondoltam, hogy nem pudingos
szólásmondást kéne írni, de ha már elején is puding volt a
példa…) Tulajdonképpen a Hammond's Legacy szivárgásból bejött
minden, persze a név Return to Jurassic Park lett végül.
Euoplocephalus
előbb bent volt a játék fájljai közt, mint hogy a DLC-t
bejelentették volna, miben bekerült a játékba. Nos,
Pachyrhinosaurus. Számíthatunk rá, ugyanilyen ok révén. A gond
ott jön, hogy a fájlok közt több mint fél éve Charonosaurus is
ott virít. De mivel Parasaurolophus Ázsiában is megtalálható a
játékban, kétlem hogy leváltanák charonora.
Hammond's
Legacy szivárgásban viszont Charonosaurus, Concavenator, Miragai és
Therizinosaurus szerepelt. Eddigi pakkokban mindig három dínó
kapott helyett. Amikor több vagy kevesebb, akkor kampány is
érkezett a DLC-ben. Így a most szóban forgó öt állat nem
biztos, hogy egy DLC-ben jön. Illetve nem is biztosak. Ne felejtsük
el, hogy a játék megjelenésekor, még nem akart compykat a játékba
a fejlesztők. Illetve amíg nem hivatalos, addig amit írtam nem
szabad készpénznek venni. Lehet pont a szivárgás miatt
változtatták meg DLC címét, és pont ugyan így törölhetik is
ezeket a feltehetően tervezett állatokat.
Nincs JPTG herrera skin? RTJP-ben sincs? Akkor majd a moddal megoldjuk... |
Compy
megjelenésével immáron lehet számítani elég kistermetű pl. a
filmek és a könyvek kánonját képző Microceratus-ra is
szerintem. Viszont én nem adok esélyt jelenleg tollas dínókra.
(JP3 hím raptor tarkóján van toll mondjuk. De új filmes kánon
háttéranyagokban az Indominus és -raptor tollait leguán tüskékre
variálták át… meh.) Tény, ha szigorúan vesszük, akkor
jelenleg 6 Dinosaurus-ra kellene kötelezően tollat rakniuk, ill
Proceratosaurus még hetediknek ide tollható lenne, de akkor már 8
és 9 helyre kellene az alberto és tyranno. Illetve Pteranodon még.
Ha jön a Dimorphodon, arra muszáj lesz, mivel a filmben is volt. Viszont nem sok esélyt adok, hogy lenne tollas
változata bármely mostani állatnak is, ill jövőbelinek. (És igen, pycnofibres immáron egyfajta toll.)
Pteranodon-nal
kapcsolatban bejött a számításom. Szóval, szerintem lehetséges,
hogy hasonlóképpen lesz megoldva a Mossasaurus. Tehát fix modellű
medencét lehet majd építeni, és abban lehet majd tartani. Kétlem,
hogy mostaninál lehetne majd mélyebb vizet alkotni. Compy és
homalo már így is vízfelszín alatt rohangál, nincs úszási
animáció és szerintem nem is lesz. Szóval se kajak-, se hajótúrára
ne számítsunk. Holott előbbi a JW filmben, utóbbi JP1 parkjában
és könyvben volt.
Készítők
pedig tisztában vannak a könyvvel. RTJP DLC-vel jött JP érában
csak olyan fajok szerepelnek, melyek első 3 filmben vagy könyvekben
szerepeltek. Dryosaurus a könyvekből helyettesíti a
Hypsilophodon-t és Othnielia-t. Hadrosaurus-nak nincs
helyettesítője, de Maiasaura itt van, ahogy Apatosaurus,
Styracosaurus és Euoplocephalus is. Igazából arra akartam utalni,
hogy a készítők tisztában vannak pár dologgal, de így jobban
belegondolva… ha ez igaz, akkor ismét a játék névjegyévé
tehető látványos elrontás itt van. TLW-ben a rex fészekben
látható egy Anatosaurus/Edmontosaurus koponya (Játékban
Edmontosaurus regalis lenne, de az a koponya Edmontosaurus annectens,
vagyis “Anatosaurus”.) DPG-s baromság szerint Proceratosaurus
sosem létezett a filmes kánonban, első részben se, hiába vannak
ott az embriók, e kánon izé háttéranyag szerint Carnotaurus is
volt már első JP film idején a Sorna-n. Könyvekben viszont
tényleg szerepel is. Ezeket pedig tartalmazza a játék.
Microceratus-t nem, de ha a dryo jó hypsi helyettesítő volt, akkor
ennek a homalo jó lett volna. Nem részletezem tovább, lényeg,
hogy felfedezhető, hogy a JP érában azért van jó pár állat
benne, mert a könyvekben szerepeltek, viszont van ami hiányzik és
lehetne pótolni vagy benne kellene evidensen lennie. Tehát
előrejelzéseket, spekulációkat így kell kezelni. Fix dolog is
képlékeny.
Modok
Eddig
is volt néhány skin mod, most viszont… nem szakad át a gát, de
igen van változás. Nincs ténylegesen plusz állatot adó mod.
Meglévő állatot cserél le az ami van. Pl. Deinonychus helyett
Oviraptor, Allosaurus helyett Torvosaurus, Corythosaurus helyett
Lambeosaurus. Illetve módosít állatokat, hogy film vagy
valósághűbbek legyenek. Mamenchisaurus-hoz pl. olyan mod van ami
filmhűbbé teszi, Torosaurus-hoz pedig olyan, ami valósághűbbé,
igaz a mellső lábak még mindig nem jók, de így egészen pófás
jószág lett. Iiigen, a helyzet, az hogy egyes Torosaurus egyedeknél
ilyen orrtülök lehetett, a modban lévő ábrázolás (és a Jagged
Fang Designs JPOG mod Torosaurus-a) MOR 981 és 1122
egyedeken alapszik. Ami a mod készítőjétől jó pont. Révén
előző JWE cikkben panaszkodtam a játékban lévő a Ceratopsia-k
egysíkúságára. Aminek megoldására felvetettem, hogy toro
helyett pl. Nasutoceratops lett volna jó. Nos, nasuto van a játékban
már, toro pedig így sokkal egyedibb lett. És ez az amit mondani
szoktam, hogy valós dolgok és normális keretek közt tartott
spekulatívbiológia alkalmazásával jobb eredmény érhető el,
mint a tények torzításával.
Finoman
szólva is a játék talaj textúrái mosott tudjuk mik. Erre is van
már mod, sőt a sima föld textúra is immáron rendesen föld
vagyis barna színű és nem libaf… színű. Bár kevés talaj
textúra van, így ezzel már lehet ügyeskedni. Sőt, nagyon sokat
dobnak a játékon.
E mellet van mod arra is, hogy lehessen mixelni a JP és JW éra épületeit, bár van néhány ami kresselést okoz. Illetve JP érában kell játszani, a kresselések elkerülése véget, illetve a dekorációs elemek így érhetőek el. (egyenlőre) Ezt a modot a készítője folyamatosan fejleszti. Pl. célja, hogy Indoraptor, Carnotaurus és Velociraptor esetén is legyen mód arra, hogy képesek legyenek álcázni magukat. Génmódosításnál az opció már ott van, de élésben még nem működik. Aki olvasta a könyveket az tudja, hogy első könyvben a raptorok közül a vadon születettek voltak képesek színváltásra, második könyvben pedig a Carnotaurus-ok.
E mellet van mod arra is, hogy lehessen mixelni a JP és JW éra épületeit, bár van néhány ami kresselést okoz. Illetve JP érában kell játszani, a kresselések elkerülése véget, illetve a dekorációs elemek így érhetőek el. (egyenlőre) Ezt a modot a készítője folyamatosan fejleszti. Pl. célja, hogy Indoraptor, Carnotaurus és Velociraptor esetén is legyen mód arra, hogy képesek legyenek álcázni magukat. Génmódosításnál az opció már ott van, de élésben még nem működik. Aki olvasta a könyveket az tudja, hogy első könyvben a raptorok közül a vadon születettek voltak képesek színváltásra, második könyvben pedig a Carnotaurus-ok.
Zárszó
A
játék még mindig nem olyan amilyennek lennie kellene, sőt a
készítők elég érdekesen képesek elrontani a dolgokat. Nem
akarok, újabb ételes hasonlatot írni. Na jó, de: Szóval ez így
ezzel a mentalitással egy random rántott hús, mindenki szereti és
eszi, de nekünk ötcsillagos étek kellene... A gond ezekkel az
elrontásokkal, hogy az emberek többségének fel sem tűnik, hogy
ez nem jó, ez lehetne sokkal jobb is, ha a fejlesztők kicsit
odafigyelnének, kicsit több munkát fektetnének bele. A
mod készítők ezt a kis odafigyelést és munkát pótolják be
jelenleg. Viszont ezzel az odafigyeléssel sem kapnánk meg azt a
fajta játékot, amit szeretnénk. Csak egy példa: növényzetet úgy
körülbelül rakjuk le, nincs az, hogy azt a virágos bokrot pont
oda rakjuk ahova szeretnénk. Ez csak egy a sok közül.
Sokan
rebesgetik, hogy lesz JWE2, révén a készítők látják az
alapvető igényeket, de ahhoz a játék rendszerébe túl mélyen
kellene belenyúlni és átírni. Meglátjuk hogyan is fog alakulni.
Továbbra
is tartom, hogy ha le van árazva a játék, akkor nyugodt szívvel
le lehet rá csapni.
Alábbi két oldalon találhatóak modok, de ne feledjétek: Biztonsági mentést csináljatok az eredeti fájlokról.
Alábbi két oldalon találhatóak modok, de ne feledjétek: Biztonsági mentést csináljatok az eredeti fájlokról.
- https://www.nexusmods.com/jurassicworldevolution
- https://www.moddb.com/games/jurassic-world-evolution
Izé... ha elhízna is, akkor is ki tudna ott mászni... |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése