Oldalak

2018. május 5., szombat

Prehistoric Kingdom Devlog összefoglaló



Aki nem követi a PK-t annak imvól kis összefoglaló a havonta kijövő blog posztjaikból. Teljesség igénye nélkül, ez nem fordítás, csak összegzés. E mellet máshonnan is vannak infó morzsák, pl. amit Discordon szórnak el a készítők vagy kickstarterről. Sok szép kis képecske van a blog bejegyzéseikben, ezekből én csak párat emelek át, hogy a cikk ne képtenger legyen. Források közt első négy link visz a devlogokhoz. Ott több képecskét is találhattok, angol tudás esetén pedig részletesebb infókat.



Általános infók
  • Minden héten hétköznap vannak streamelések. Modellezés, skin készítés, koncepciós rajz készítés. Jó párszor a készítők is beszélnek és lehet kérdéseket feltenni nekik. PK Discord szerverén jelzik mindig, hogy kezdődik az adás. Nem minden nap van, pl. az unalmas kódsor gyártást nem streamelik.
  • Steam mellet a játék Crytivo oldalán is megvásárolható. Ami pedig lényegesebb: Alap 20$ fölött 105$-ros értékig lehet támogatni. Igaz, kapunk ekkor némi pluszt is a játékba hálából.
  • A játékot működtető rendszert kicsit jobban átgondolták, hogy későbbiekben könnyebb legyen új elemeket beépíteni a játékba. Legyen az a készítőktől hivatalos tartalom, vagy későbbiekben a támogatott modolás.
  • Alábbi linken meghallgatható a játék pár zenéje.


Játék infók 
  • Folyamatosan dolgoznak azon, hogy a kezelőfelület a leghatékonyabb legyen. Nursery (óvoda, bölcsőde, gyakorlatilag „keltető”) kezelőfelülete is már párszor át lett dolgozva, illetve az épület új kinézetet is fog majd kapni. ZT1 cikkemben írtam, hogy azért is van a játék első helyen nálam, mert a managment része jól áttekinthető, szemben későbbi hasonló játékokkal. Nos a PK jó úton halad, hogy jobbat alkosson.
  • Egér kurzor mellet kis ikonként meg fog mindig jelenni, hogy aktuálisan milyen művelet van kiválasztva. Bontás, építés, növényzet lerakás stb..
  • Állatok, látogató és épületek hangulat/állapotjelző ikonjai is átszabásra kerülnek. Ezek is egyszerű, stilizáltak lesznek. Továbbá törekednek arra, hogy már csak a színek révén is első pillantásra felismerhessük, hogy milyen súlyosságú a helyzet.
  • Demóban egy sziget van csupán. Lassan de biztosan viszont készülnek még szigetek. Jelenleg egy trópusi mocsaras sziget van készítés alatt.
  • Rangerek automatikusan képesek elvégezni a feladataikat, de ennek van némi késleltetési ideje.
  • Apránként készülnek az épületek is a játékhoz. Discordon történt beszélgetés alapján a készítők ügyelnek rá, hogy ne lehessen WC-ket és büféket használni kerítésnek. Tehát más játékokban működő dolog, hogy épületekkel körbe vett kifutó kitörés biztos, az itt nem fog működni.
  • Épületek színeit bizonyos mértékig lehet módosítani. Hasonló építésmódra ne számítsunk, mint a Mesozoica esetén.
  • Töltőképernyőknél a demóban mindig valamely állat mozgó sziluettjét látni. Minden játékba kerülő állatnak lesz ilyenje.
  • Három féle víz lesz a játékban. Sós, édes és saras. Talaj sűlyesztés így talajvíz elérésén kívül lesz másik módja is vízfelület készítésnek. (Bár van egy sanda gyanúm, hogy folyton vizet kell majd oda pumpáltatni.)
  • Minden klímának megvannak a maguk „talaj színei”. Homok, fű, levelek stb.-re kell gondolni. Ezt is szabadon tudjuk majd alakítani
  • Ranger állomás (station) több járművel is rendelkezik alapból és egy helikopterrel. Esetleges park béli katasztrófa esetén a ranger állomások az utolsó kilépési pontok a parkból.
  • Lehet majd szabadon össze-vissza húzogatni kerítést, járdát/utat. Ezt megkönnyítendő kapunk… csúszkákat. Azt ígérik, hogy nem lesz bonyolult használni. Nem kell megijedni. A görbületet, bezárt szögeket tudjuk majd állítgatni.


  • Parkot szigeten, vagy kontinensen is izoláltabb helyen lehet építeni. Szigetre hajókkal jön az ellátmány, kontinensen meg kamionok hozzák majd. Ó igen, nincs végtelen élelmiszer és más erőforrás.
    • Az számomra még nem tiszta, hogy élelmiszer terén külön van-e pl. hal, meg mondjuk lábasjószág hús, vagy egybe van-e vonva. Ugyan ez igaz az építőanyagra is.
    • Arról nem szól a fáma, hogy be állítható-e, hogy x időnként y mennyiségű ellátmányt automatikusan rendelődjön, vagy mindig manuálisan nekünk kell a rendelést leadni.
    • A kikötő (és a kamion depó) rendelkezik alapból raktár kapacitással. Park növekedésével viszont muszáj lesz raktárakat építeni, de ezek korlátozva lesznek. Tehát nem tudunk majd száz raktárat építeni.
    • Rendelés leadása tán még idő, míg a szállítmány megérkezik.




Állatokkal kapcsolatos infók
  • EA megjelenés 50 állata kicsit módosult:
    • Yangchuanosaurus shangyouensis-t lecserélték Carnotaurus sastrei-re.
    • Pachyrhinosaurus esetén a három színváltozat a három fajt jelenti. Perotorum-nak a jelek szerint nem lesznek tollai, holott régebbi koncepciós rajzon még volt. Meg a koponya/pajzs kinézet jelentősen eltér a három fajnál, ezt pedig nem látjuk rendesen kidolgozva a PK esetén. Remélhetően javítják.
    • Edmontosaurus esetén is három színváltozat az három faj… ami sanszosan valójában három külön genus. Edmontosaurus, Anatosaurus és Ugrunaaluk. Utóbbi esetén ismételten kellene minimálisnál több toll. (mást nem szezonálisan) Testméreten felül vannak morfológiai eltérések is a három fajnál ami ugye valszeg genus…
  • T. rex volt a legrégebbi használt modell skinekkel. Ez a demóban is meglátszik. Éppen ezért feljavították a skinjeit.
  • Termikus modulátor. Eme berendezés képes egy bizonyos hatósugárban módosítani a kívántnak megfelelően a klímát. Attól, hogy egy állat az igényelt klímának megfelelő növényzetet kap, az még nem jelenti azt, hogy a klíma igénye is ki van elégítve. (ZT1-2 esetén nem kellet hőmérséklettel foglalkozni pl. Wildflie Park esetén viszont igen.) Természetesen az igényelt klímához közel álló másmilyen klíma is még megfelelhet az állatnak. De azért a morálján nyomot hagy, hogy ha nem abban a klímában van.


  • Elég nagy helyet igényelnek az állatok. T.rex pl. 2km2 terület igénnyel rendelkezik. Persze tartható kisebb területen is, de ez is nyomot hagy a hangulatán. 
    • Tény, készítők felhoztak egy példát, hogy a Gallimimus 1km2 területet igényel, de ez mondjuk 20 egyed esetén igaz. 2-3 egyed esetén már nem, elég kisebb terület. Ellenben nagyon szociális állat, tehát igényli a sok fajtársat. 
  • Pár hangulatromboló dolgot el tudnak viselni az állatok, ellenben a sok kicsi összeadódik. Akkor pedig állattól függően bepipúl, megpróbál kitörni, aztán tör-zúz stb. Minél boldogabb egy állat, annál kevésbé akar majd kitörni a kerítés mögül. 
  • Jelenleg még csak kísérleteznek vele, de valószínű, hogy az állatokon meglátszik majd az egészségi állapotuk. Sérülések, betegségek stb. 
  • Animációk még finomodni fognak. Tehát amit én nagyon hiányoltam az is be fog kerülni a játékba. Azaz fognak pislogni az állatok. 
  • Alapvetőn az állatok jó része lebontható arra, hogy növényevő és hogy húsevő. De vannak kicsit macerásabb fajok is. Baryonyx egyértelmű, hogy a halakért van oda, Prenocephale a gyümölcsökért.


  • Továbbra sem lesz minden dínónak tolla. Bár Ádámmal a demóban lévő állatoknál már néztük, hogy modok keretében, hogy lehetne tollakat rakni rájuk. Camarasaurus esetén tarkó tájékra lehet kis sörényt varázsolni. Triceratops és Stegosaurus esetén marad a skin módosítás, egyenlőre. Modelleket kéne módosítani náluk. (Allosaurus esetén is a tollak csak skin.) Jelenleg úgy fest, hogy alábbi nem Maniraptora demóban nem szereplő dínóknak lesz „tolla”:
    • Prenocephale prenes (mind három színváltozat)
    • Styracosaurus albertensis (két színváltozat)
    • Psittacosaurus sp. (nem ismert hány változatnál)
    • Miragaia longicollum (nem ismert hány változatnál)
    • Guanlong wucaii (nem ismert hány változatnál)
    • Coelophysis bauri (nem ismert hány változatnál)
    • Yutyrannus huali (há… ha lesz tollatlan változata, valakit megölök)
    • Thescelosaurus neglectus (nem ismert hány változatnál)
    • Régi modelleken és koncepciós rajzokon volt tolluk, de nem biztos, hogy végülis lesz-e nekik: Brachiosaurus altithorax, Plateosaurus engelhardti, Acrocanthosaurus atokensis, Sauropelta edwardsorum, Pachyrhinosaurus perotorum, Torvosaurus tanneri, Protoceratops andrewsi.
    • EA 50-es listában nem szereplő dínók mikről van koncepciós rajz, vagy van is modell tollakkal: Stegosaurus armatus, Nanuqsaurus hoglundi, Centrosaurus apertus, Camptosaurus dispar, Apatosaurus louisae, Triceratops horridus.
  • Elvben lehetőségünk lesz nemesíteni az állatainkat. Vagyis az állat a klónozás után lehet, hogy kap „genetic trait”-et. Vagyis lehet szociálisabb, antiszociálisabb, agresszívabb, békésebb stb. Eme tulajdonságait pedig örökítheti az utódokba. Kérdés, hogy eme nemesítés meddig vihető el? Lehet majd szelíd T. rex-et rakni állatsimogatóba?





Források: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése