Oldalak

2021. május 13., csütörtök

JW:TG befejező cikk

Ezzel a cikkel fejezem be a Jurassic World: The Game játékot. Iiiiigen süllyedjek el a szégyenemben, hogy ÉN ezzel ennyit játszottam. Lássuk mi is ez a játék, minek tudom minősíteni és mégis, akkor miért játszottam ennyit ezzel. (Volt egy kb. egy éves kihagyásom a játékban.) Nem lesz egy hosszú cikk, révén a játék már több éve kint van. Legalábbis azt hittem, hogy nem lesz az mikor elkezdtem írni a bevezetőt…. Illetve meglepett engem is, hogy mit hoztam ki fő negatívumként.

 


 

Aki olvassa a blogot, az valószínűleg ismeri ezt a játékot. Amikor megjelent eléggé vérgőzösen acsarkodtunk miatta. Sajnos 100%-ban okkal. Jurassic Park: Builder (Ezzel kapcsolatos régi két cikk: itt és itt.) amolyan utódja, tény egy ideig párhuzamosan futott a két játék, míg a JPB le nem lett állítva. Kérdéses, hogy a Jurassic World: Alive mellett a JWTG meddig fog kitartani. Én rólam azt kell tudni, hogy okostelefon nekem inkább hordozható számítógép, mint telefon. Így telefonos játékokat is amennyiben játszok azt asztali gépnél teszem meg, ha elérhető számomra. Nox és Bluestack emulátorokat használtam, hogy a játék fusson számítógépen. Tehát igen, nincs hivatalos nem mobilos változat. (JPB esetén volt Facebook-on is.)

Látszat ellenére a fő hangsúly a harcon van. Építkezés lényegében csak annyi, hogy kifutók, épületek termelik a… nos az agyon dicsőített, szíriuszi, ősmagyar nyelvben a coin és cash is pénz… előbb ugye érme, utóbbi papírpénz. Szóval állatok kifutói és épületek termelnek érméket különböző időközönként különböző mennyiségűt. Ezek közelében lévő dekorációk %-osan javítják fel az érme hozamot. Immáron kétféle épület van ami a hatókörzetében lévő érméket begyűjti ha rákattolunk. A sima tornyok fix hatósugarasak, a holokivetítő pedig az elért mérföldkövek révén szinteződik és nő a hatósugara. Lényegében egész szigetet lefedheti. Ez utóbbi csak négy óránként használható, előbbi tornyok tizenöt percenként. Szóval igen érme gyűjtögetéshez kattingatni kell.

 

Már majdnem meg lett, mielőtt feladtam volna....

Érméből lehet venni élelmet mellyel lehet növelni állataink szintjét, hogy erősebbek legyenek és több érmét termeljenek. Egy kifutóban 12 állat lehet maximum. 11, 21 és 31-dik szintre lépéshez két állatot kell… egybegyúrni. Tehát ez most úgy képzeljem el, hogy Dr. Wu alkémista a Fullmetal Alchemist-ből? (Csak annyit mondok, hogy: Nina. És már van olvasó kinek szíve kifacsarodott.) Tehát a 11-es szintű T. rex-hez kell két 10-es szintű. 21-eshez két 20-as (ami ugye négy 10-es) 31-eshez meg két 30-as…. Maximális 40-es szintű egy darab T. rex-hez kell tizenhat darab. Ahhoz, hogy tudjunk DNS-ből hibridet kreálni előbb két max szintes állatból kell kikeverni… ami egy hibridhez előbbi duplája. Ez játékmechanika, nem játszottam még olyan játékkal ahol ilyen lett volna, de elvben ilyen hős gyűjtögetős játékokban is pont ugyan ez van…. Oké. Nekem szimplán csak morbid belegondolni az említett dolog miatt.

DNS kártya pakkokból, harcok után és kereskedelemből jön. Meg ha eladsz állatot. Vagy VIP leszel, ami valós pénzbe kerül. Ekkor egy épület fog termelni napi fix mennyiséget. DNS kell klónozáshoz és fent említett alkémiázgatáshoz. Ott van a „kes”, mint prémium fizető eszköz, ha egynél több keltetőt szeretnénk, vagy építés gyorsítást. Szerencsére pakli nyitásból pottyanhat, pvp után is eshet és kereskedő kikötőben is lehet ajánlat mivel szerezhetünk. Annyira nem vészes, mint más játékban. Loyalty pontok viszont… Ejh. Pakli nyitásért, eventért, kereskedelem révén stb.. lehet szerezni. Nem klónozható csak ilyen pontért vehető pakliból eső állatokat lehet szerzeni vele. Technikailag minél többet játszol annál több lehet, no meg a VIP előfizetés, amit soha nem próbáltam még, az ingyenes próba időt se, az kétszeres szorzót ad rá.

