Oldalak

2018. június 2., szombat

PK vs. JWE: Az Első Menet – De miért!?



Volt egy ilyen cikkem, hogy PK vs. JWE… Vizionáltam, hogy a JWE megpróbálja a többi őslényes parképítős játékot ellehetetleníteni. Nos ez nem történt meg, de eme irányba tett egy lépést. Ezen felül eme cikkben még foglalkozni fogok a legutóbbi PK Devloggal, Mesozoica szorult helyzetével, Saurian baklövésével és pár szó a JPAOG-ről.

Nem tudom, hogy a Steam rendszerében mi ez a kurátori értékelés, de lehet, hogy ilyesmit nem kellene.
Szóval… a JWE szerint a Mesozoica az rossz… mért tart itt eme játék, arról lejjebb majd. A PK esetén pozitív a véleménye, DE AKKOR SEM LESZ JOBB A JWE-NÉL. Aham. Szal… elvben a kurátor dolog célja, amolyan tanári funkció nem? Szal biológia tanár (aki szerint a dínók hidegvérű hüllők, a madarak meg nem dínók, mert azok madarak, nem hüllők) meghallja, hogy biológus akarsz lenni, akkor szépen közli veled, hogy te nem leszel az, MERT CSAK.




Vagy cikkírás előtt nézzek utána mi a kurátor a Steamen? Ez is egy opció.
A Steam kurátorok olyan magánszemélyek vagy szervezetek, akik ajánlásokat tesznek, hogy segítsenek másoknak érdekes játékokat felfedezni a Steam katalógusban.

Ez így magában okés is lehetne. Pl. eme blog lehetne kurátor. Ellenben konkrétan egy „játék” illetve a mögött lévő csapat? Egy fejlesztő csapat elemi érdeke, hogy a konkurencia fölé kerekedjenek. Az hogy konkrét „játék”, formálhat véleményt más (konkurens) játékról, az ROSSZ.
Ez most piszkos húzás volt a JWE részéről. Arról nem is beszélve, hogy a JWE egy hivatásos nagy forrásokkal rendelkező csapat, a PK és Mesozoica pedig nem az. Most akkor legyen normális, hogy testépítő szapulhat egy izomsorvadásost, mert vézna?

Magáról a JWE-ről véleményt még nem formálok, majd ha kipróbáltam. Ám már most láttok pár dolgot, hogy a készítők nagyon biztonsági játékot játszanak a játék terén. Nem mellesleg a játék Június 12.-én fog megjelenni.
Az hogy a kurátori véleményt még nem vették le, lehetséges azért lehet, mert tényleg eme account hivatalos, nem egy troll.

Najo… csak kis összehasonlítási alap:
Jelenleg a JWE-ben van az állat, annak lehet beállítani színváltozatokat és belenyomni plusz géneket, hogy ellenállóbb legyen vagy erősebb stb. Ez nem egy rossz elgondolás. De ennyi. PK esetén pedig:  Külön hím és nőstény egyedek. Fiókák fokozatosan nőnek fel, nem úgy, hogy a modell hirtelen lecserélődik a felnőtt modelljére. Színváltozatok jelentősen eltérnek egymástól. Egyedek közt van testméreti és árnyalat béli eltérés. Van albino és melanisztikus állatokra esély. Jelenleg ez van a játékban. Ami még be van ígérve, az a nemesítés (tehát gondos keresztezéssel lehet nyugodtabb vagy agresszívabb vérmérsékletű állatokat kitenyészteni), tojásrakás.
Ez csak egy dolog ami miatt a PK-t többre tartom. Szerintem a JWE fejlesztői is képesek lennének ezeket megvalósítani. Mást nem DLC-k útján. Sőt… a JWE nem garázsprojekt, tehát el lehetne várni tőlük ugyan ama dolgokat, mint a PK-tól.



A PK elcsúsztatta a megjelenést, nagyon bölcsen. EA megjelenés így jelenleg úgy fest, hogy 2019 nyara lesz. JWE-vel egy évben megjelenni nem is lenne nekik bukás, de csökkentené a casual őslényes játékokkal játszók számát, akik megvásárolnák. E mellet a plusz idő lehetőséget ad nekik, hogy még jobb animációkat csináljanak. (Valljuk be, a JWE-ben szépek és jobbak az animációk. Bár lehet találni egymásba hatoló végtagokat, mint amiről már írtam itt.)

Ezen felül, úgy fest, hogy fogunk tudni barlangokat kialakítani. Eme rendszeren még dolgoznak a készítők. Épületek terén is lázas munka zajlik, bár szerintem még nem találták meg a saját stílusukat. Úgy fest, hogy hosszú távon tekintenek jövőbe, hogy minél könnyebb legyen új tartalmakat hozzá adni majd a játékhoz. Alapvetően több hasonló faj is használni fogja ugyan azokat az animációkat. Viszont ezek mellet, ha szükséges, vagy célszerű faj specifikus plusz vagy új animáció az is megoldható legyen. Acrocanthosaurusnak és Allosaurusnak nem lesz tollas változata, T. rex „highlands” skinnjét a Yutyranusnak adják és a rex kap még egy tollatlan skint. (Highlands a kedvenc T. rex skinem. Ne már…)
 
Bal oldalt a régi, jobb oldalt az új
Ja, a Smilodont majdnem sikerült elrontani, de javították. Mármint így is elrontották, mint az Edmontosaurust és Pachyrhinosaurust.
 
TheSax66 alkotása... volt ilyen elmélet.

Mesozoica halálverme
Sikerült megtalálnom és feljutnom a Discord szerverükre. Hát, csoda, hogy nem láttam ördögszekeret átbuckáznia monitoron. Új szerkesztőnk, Norbert is felsompolygott két accounttal is... Kirobbantott egy kis vitát, ezzel ideiglenesen eltüntetve az ördögszekereket.
A helyzet az, hogy a heti szintű frissítések azért nem jöttek meg és csúsznak már hónapokat, mert KÉT ember dolgozik rajta. Jelenleg a frissítésből programozási rész van csak hátra, ezt két ember végzi. Tehát a játékra nézve a legrosszabb felállás az, hogy eme két programozó, Robert Fabiani és Max Wood alkotja a játék csapatát. Tehát lehet a játék egykori 12 fős csapatából 4 van már csak. Olyasmi infot is írtak ott, hogy volt olyan csapattag aki decemberben lépett le. Ugye eredetileg karácsonyra tűzték ki a megjelenést, de januárra elnapoltok a trailer utáni negatív komment áradat után.
Jelenleg a játék csapata bent van a pácban.




Pikkely fanbolyok visszavágnak 
Saurianra előszeretettel szoktunk hivatkozni, alapvetően nagyon részletes és pontos munkát végeznek. Eddig. Történt ugyanis, hogy nem lesz tolla a T. rexnek a játékban. Mért? Kimondott indok nincs.
Amikor kijött ama nevezhetjük szánalmas kutatás, hogy a T. rex nem volt tollas, akkor rávilágítottak a publikáció hibáira. Erre, most tollatlan lesz a T. rex a játékban. De akkor a Thescelosaurus mért tollas?!
Csak sejteni lehet az okot, hogy a sok ember hisztizett azért mert tollas a T. rex, ezért döntöttek a mellet, hogy nem lesz az. Konteokat lehet gyártani... Minden esetre eme lépés hatott valószínűleg ki a PK-ra is, hogy mégsem lesz tollas Acrocanthosaurus és Allosaurus.
Tehát ez most konkrétan egy visszalépés lett. Nem kívánok bele menni, most, hogy minden dínó tollas, vagy az, hogy vannak pikkelyek amik igazából tollak, meg pikkelyből kinövő tollak stb.
Kompromisszumos megoldás lehetne, hogy a játékos választhassa ki, hogy a lehetséges rekonstrukciók közül melyeket kívánja látni a játékban. Ám ilyesmiről nem esett szó.


Jurassic Park Advanced Operation Genesis
Facebook oldalunkon pár JPAOG szösszenetet már megosztottunk. Cikk valószínűleg, csak a mod kijövetele után lesz róla. PK Devlog is csak azért nem került megosztásra az oldalunkon, mert egy ilyen cikkbe a lényeget bele tudtam szőni.
Létezik JPOG modding Discord csoport, ahova sikerült bejutnom, ám nem tudom az itt lévő infók, képek és videók mennyire is publikusak. A PMEP V2 még itt sem osztja meg a modjának alakulását, így még ott is sandán néznek rájuk. Eme mod ökológia szimulátor lesz, nem parképítős… Valami miatt nem igazán hiszek benne, hogy sikerülne nekik.
Lényeg, hogy SynchroLight szokott élő közvetítéseket csinálni Youtubeon. Így volt betekintés a JPAOG-ba. Akinek nincs elég jó gépe a JWE-hez, annak eme mod jó alternatíva lesz majd. Ellenben a mod szellemiség állatkert nem pedig Jurassic Park. Jelenleg úgy tűnik, hogy nem lesz pl. elektromos kerítés. Masszív beton/acélkerítés fogja az állatokat kordában tartani. Háttértörténet szerint pedig, már elég régóta vannak őslény parkok, sőt hagyományos állatkertekben és magángyűjteményekben is vannak őslények. Pont ezért a tervezett 40 állatból csak egynek lesz 5 csillagos népszerűsége. Nem lepődnék meg, ha ez nem a T. rex lenne.
Modban biztosan szereplő állatokat közelebbről alább tekinthetitek meg.

Pár link ahol követhetitek a JPAOG-t:



Így a végére, a szerkesztők belső poénjaiból itt egy kép, ami kivételesen nem Thanos. Ez csak egy poén kép… de a rumot és grogot szeressük!



Források:


2 megjegyzés: