Oldalak

2020. június 1., hétfő

PK DevLog összefoglaló utóbbi hét hónapról

Imvól az új PK DevLog összefoglaló. Ismételten sok dolog nem került be. Például azért, mert régebben már volt szó róla, hogy készül, esetleg kész dolgon finomítanak. Például a vízrendszer vagy moduláris építkezés is mindig előkerül, főleg az utóbbi. Ejthető róluk szó, de sok dolog magától értendő, hogy elkészítik. Vagy igazából a rivális játékot a JWE-t nézve már nem annyira magától értetendő. Igen, utólag sok „megjegyzés” dolgot kiszedtem a JWE-vel kapcsolatban. Nem akarok feleslegesen így már unalmasan és egyeseknek irritálóan kötekedőnek tűnni vele szemben.
Összefoglaló végén vannak linkek a DevLogok-hoz. Részletesebb információkért, vagy az ide be nem került képekért érdemes rálesni. Pl. állatok animációi nem kerültek ide be. Ám pl. pár állat hangja is meghallgatható a bejegyzésekben.

 Általános
  • Fejlesztés haladtát ilyen új kártyás módszerrel reprezentálják a százalékos helyett.
  • Fejlesztő csapathoz fél év alatt négy új személy is csatlakozott:
    • Siaka (ArtStation oldala itt.) animációkba segít be. Igen, ő csinálta a JWE-be a kolumbiai mamutot.
    • Edson (ArtStation oldala itt.) emberi modellekhez ért, főleg a látogatókba segít be. Munka kori fázisában van még.
    • Seth új programozó, elsődlegesen a játék vízrendszeréért felel.
    • Lis állat dizájner, skineket készíti. Elvilegesen megjelenés után is jöhetnek új skinek meglévők mellé és backer skinnekről is esik említés.
  • Ősszel talán lesz már valami kézzel fogható a játékból. Jó esetben idén nem csak az alfa verzió fog kijönni, de a béta is.
  • Teljesítmény javítás folyamatosan zajlik. Igyekeznek megtalálni a problémákat a kódolásban és javítani őket. (Vagyis minél optimalizáltabb legyen a gépigény.)
  • HUD igény szerint módosítható. Pl. épület elemek menüjében egyszerre egy sort látni, de több sornyi elem van. Megtehetjük hogy, mint a számítógép tálcáját feljebb húzzuk, így egyszerre több sort is láthatunk.
  • Új audió rendszert készítenek a játékhoz, hogy a hanghatások még realisztikusabbak legyenek.
  • Shader terén nagy hangsúlyt fektettek az állatok és növényzet árnyékolására, mellyel még reálisabb hatást értek el.
  • Látogatók mesterséges intelligenciája is fejlesztés alatt van.
    • Játék rendszere képes 10 000 vendég irányítására egyszerre. Bár ebben csak alapvető mozgás van jelen. Továbbá más pl. állatok mozgása nincs e mellett jelen.
  • Dolgoztak az égen, így a felhők immáron 3D-ként tündökölnek, nem olyanok, mintha fel lennének festve az égre.


Építkezés
  • Beépíthető terület 4 000 000 m2 lesz. Jó kis iskolai matekom megkopott, így elsőre leesett az állam, majd rájöttem, hogy az csak 4 km2.
    • Viszonyítás képen a JWE-ben a RtJP DLC-ben jött nagy nublari map 1,73 m2.
    • Második megjegyzés: eredetileg 15 km2 volt ígérve annó, mint legnagyobb terület.
    • Csökkenés oka játék technikai. Elvileg ezzel jobban járunk.
    • Beépíthető terület négyzet alakú.
    • Bár én úgy értelmezem, hogy megjelenés után lehet lesznek nagyobb területek. Discord szerverükön látott beszélgetés alapján. A beépíthető területen túl is tart még a pálya, aminek esztétikai szerepe van. (mint a JWE-ben) Remélem a határokat ki lehet majd tolni.
  • Kerítések esetén választható lesz a lépcsőzetes vagy folyamatos, ha lejtőről/emelkedőről van szó.
  • Kerítéseket átgondolatlannak találták így átszabásra kerülnek. Anyagtól függ a magasság és a biztonsági besorolása is.
    • Fa, kő és üveg: 1m, 2,5m, 4m
    • Fém: 2,5 m, 4 m, 6 m
  • Kapuk egységesítésre kerültek, hogy jövőbéli új dolgok könnyebben beilleszthetőek legyenek, ütközések ne legyenek. (JWE-ben a két különböző éra kerítéseinek illesztési hibája, vagy épp az illesztés teljes hiánya.)
  • Moduláris építkezés 90%-ban már készen van.
    • Kiválasztott modulok színe és típusa (pl. fa-, tégla-, üvegfal) egyszerre is változtatható lesz.
    • 66 különböző modul várható.
  • Látogatók a parkba egy alagúttal összekötött épület révén érkeznek és távoznak.
    • Lerombolni nem, de áthelyezni lehetséges.
    • Ennek az épületnek elsődlegességet élvezett a moduláris építkezéshez használható alapja, melyet csak dekorálni kell. Így ízlés szerint módosítható a belépési pont kinézete.
    • Kikötő szerepéről nincs szó, hogy az most parkoló pályán van, vagy nem is lesz-e.
  • Nagyobb lejtő esetén a járda automatikusan lépcsőre vált. Továbbá úgy is lehet utat építeni, hogy felüljárót kapjunk, vagy éppen hidat. Ezek keresztezhetik is egymást.
  • Apróság, de sziklák esetén a moha nem előre elkészített az objektumon, hanem magától az ég fele eső oldalon jelenik meg.

Az állatok

  • Brachiosaurus „klasszikusabb” kinézetett kapott. Míg az Argentinosaurus esetén merészeltek kicsit spekulatívabbak lenni.
  • Edmontosaurus is újra át lett szabva. Pataszerű mellső lábakon túl új színt is kaptak a fajok. Elérhető képek alapján nehéz megmondanom, de mintha javítottak volna a fejek arányain is.
  • Nincs szó arról, hogy a Tarbosaurus mért lett Tyrannosaurus. Egyesek kifogásolták a Tarbosaurus „tokáját”. Meg, hogy mért Tyrannosaurus. Okkal, erről cikk itt.
    • Megjegyzés: Tehát amikor azt hisszük, hogy Mau hülyéskedik, akkor komolyan kell venni. JPOG modding Discordon Mau már hónapokkal ezelőtt írta, hogy a tarbo az tyranno altskin lesz. Nem akartuk elhinni.
  • Parasaurolophus alá tartozik a Charonosaurus, mely annyira azért nem elképzelhetetlen, hogy Parasaurolophus faj legyen.
    • Viszont viszlát uborka fejdíszű Parasaurolophus.
  • Sikeresen felcserélték a játékban a Triceratops két faját. Csak javítják…
  • Beugróként Frederic Wierum vagy ahogy sokan ismerhetik Fred the Dinosaur újra tervezte a Smilodon három kinézetét.
  • Fur Shader egy fontos új dolog a játékban. Realisztikus(abb) szőrzet és tollazat adható az állatokhoz, amit még a szél is lengethet.
    • Yutyrannus képnél a láb esetén hagy még kívánni valót maga után.
    • Smilodon fajok esetén a bunda hossza eltérő lesz.
    • Mivel „szépen” használ erőforrásokat, a Fur Shader kikapcsolható lesz.
    • Megjegyzés: Ezzel a technológiával valójában bármire lehetne „könnyen” bundát varázsolni. Remélem adnak lehetőséget az alapból nem bundásnak/tollasnak szánt állatoknál arra, hogy legyen rajtuk.
  • Állatok fogják mozgatni a szemüket.
  • Styracosaurus animációinak prezentálásánál említésre került a Gorgosaurus. Ilyen játékok esetén ritkán említenek olyan állatot, mely nem szerepelne pl. leendő állatok listáján.
  • 3 állat le lesz cserélve. Discord szerveren történt beszélgetés alapján (Amikor ilyenre hivatkozok, akkor fejlesztő is részt vett benne.) Thescelosaurus biztosan le lesz cserélve, Sauropelta és Tenontosaurus is szóba jött, hogy viszlát nekik, illetve csak később kerülnek játékba. Valami „érdekesebb” lesz helyettük, illetve ausztráliai lelőhely bekerüléséről is szó volt.


Források:
Hivatalos Discord szerver

3 megjegyzés:

  1. Lecserélendő állatok terén azóta kiderült hogy Thescelosaurus, Tenontosaurus, Sauropelta és Nothronychus lesz majd lecserélve, helyükre jön majd 4+1 új állat. Ja és az 5 jövevény Ausztráliából, Ázsiából és Észak-Amerikából fog jönni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Notroval kapcsolatban rémlik valami, beszéltek róla, de akkor átsiklottam fölötte, hogy Mau arra is konkretizálta. Remélem lesz kezdéskor Therizinosauria a játékban, talán pont a névadó. Thescelot sajnálom, a másik kettőt annyira nem. Sauropeltát sosem kedveltem igazán.
      Utóbbi időben sokat gondolkodtam, hogy írnom kellene neked, szóval megragadnám az alkalmat és fel invitálnálak a discord szerverünkre.

      Törlés