 

 

Igen, van még másodlagos DNS (S-DNA) melyek eventekért, kisebb feladatokért járnak, ezekből lehet „szuperhibridet” csinálni. E DNS kell hibridekhez, hogy még hibridebbek legyenek. Még jó hogy az Indominus is tíz különböző dinoszauruszból áll és további más állatokból, a játék ugye ezt egyszerűsítette le Tyrannosaurus és Velociraptor keresztezésére. (Meg a JWE is...) Indoraptor pedig 40-es Indominus és Velociraptor DNS-ből lesz.

Régen a kereskedelmi kikötőben érméből is lehetett "legendás" állatokat venni, cash-ért még annál is legendásabbakat, ezt mostanra kivették. Kereskedelmi kikötőt érdemes most is nézni amúgy. Elsődleges mire mentem az a cash, eladok DNS-t is érte, de pl. loyalty pontot már nem váltok be zöldhasúra. Játékban naponta van lehetőség ticket-et venni… tombolát. Van mikor érme, van mikor DNS, van mikor cash és jól figyeljetek: VALÓS pénzért. Ez itt már a tipikus szerencsejáték része. Viszont több idővel enyhíthető az „elmaradás”. Tombolákból van sorsolás, igen a valós pénzes adja a jobb dolgokat. DE! Megvett tombolák összeadódnak és a hét napos szakasz végén ami hétfőre esik, van egy extra sorsolás. Az össz. tombola szám alapján gyakori, ritka, nagyon ritka, eventes legendary és loyalty-s legendary állatokból megy pörgetés. Cash-ért a hiányt a következő két szintűre kipótolhatjuk, így hetente lehet szerencsénk hozzájutni olyan állatokhoz, mihez mondjuk úgy, hogy nagyon nehezen tudnánk. És itt jön képbe, hogy ehhez pvp, napiküldik, eventek, kereskedelmi kikötő látogatása stb. kell, hogy legyen elég cash. De kivitelezhető. Sok idővel. Sokkal.


Magyarázzuk ki, hogy lusták voltunk külön animációkat csinálni neki.

Szóval a játék baromi sok időt elvett tőlem, mert ad tennivalót. Ami nem az építés. Persze vannak küldetések elég hülye feladatokkal amik adnak XP-t, mikből szintet lépünk és új dolgok oldódnak fel. Deee csak alibi, ahogy a „lore” is. Elolvasta egyáltalán bárki is a karakterek beszélgetését? Én nem… Szóval tennivalók. A HARC.

Kezdjük a PvE-t. Szintlépésnél mindig jön egy PvE harc, amivel általában új állat oldódik fel. Ezentúl vannak még PvE napi eventek. (jó van két napos is) Teljesíteni kell a harcokat, majd kapunk egy pörgetést, vagy paklit, ergó kiélhető a gyűjtögetős szenvedély. Vannak szemét és szívatós eventek, miket én hanyagoltam. Pl. a három állatodból egy se halljon meg, vagy három helyett kilenc ellenfél van. Ott van még a Gyrosphere melyet hanyagoltam úgyszintén, nem dobok ki rá cash-t, hogy előre adott állatokkal szenvedjek véletlenszerű harcokban, hogy hátha megtérül a kidobott prémium. Illetve az új boss eventek, ahol a mi bossainkkal lehet harcolni… oké. Egyszer próbáltam annyi elég is volt. Így ritkább állatokhoz is hozzá lehetne jutni az tény, de az oda vezető út… nekem van életem, inkább visszamegyek WoW-ozni. Á igen, bossok, időnként több napos event, hogy lehet harcolni a bossokkal és a végső jutalom pl. egy nem rossz dekorációs szobor. Ám ahhoz, hogy ez meglegyen a többi játékosnak is csépelnie kell a bosst szerte a világon.

Előfordulhat, hogy állat szökni akar. Teljesen figyelmen kívül hagyhatjuk, Owen elintézi. De mi is cselekedhetünk és tessék quicktime event. Ha nagyon elrontjuk az állat megszökik és más állatokkal kell elfogatni… oké. Lényeg, hogy jár érte némi jutalom, pl. S-DNA.

 


 

Vannak napi feladatok, melyek közt van három elvégzendő PvP is. Szerencsére meglett a jó taktikám mivel a PvP harcaim talán háromnegyede győzelem. Így a PvP harcokért járó jutalmak is többek, mint a semmi és kidobott idő. Viszont PvP eventeken ahol a topban kell lenni a ritka állatot rejtő pakliért az nekem felejtős volt, nem foglalkoztam velük. Annó olyan is volt, hogy ötször erősebbek voltak az ellenfél állatai. Ezt már balanszolták. Elvileg, azóta nem próbáltam. Ahhoz hogy a top helyezését megtartsa az ember, bizony be kell kockulni. Kezdem a WoW-ot annyira nem is kocka játéknak érezni. Érzem, hogy szólít, érzem, hogy hívogat.

Szerencsére a PvE Clash of the Titans event révén hozzá lehet ezekhez jutni lassacskán. Igaz, hogy ezt feloldjuk, ahhoz jó pár napi eventet kell teljesíteni. Napokon át. Heteken át.

A harcok nem túl komplikáltak. Lépés pontokat (Akció pont inkább, nem?) támadásra, védekezésre és „tartogatásra” tehetjük. Körönként előre haladva több lépés pontunk lehet, maximum négy, kivéve ha előző körben tartogattunk, így akár nyolc is lehet. Egy védekezéssel egy támadást tudunk védeni, ha két pontot tett támadásra az ellenfél, de védekezésre mi csak egyet, akkor egy támadás be fog csapódni. Támadás sebzése úgy nő, minél több pontot rakunk rá. Nincsenek képességek, nincsenek kasztok, nincsenek meták. Pontosabban vannak kasztok, de azok a hót egyszerű ez veri ezt, amaz meg ezt és szépen körbe érsz. Elég vicces, hogy egy kis kétéltű reggelire megeszi a Spinosaurus-t, mert a „kétéltűek” a ragadozók ellen jók. Végül is lehetnek meták, de volt olyan hogy a favorizált összeállításommal olyan ellenfélbe botlottam mi lazán elkent. Máskor meg hasonló összeállítású játékost meg én kentem szét. Kell egy szerencse faktor kivel sorsol össze a PvP, viszont némi taktika is.

Régen voltak booster kártyák, melyek harc közben voltak használhatóak. Plusz életerő, plusz védelem, plusz lépés, vagy ellenféltől vett el védelmet stb.. Az a rendszer sokkal jobban tetszett, mint a mostani „mod” rendszer. Bár ez utóbbi hasonlít leginkább a képességes dologra, de így nem jön be. Vannak benne jó ötletek, pl. ha az a mod van fent az állatnál, hogy a sebzése megoszlik az ellenfél csapaton, akkor egy erősebb sebzésű állattal és nyolc pontos támadással akár egész ellenséges csapat kiteríthető. JWA-val nagyon keveset játszottam, nos abban van az a harcrendszer ami jó lenne ide is. Modokat amúgy a JW filmből ismert négy raptor etetésével tudjuk megszerezni. Mondjuk, hogy jó drágán.


A tökéletes példa, hogy a kifogás "ez csak egy játék", miért semmis és miért ne legyenek ilyenek játékokban. Hát ezért, igen ez itt egy link.

Amióta bevezették az Isla Sorna-t… ott van Nublar mellett... (Talán még én is át tudnék úszni, holott, olyan vagyok, mint egy kő.) ...szóval azóta megszűnt a lent lehető állatok limitje, így Nublar északi részén lévő állatok tárolására való épület jelenleg felesleges, régen volt értelme most nincs. Ide betett állatok érmét nem termelnek, de ugyan úgy harcoltathatóak. Filmből ismert „lagúna” ad otthont minden tengeri jószágnak, nem tudom, hogy férnek el ott… ott vannak. E mellett van egy biodómunk a harmadidőszaki állatoknak. Egész koncepció számomra WTF, hogy csúnyán fogalmazzak. Számos harmadidőszaki emlős és dinoszaurusz trópusi, miért nem jó nekik a trópusi sziget? Miért kell zárt mesterséges klímán lenniük? Tundrai állatokat meg tudom még érteni, ám találhatnánk nem egy olyan állatot ami kint a szigeten, szabad levegőn van, de nem épp lenne jó nekik a mai légkör. Szóval… elrontott koncepció.


Talán nem hagytam ki semmi fontosat, nem akarok részletekbe belemenni. Ja igen, meglehet simogatni az állatokat. Simán csak egy katt rájuk. Olyan napi küldi is lehet, mi ez, hogy simogass állatot. (Aztán ölesd meg egymással őket…. Hurrá.)

Játék felé fő kritika lehet, hogy rengeteg állatformával adósak. Nincsenek cetek, Ichtyosauria-k, Oviraptorosauria-k, van néhány triász előtti állat, ám rengeteg érdekes állatot lehetne még behozni abból az időből. Bűvös dolog az, mint JWE-nél: animáció spórolás. Tény, hogy a JWE és JWTG is idő múltával hozott be új animációkat így új állatokat… ám a Brachiosaurus-ig miért kellett 2020-ig várni 2015 óta?

 


 

Bizonyos állatok kinézete nagyon elrontott, még Jurassic filmekhez sem hű. Rengeteg Theropoda-nak két ujja van. Allosaurus vagy Giganotosaurus-nak miért van két ujja? El vannak rontva a testméretek is. Továbbá szintezés folyamán egyre színesebbek az állatok, 31-es szinten meg… totál fantáziátlan mutáns csonttüskék, kinövések és…. Sauropoda ill. ilyen kinézetű hibridek felének, vagy inkább több mint felének alap vagy a 31-es szintű formájának van valami a fején. Az egy különlegesség lehetne, hogy egy Sauropoda, vagy olyan kinézetű izé fején van valami. Erre itt az a különleges ha nincs. A másik a tollak kérdése, mert néhány állat alapból tollas, de a Gallimimus tollakat csak 31-es szinten kap. A tollakat tehát egyenlővé teszik a totál fantáziátlan idióta fantazi szörny klissékkel? Mert, hogy a WoW-ban az tüskés kinövéses, ami nagy, erős, nagy hatalmú, meg epikus lút esik belőle… ez a WoW. Ez meg nem. De… nyeh. Nagyon elfuserált. Fantazi lényeknek elmennének, de dinoszaurusznak? Nem. Jurassic -féle dinoszaurusznak mondott génkutyuléknak? Azoknak se.

Hibridek is teljesen elfuseráltak. Bananogmius és Allosaurus keveréke egy Theropoda, csak hátuszonnyal… Véletlenül se kelljen új animáció…. Mondjuk furcsa, hogy a hibridek közt találni olyanokat melyek tetszenek, illetve én kicsit átdolgoznám őket, de alapkoncepció tetszik. Pl. a Pachyceratops, Gorgosuchus, Limnorhynchus vagy az Indricoceros. Válogatott szitokszavakat tudnék dobni a játékhoz és ilyenek, de találni olyat, ami... tetszik…..

 

Fantaziban ez még jó is lenne....

Még egy probléma az állatok erőssége. Common, rare, super rare, legendary, eventes legendary és loyalty-s legendary van. Így sorban erősödnek. Ma már a csak PvP eventkor megszerezhető legendery-k is megszerezhetőek Clash of the Titans-kor (ilyen eventenként pontosabban csak egy) vagy az apránként növelt max szintek miatti szintenkénti PvE harcnál is meg lehet némelyt szerezni. Illetve tombolás hét napos időszakok vévén lévő pörgetésnél is lehet szerezni. Szóval a játék adott kiskaput, hogy aki nem fizet valós pénzt, annak is csurranjon-csöppenjen.

Fő gond mégis az, hogy a/az Utahraptor az common, a Pyroraptor meg rare. A Pyroraptor-t egyben nyelné le a/az Utahraptor, de itt azonos szinten a helyzet fordított. Ó igen. Triceratops common, Velociraptor és Spinosaurus super rare, a Tyrannosaurus legendary. Tehát a ritkaság nem a feltehetően „valós” erőt képzi le. Viszont a tyranno előtti három állatnak is legendásnak kellene lennie. Mi legendary még a tyranno mellett? Dimetrodon, nos ő rendben van szerintem. Ostafrikasaurus… Miért? Ez inkább common vagy rare-nek lenne jó. Legendary még a Suchomimus… oké lenne, ha a spino is az lenne, de nem az. Eventes legendary-k erősebbek, tehát azonos szintű Tyrannosaurus és Ceratosaurus közül a cerato lesz az erősebb. Miért? Loyalty meg még erősebb. Azonos szintű Tyrannosaurus-t felzabálja az azonos szintű Baryonyx. Miért?

Bármilyen szempontból nézem ezt a ritkaság rendszert, logikátlan. Ráadásul a sors fintora, hogy mostanra szinte több a legendary (mindhárom kategória), mint az összes többi. Tény a harmadidőszaki állatoknál volt újraosztás, mivel a rare-t megszüntették, de kétlem, hogy valaha is újraosztanák a játékban ezt teljes egészében.

Gyakorlatilag a játék nem jó. Viszont ha kipróbálja az ember és hajlamos az ilyen játékokra, pl. a gyűjtögetésre, akkor könnyen beleragadhat, mint én. ÉN. Bizonyos személyek engem azzal azonosítanak, hogy minden én elképzelésemnek nem tetsző őslény ábrázolást megsemmisítenék és mindenkit akiknek tetszenek a Jurassic filmek azokat elgázosítanám. Tehát öngyilkos lennék… értem. Elméletileg tehát, ha ki is próbálom, nem ragadok bele egy ilyen játékba. Gyakorlatban az elmélet köszönő viszonylatban se szokott lenni a gyakorlattal.




Kérdés ez után, hogy ajánlanám-e a játékot?

Válaszom, hogy nem. Még pedig azért, mert ha beleragadsz, akkor túl sok időd fog elmenni rá, ami helyett csinálhatnál hasznosabb dolgokat. Ha az ember unatkozik, akkor az azt jelenti, hogy kell keresnie valami hasznos elfoglaltságot.

Nagyon érdekes, hogy nem azért nem ajánlom a játékot, mert az ábrázolások, tudománytalanok, sőt nem hűek a filmekhez sem… nem. Egyszerűen túl sok időt vesz el és nagyon keveset ad vissza. Sokat emlegetett World of Warcraft is pihenő pályán van lassan egy éve, vagy több. Hardcor progress raider voltam vagy nyolc éve és az több jó élményt adott, mint a JWTG. Talán azért mert való életben is összeültünk iszogatni. Akár öt napon át. Tehát inkább menj WoW-ba progress raider-nek, mint hogy ezzel játsz.

Ha pedig kipróbálod, akkor egy lassú, gyűjtögetős játékra számíts, ami minduntalanul elhúzza előtted a mézesmadzagot. DE! Más hasonló játékokhoz mérten sokkal korrektebb már ez a játék. Bele se merek gondolni, hogy akkor más ilyen játékok milyenek lehetnek.

Jurassic World: Alive-ról még pár szó azért. JWTG szerintem még pár évig húzza, aztán marad a JWA. JWA azon túl, hogy egy Pokemon Go, csak Jurassic -féle mutánshibridizékkel, a készítők jó értelemben fejlődtek. Vannak olyan állatok benne, melyeknél tényleg csak pár dolog hiányzik ahhoz, hogy elismerően csettintsek. Szóval lehet a Ludia-t szidni, viszont E mellett látni kell, hogy van egy egészen jó fejlődésük. Még azt is képes vagyok feltételezni, hogy ha a Ludia szakítana a Jurassic franchise-zal és maga alkotna egy őslénye játékot, akkor abban lévő őslények ábrázolása olyan lenne már, hogy igenis fel lehetne venni a rendes őslényes játékok közé, mint a Prehistorc Kingdom, The Isle, Path of Titans vagy a Saurian. Nos ez már a fejlesztőkön múlik.

 

Ezek már egészen jók.


Ja igen... akkor már elárulom a titkom, mivel PvP-ben is arattam. Mindig 3 eltérő kasztú állattal mentem, az elsőnek magas életereje van, sebzés nem számít, az utolsó pedig magas sebzésű kell, hogy legyen. Első állat szerepe, hogy tankoljon, lehetően elsővel kell elérni, hogy 8 lépésünk legyen. Első ellenfelet a második állatunkkal fogjuk leverni, a másik kettőt valószínűleg az utolsóval, de 8 lépsünk van, lehet tenni a védelemre és még tartogatni is. Ha az első állatunk egy növényevő, akkor a másodiknak kétéltűt kell betenni. Jó eséllyel az ellenfelünknek annyi esze lesz, hogy a hátréb lévő húsevőjét hozza előre, amit majd a kétéltű könnyen szétkaphat.

Nem mindig fog ez a taktika beválni, van mikor még nincs meg a nyolc lépésünk és az első állatunk kinyúlt, ekkor kell támadni már. Bár volt olyan, hogy az utolsó állatommal hoztam le másik játékossal szemben a mecset. Meg olyan is, hogy első állatommal győztem le az ellenfelem, mert szegény nagyon béna volt. Nem egy fix taktika, alkalmazkodni kell a helyzethez. Ám meglepően bevált PvE és PvP harcokban is. Sőt egy kezemen tudom megszámolni, hogy hányszor használták ezt ellenem. 

Aki játszik vele, itt a módszerem mivel jól elvoltam. Nekem már nincs rá szükségem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése